Var den bästa versionen av dig själv

 "Det handlar inte om att vara bäst och perfekt utan om att vara det bästa du kan utefter dina förutsättningar"
 
Jag letade inspiration till mina klasser när jag hörde en instruktör säga orden ovan, hon hade själv problem med sina ben och hade fått kämpa för att komma dit hon är nu. Det var ingenting som syntes, hade hon inte sagt något så hade jag inte kunnat ana vad hon tampades med. Och det är ju så, alla har sina problem och ibland tillåts man se en liten glimt av det. Det är lätt att glömma bort att det finns ingen som lever ett perfekt liv, särskilt nu med tanke på sociala medier. Hur lätt är det inte att jämföra sitt eget liv med andra och tänka att alla andra har det bättre än jag.
 
För att återgå till citatet så blev jag mycket inspirerad och peppad av det. För mig var det ett lite annat sätt att tänka. Vi alla har olika förutsättningar, är bra på olika saker. Så varför inte fokusera på just det som jag är bra på och det som du är bra på. Sen är det inte fel med utmaningar, att våga testa gränser och gå utanför det som man kan för att testa något som är osäker mark. Som jag med mina nya gympapass, känslan var verkligen att jag tagit mig vatten över huvudet. Hur skulle det gå, jag som inte lett den typen av pass förut. Eller mitt fotbollsdömande, aldrig spelat fotboll, var inte särskilt intresserad av att titta på fotboll och från det svala intresset ta steget till att bli fotbollsdomare. Det som behövs är intresse, en stor portion envishet och att inte ge upp när motgångarna kommer.
Våga utmana dig själv, våga tro att du kan och framförallt, ge inte upp!
1 Emma:

skriven

Jag tyckte att det var ett riktigt bra och inspirerande citat. Sånt man blir glad av att läsa

2 Anna svensson:

skriven

Grymt inlägg! Och jag bara älskar citatet för det är så himla sant. Man jämför sig ofta och tänker ofta att men det är ju inte jag bra på. Varför är jag inte bra på det osv. Men jag är bra på sånt som kanske någon annan inte är bra på, så det blir bara en ond cirkel för alla att tänka så😊

3 Pärla:

skriven

Så sant!! Vi borde alltid sträva efter att bli den bästa versionen av oss själva och vara sådär bra vi kan efter våra egna förutsättningar.

4 Linda:

skriven

Bra inlägg..man måste våga pröva lite nytt ibland istället för att tänka det klarar jag inte..om man prövar så kanske man upptäcker att man var väldigt bra på just det man inte trodde man skulle klara

5 Diana Saelöen:

skriven

Ett jättebra citat som jag ofta använder när jag undervisar eller talar i kyrkan. Det är ju så sant. Ingen kräver mer än att vi ska bli vårt bästa jag utan att jämföra oss med andra

6 Jennysvardag:

skriven

Att göra det som man själv är bra på är något som är bra att göra. Att vara envis och inte ge upp kommer man väldigt långt med. Jag är så imponerad att du både håller klasser och dömmer fotboll :)

7 Yasmine:

skriven

TACK för denna påminnelse <3 Kram

8 Netti Starby:

skriven

Så bra skrivet och det ska jag fundera på! <3 Kramis

9 Fröken Rödlök:

skriven

Jag tycker det är så trist när stora influencer lägger upp ett sken om att allt bara är guld och gröna skogar, för det är som du säger, ingen lever ett helt perfekt liv.

10 Anita Birgitta :

skriven

Det är så viktigt att inte titta åt andra och jämföra sig. Det var ett väldigt bra citat. Men det är också bra att gå utanför sin komfort on emellanåt.

11 Mina:

skriven

Vilket härligt inlägg!
Blir riktigt peppad av detta och du har så rätt.
Det gäller att aldrig ge upp och alla har vi våra svårigheter som gör att vi är som vi är.

12 Anonym:

skriven

Tycker också man skall lägga mer ”fokus” på det man är bra på! Blir så mycket bättre då! Blev verkligen peppad av detta inlägg! Ska verkligen våga utmana mig själv ännu mera! Du är en sån förebild! 😍❤️

13 jessica:

skriven

sånt peppande inlägg, det är ju så kul att bara testa och göra saker, det växer man mycket på. Plus att det är en liten rolig kick att gå utanför sin bekvämlighets zooon och utmana sig själv också. man känner sig så modig efter <3

14 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Men vilket bra citat! Så klokt och rätt! Det där ska jag med tänka på, tack!

15 Jenny:

skriven

Nästan bästa citatet jag har läst!
Man tittar så mycket på andra och vad de klarar av och hinner med.
Sen har man själv inte hunnit med hälften och är ändå helt utmattad.
Huvud saken är att man gör sitt bästa och det som funkar för en själv!!

kram kram

16 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Så himla intressant accept du tar upp. Jag håller just nu på att lyssna på Skärmhjärnan av Anders Hansen, likt typ resten av Sveriges befolkning så lyssnade jag på hans sommarprat i somras. Sedan lyssnade jag på Hjärnstark och ja man blir ju lätt intresserad när man väl börjar. Så vad handlar detta då om till ditt inlägg? Men det där med att man lätt jämför sig med andra, speciellt i sociala mediers tid. Det känns ju som alla är älskade i sociala medier har ett stort kontaktnät och tycks liksom ha det perfekt. Det är nog verkligen värt att faktiskt tänka där att man är bra som man är :)

17 Jeliza:

skriven

Tack för motivation vännen, behövde verkligen höra det 🤗 Så viktigt också att tänka på att verkligheten är en annan än de man ser på sociala medier precis som du säger ☺️🌸

18 Therese:

skriven

Hoppas du haft en bra onsdag och önskar dig en fortsatt trevlig kväll =)

19 Marie:

skriven

Helt klart ska man våga utsätta sig för det man inte tror, men så även som du säger framhäva än mer det som man vet man kan

20 Michelle :

skriven

Vilket bra citat , kan man låna den ?

Svar: Ja, absolut. Men skriv att du fick den från mig om att du bloggar om citatet. 😊
Hanna

21 Amanda :

skriven

Vilket bra citrat att du blev peppad av det <3

22 Fnulan:

skriven

Det är alldeles rätt. Det är oss själva vi ska jämföra och tävla mot. KRAM

23 Sandra Bäckman:

skriven

Du måste ju kunna läsa tankar, för det var precis det jag behövde just nu ❤
TACK ❤

Svar: Men så bra! Glad att det var till en hjälp. Kram <3
Hanna

24 Madde:

skriven

Så sant. Vi är så duktiga på att jämföra oss med andra, och just sociala medier är ju en stor bov i dramat. Alla snygga människor, vackra hem, och allt trevligt alla gör. själv sitter man i en lägenhet, behöver en tusenmilaservice, och lever inte speciellt glamoröst.

25 Åse:

skriven

Man ska aldrig ge upp. Även om de känns hopplöst för stunden :)

26 Sofiefriden :

skriven

Wow! Ja det fick en verkligen att tänka ❤️

27 FSHD Daniel:

skriven

Jag tycker det är ett otroligt bra citat och ett citat som jag själv försökt leva efter länge. Jag har en allvarlig muskelsjukdom, som gör att jag lever efter förutsättningar som inte många har och som gör att jag på många sätt lever ett väldigt "onormalt" och begränsat liv. Skalar man bort jämförandet med andra och inte försöker låta sig påverkas av andras ord, kan man komma långt på egen hand. På många sätt har enbart det citatet gjort så att jag fortsätter försöka orka ta mig framåt :)

Kommentera här: