För ett år sedan

Godmorgon!
Kan du fatta att det är första augusti idag? Det kan inte jag, tiden har gått så galet fort. Som den alltid gör i och för sig. Jag somnade redan efter åtta igårkväll och har fått sova hela natten, visserligen med några uppvak men jag har somnat om. Helt underbart ju. Jag har även kommit på varför jag de senaste två veckorna har mått lite extra "tjyvtjockt". Jag har ju börjat med msm igen men inte brytt mig om att trappa upp dosen. MSM är känt för att starta utrensningssymtom som bland annat huvudvärk och trötthet och att man därför ska trappa upp långsamt. Det har jag som sagt var inte brytt mig om den här gången. Så om jag bara dricker ordentligt och inte slarvar med det så kommer symtomen avta vartefter. Fördelarna som finns med MSM är så stora så jag kommer inte sluta utan tänker att kroppen snart rensat färdigt. Skönt att ha löst det problemet. MSM är organiskt svavel som kroppen består naturligt av. MSM är bra för hår, hud, leder med mera. 
För ett år sedan skrev jag ett inlägg på bloggen och vår tripp till Asunden, en ö i Gotlands skärgård. Jag är lite postGotlanddeppad. Som jag längtar tillbaka! Jag är väldigt glad att vi åkte dit när vi gjorde. Nu så här under högsäsong är det kaos på Gotland. Det är ungefär 20000 besökare fler i år än en vanlig sommar. Gotland skulle behöva vara dubbelt så stort för att rymma alla människorna.... 
Dagens planer är att förbereda inför en kurs imorgon. Det är ett gäng tjejer som går domarutbildning i helgen och jag ska hålla en praktisk kurs om att vara assisterande domare. När jag dömde häromkvällen så tänkte jag på olika grejer som jag skulle ta upp på kursen. Såna där detaljer som man tänker på först när man är uppe i matchen och det händer saker. Hur gör jag nu liksom. 
Önskar dig en fantastisk dag!
1 tess:

skriven

Åh Gotland! Var ännu längre sen jag var dit, magisk plats!

2 Emma Engström:

skriven

Har hört lite om MSM innan att det finns en del som tar det, men inte såhär om vad den är bra för! Låter som att den har många fördelar. Hoppas det kommer funka bra utan biverkningar denna gång! Har haft konstant huvudvärk i en månad nu utan att varken Ipren eller Alvedon hjälper, men tror du detta skulle kunna hjälpa i så fall? Tänker eftersom du skriver att det hjälper mot det! :)

Kommentera här: