Fem en fredag vecka 51: Att göra

Medan jag har sagan om de två tornen på i bakgrunden så tänkte jag svara på Elisas fem en fredag som den här veckan handlar om att göra. Mina ögon går lite i kors men skriva några rader funkar allt. 
  1. Vad är du inte färdig med den här veckan? Städning, jag vill koka knäck men även kola. Jag är heller inte klar med veckans inplanerade träning.  
  2. Vad står härnäst på agendan? Vi ska ha en riktig städdag imorgon. Det ska röjas och fejas i barnens rum. Rickard var till IKEA igår och köpte en förvaringsmöbel till Ida så vi kan få ordning på hennes alla grejer. 
  3. Vad har du hunnit klart med i tid? Julklapparna. Det är bara inslagningen kvar. 
  4. Vad kommer du skjuta på till senare? Varje år vill jag baka kakor till jul men jag skjuter alltid upp det till nästa år. Och nästa.... 
  5. Vad var din senaste i sista minuten? Gills det att springa till tåget som jag gjorde häromdagen? Hade inte alls tänkt att hinna med det tåget som jag sprang till. Hade ingen lust alls att stå på resecentrum och vänta på tåget. 
1 Robert W:

skriven

Att springa till tåget kan väl räknas som vardagsmotion :)

2 Hanneles bokparadis:

skriven

julgodis kan man göra mellandagar.

3 Susjos:

skriven

Ja, det är ett pyssel att hinna med det man ska till jul, men jul blir det i alla fall. Kakor hinner man baka till nästa jul ;-)
Ha en skön helg!
Kram

4 Madde :

skriven

Bakom lucka 16 i min kalender hittade man dig :-)

Svar: Men tack så mycket! Det blev jag glad över. :-D
Hanna

5 A ROOM OF MY OWN:

skriven

du är verkligen beundransvärd som klarar av så mycken träning! baka kakor är ju inte det viktigaste. inte städning och knäck heller. men kola skulle jag vilja göra. jag har ett recept på jättegoda kolor, som jag nästan aldrig gör

6 ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★:

skriven

Jag har aldrig gjort knäck eller kola. Så himla intressant på ett sätt, jag tycker att det är gott men jag har bara aldrig gjort saken. Visst är det ändå ganska intressant sånt där? Att man inte ens provar vissa saker.

7 Paula:

skriven

Bistra tiderna fortsätter, och mer restriktioner. Måtte vaccinet snart börja ges och ge effekt för samhället. Jag "firar" min jul ensam med djuren, som riskgruppare vågar jag inget annat. Men det känns extra hårt i år när jag har två småttingar i familjen.
Ha en fortsatt skön helg när städningen är avklarad och juleljusen brinner

8 Karoleen:

skriven

Skönt att vara klar med allt man tänkt sig. God Jul!

Kommentera här: