Ett besök i de småländska skogarna

Idag blev det en liten roadtrip som jag skrev tidigare. Vi åkte först till skurugata naturreserverat i Eksjö. När vi inte får gå på stan och så vidare så får vi hitta andra sätt att aktivera oss på så här på barnens påsklov. Att dra till skogs passar oss väldigt bra. 
Skurugata är iallafall en ca 800 meter lång ravin och man går i den med klippväggar på båda sidorna. Det är en otroligt häftig känsla att se de höga klippväggarna på båda sidor. Det är ingen lätt terräng, det gäller att hålla tungan rätt i mun för att inte snubbla. I början går man precis vid bäcken. Ravinen avslutas med att man går upp på ett litet berg. Skuruhatt heter den och man kan välja mellan en lätt eller svår väg. Alla barnen ville ta den svåra vägen. Jag också, det ska inte vara för enkelt. 😛Där tog vi en fikapaus innan vi gick till bilen och åkte vidare till ett annat naturreservat.....
I Vetlanda nämligen. Det här reservatet var egentligen spännande med. Problemet var att man inte kan gå i ravinen förutom en liten bit. Det ger inte alls samma känsla att se det från ovan. Men det var roligt att vara ute tillsammans med familjen. 💖💖

1 Tess:

skriven

Men gud så härligt de ser ut :D lätt att ja vill göra sånt med sambon o hundarna då snön äntligen är borta :D ser riktigt mysigt ut!

2 Pärla:

skriven

Men åh, grannkommun ju!! Väldigt fint där men jag har BARA dåliga minnen haha! Min gubbe tog dit mig då hans mamma bor precis bredvid den sommaren det var typ 40 rader i skuggan, med alldeles för mycket kläder och NOLL kondis. Jag dog efter typ minuter och tänkte hela vägen att jag skulle dö och fick påminna mig själv om att jag älskar min gubbe haha!!
Men skönt att komma ut tillsammans.

3 Fröken Rödlök :

skriven

Vad bra att komma på andra alternativ att göra. Jag hade tyckt att det där hade vart häftigt faktiskt. Coolt att få uppleva.

4 TwinMom.se:

skriven

Men så härligt! Vi är också mycket i skogen, även när Corona inte härjar😅 Men det är så härligt att ta sig ut i skogen i vårvädret. Låter som en härlig tur ni fick! 😍

5 Ullie:

skriven

Ja det va länge sen vi va där men är fint där . Mysigt med såna promenader
Glad påsk fina du kram

6 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Vilken härlig dag! Så härligt att se all utevistelse som man ser överallt i sociala medier i dessa tider. Det är ju något gott som detta fört med sig :)

7 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Vilken härlig dag ni haft för er :). Det ser jättetrevligt ut och vet du jag tycker att det bästa man kan göra är att dra till skogs. Det är så vackert och man får motion, frisk luft och massor med glädje. Jag älskar den grejen, vi brukar göra en del sådant i vår familj med :).

8 Paulina:

skriven

Jag har aldrig gått där. Men hört talas om det. Så kul! Vill verkligen dit 😊

9 Jessica :

skriven

Nämen åh vilken mysig sak att göra, ja själv hade nog inte viljat upp på något berg. Men ja är ju höjdrädd ocksp😂😂 men kan tänka mig det är roligt för alla utan höjdräddsla☺️❤️

10 Moa Larsson:

skriven

Vet du en sak som jag uppskattar med din blogg Hanna? De här ärliga selfiesbilderna som kommer i ditt flöde med jämna mellanrum. Som inte är tillgjorda eller tillfixade. Här inne känner man verkligen dig, för den du är och aldrig skulle du få för dig att glamofiera din vardag. Vi har lite svårt att ta oss ut i naturen i och med att Frank är så liten och min kropp inte orkar bära honom i bärsele, men; jag ser verkligen fram emot sådana där familjeutflykter längre fram.

11 Amanda :

skriven

Så härligt med en utflykt med familjen så härligt att kunna åka ut till skogen och ha det mysigt med familjen där 😊

12 Lexochlogan :

skriven

Så bra med andra aktiviteter när man inte kan vara på stan osv. Känns som många kommer ut mycket mer och det känns som trots allt annat trisst med covid19 så är detta ändå en bra sak som hänt. Läste en artikel idag om att bergstopparna på Himalaya kunde ses för första gången på 30 år nu, skrämmande vilken påverkan allt har

13 Petra Elisabeth:

skriven

Vilken härlig dag du verkar ha haft! Hoppas du får en fin påskhelg :D // Petra Elisabeth

Kommentera här: