Fem en fredag vecka 33: Antal

Jag har varit ute på en härlig promenad i solen med Sofia, fyra kilometer gick vi, vår tur runt golfbanan blev det. Hon har flyttat så nu bor hon nästan grannar med mina föräldrar. Vi pratade om allt som hänt sedan sist. Eller, ja, kanske inte allt. Men trevligt hade vi. Idag tänkte jag vara med på fem en fredag innan jag startar lunchen.  Det blir pasta med skinksås. vi hör senare. 
 
Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.
  1. Vilka fem platser har du besökt i sommar?
  2. Vilka fyra saker har du alltid med dig?
  3. Vilka tre maträtter går på repeat hemma hos dig?
  4. Vilka två saker skulle du ta med till en öde ö?
  5. Vad är en favoritsak i ditt hem?
1. Harge uddar och Skurugata. Sen besökte vi Fårö på Gotland, Tofta strand, Hoburgen på Gotlands sydligaste spets. 
2. Det beror på vad jag ska göra. Men loka och nocco har jag alltid med mig oavsett vad jag ska göra. Nyckelkort och e-tjänstekort till jobbet och såklart min telefon. Laddaren hänger alltid med. 
3. Pasta med falukorv/köttfärssås/köttbullar. Sen gärna nuggets och ris. 
4. Nocco och kamera. 
5. Beror på om man menar inredning eller annat. Men det får bli soffan och så tapeterna i sovrummet. Älskar fondväggen. (Men inte bilden men så får det bli idag.) Just det, min "farmorhylla" i köket. Det är en stringhylla där jag placerat minnen från min farmor. 
 
1 znogge:

skriven

När det gäller maträtter blir det nog gärna så att man har vissa favoriter som återkommer. Praktiskt när man vill göra något snabbt.

Ha en bra fredag!

2 A ROOM OF MY OWN:

skriven

ser ut som en fin fondvägg. jag ska strax fylla vattenflaskan och ge mig ut. blev lite försenad idag. fondtapeten ser jättefin ut

3 Hanneles bokparadis :

skriven

har kamera med på mina promenader

4 Ingrid:

skriven

Nocco? Nu blev jag tvungen att googla som den googlemoster jag är, så nu vet jag.
Kul att du har känsla för den här ön!
/Ingrid

5 Bokdamen :

skriven

Gotland är trevligt, länge sen jag var där nu. Laddare är bra att ha med sig, har alltid det i ryggan utifall.

6 Geddfish:

skriven

Vilka fina ställen som du besökt!
Jag vet inte vad Nocco är, men mobilen, den hänger ju alltid med. Jag är dålig på vattenflaskan numera.
Kul läsa dina svar! /Gerd

7 Paula:

skriven

Haha, första gången jag hörde talas om nocco! Tur man kan googla, så nu vet jag. Håller mig till kranvatten jag,
Många år sedan jag var på Gotland, åker gärna dit igen.
Trevlig helg

8 Marie:

skriven

Kamera kan jag hålla med om, men vad är Nocco

Svar: Energidryck! :-)
Hanna

9 Kina:

skriven

Gotland låter så härligt! Har bara varit där en gång, men det blir förhoppningsvis fler gånger. Helt klart tar jag med mig olika saker beroende på vad jag ska göra. Men vissa saker måste man alltid ha med sig! Sådant som ingår i ens kroppsliga välmående. Har aldrig hört talas om nocco, men det verkar va något som man inmundigar! 😁 Får gå in och kolla på nätet!

Kommentera här: