En summering av gårdagen

Godmorgon! Hoppas att du mår bra och att du har sovit gott. Jag sitter och äter frukost, har en intensiv dag framför mig. Vad jobbigt det är att äta när jag vet att jag behöver äta lite mer för att orka med hela dagen. Det är många fotbollsmatcher idag så jag ska döma två stycken, en som domare i pojkar 15 och så ska jag assistera i en annan direkt efter. Jag kommer inte hinna hem emellan, det blir snabba puckar. Det är verkligen inte optimalt matmässigt, det är tur det händer så sällan. Det största problemet är dock inte två matcher egentligen utan värmen. De lovar 29 grader i skuggan så det kommer bli svettigt och jag måste dricka mycket vatten. 
Inspirerad av Znogge tänkte jag summera min gårdag: 
- ledig! 
- startat dagen med några pilatesövningar i trädgården. Hur härligt var inte det, det var länge sedan! 
- en varm men härlig promenad med Sofia. 
                               
- lunch blev pasta och skinksås. I såsen hade jag skinka, färsk svamp, purjolök och såklart massor med grädde. Mums!
- jag, Rickard och barnen var i lekplatsen en stund. Till slut smälte vi bort och då var vi tvungna att gå hem. 
- fredagsmys med film och godsaker. 
- kvällen avslutades med några avsnitt av House, vi är nu inne på sista säsongen. De första säsongerna var helt klart bäst.
1 Fröken Rödlök :

skriven

Jag håller tummarna att det kommer gå bra att döma i denna värmen. Lycka till.

2 Amanda:

skriven

Jag tycker också att det är svårt att äta när man vet att man måste. Men det är ju viktigt speciellt om du ska vara aktiv. Skönt att det inte händer så ofta som du säger :)

Kommentera här: