En box med saffran

Det är inte ofta barnen är med i bloggen längre. Men idag får de vara med. Idag har vi gjort en del av det traditionsenliga julbaket. Nämligen lussekatter och pepparkakor. På Idas önskan gjorde jag flätor av en del av degen.
Mm, vad jag vill sätta tänderna i en lussekatt och se hur de egentligen blev. Medan lussekatterna gräddades så sjöng jag och Rickard en massa julsånger. Vet du vad jag har saknat min röst. Min sångröst har varit så svag och blaha. Att kunna sjunga är färskvara och just för att jag har tyckt att jag sjungit så illa har jag inte velat sjunga. Men nu är rösten tillbaka. Jag är väldigt glad över det!
Jag köpte saffran av en kollega på jobbet. Med saffranet fick jag med en liten mortel. Det är dock svårt att beräkna mängden saffran när det är i lösvikt så här. Hela burken är iallafall två gram så när jag mortlar saffranet blir det mer. Den röda boxen tänkte jag att Ida får lägga vantarna på framöver. Den blir perfekt till hennes småprylar.

Kommentera här: