En fjällvandring på Nipfjället 2012

Sommaren 2012 åkte vi upp till Idre, Rickards storebror bodde där då. Vi hyrde en stuga och fokuserade framförallt på fjällen. Tidigare år hade vi alltid vandrat på städjan men den här gången ville vi upp på Nipfjället. Flera gånger hade vi försökt ta oss upp där men tagit helt fel väg. Den här gången hittade vi rätt. Exakt på dagen idag faktiskt var vi där och vandrade.
När Rickard tar bilder kan det bli lite hur som helst. Här jag i fågelperspektiv på toppen av Nipfjället. Toppen heter Molnet och det är inte alltför lätt att hitta vägen upp. Det var iallafall inte det då.

Hitta Samuel....
Och Alexander.
Här ser man toppen av Städjan. Där har vi varit uppe några gånger. Fast inte sedan 2012. Ibland får jag fjällabstinens och längtar tillbaka.
 
1 Orsakulla mamma vid 20 dalaliv, finporslin & pudelliv :

skriven

Åh så roligt! Jag har gott upp för Städjan bara. Det var nog 2015 tror jag? Det är så vacker i Idre, var där på klassresa i nian men även fler gånger innan det. En vän till mig bodde i Särna ett tag också, har vänner därifrån också.

2 Orsakulla mamma vid 20 dalaliv, finporslin & pudelliv :

skriven

Åh så roligt! Jag har gott upp för Städjan bara. Det var nog 2015 tror jag? Det är så vacker i Idre, var där på klassresa i nian men även fler gånger innan det. En vän till mig bodde i Särna ett tag också, har vänner därifrån också.

3 Therese Carlsson :

skriven

Vilka härliga bilder och minnen 😊.. Blir kul att titta på och minnas tillbaka när barnen blir lite äldre 😊

4 Sandra Jönsson:

skriven

Vad underbart att ha fått uppleva Nipfället! Jag förstår att du längtar tillbaka. Hur var det att vandra där, lätt eller svårt?

Svar: Sista biten är det mycket lösa stenar. Men det är ingen klättring. Eftersom att grabbarna kunde vandra där skulle jag säga att det ändå är lätt vandring. :-)
Hanna

5 Madde:

skriven

Jag som älskar att vandra. Ser magiskt ut. Synd bara att jag inte har någon runt omkring mig som gör det

6 corkystyle:

skriven

Så härliga bilder och hoppas det var en rolig upplevelse!

7 https://siliiins.blogg.se/:

skriven

Ser läckert ut!! :)

8 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Kul att se tillbaka med fina bilder på något riktigt lyckat! Har aldrig varit där men det ser väldigt mäktigt ut :)

Kommentera här: