Visning och middag

Ikväll åkte jag ut på landet till min föredetta kollega och vän E. Hon hade bjudit in till produktvisning för Mary Kay och därefter middag tillsammans. Vi blev ett riktigt härligt gäng som fick testa produkter och sedan köpa om man ville.
Det är så lustigt det där hur bara att se produkterna gör att jag känner behovet av att shoppa både det ena och andra.  Jag hade bestämt mig för att ställa konsulenten riktigt mot väggen och ställa ett gäng obekväma frågor.  Men jag fick aldrig chansen att göra det och det var kanske lika bra det. Kanske bara hade förstört den trevliga stämningen.
Man kunde fylla i lite hur man tänker kring produkter och vilket behov man har. Jag kände mest pass på den frågan då jag inte tycker att jag har ett så stort behov av hudvård. Jag använder mitt serum och så en foundation. That´s it liksom. Jag testade lite olika färger på ögonskuggor som jag normalt sett inte använder. Bland annat en snygg mörkgrön nyans och en härlig lila skugga. Jag tyckte dock att skuggorna var svåra att hantera. Eller så är det bara det att jag inte kan, hehe.
När visningen var slut så bjöds vi på god köttgryta, klyftpotatis och grönsaker. Bilden visar inte min mat utan jag hade med mig smör som jag spetsade min portion med. Det ser dock inte lika gott ut på bild. De andra gästerna åkte lite tidigare än jag och jag stannade kvar och så fick vi en härlig pratstund. Hade hur mycket som helst att prata ikapp kring. Hur skoj som helst. Nu tänkte jag försöka sova. Godnatt! :-)
 
1 Jennifer:

skriven

Mary Kay är verkligen bra produkter :D

2 birgitmaria:

skriven

Mary Kay har fina produkter (Men dyra om jag inte minns fel) Fast det är ju alltid lite kul med den typen av partyn, även om man inte köper nåt. Lät som en trevlig kväll :-)

Svar: Jo, de är dyra men säkert värda priset.
Hanna

3 Emelie Andersson:

skriven

Vilken fin bild på dig och vilken trevlig träff :) maten såg riktigt god ut!

4 Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagog:

skriven

Det låter som du hade det trevligt, men det där med att sälja är helt klart spännande. Just för att man lite blir åh klart jag ska ha. Läste förut att något i hjärnan triggas när man tar på saker vilket gör att man signalerar att detta måste jag ha. Obehagligt egentligen när man tänker på det. Att man genom att känna att vilja ha, klart då att man tror produkter, kläder och annat är bra när hjärnan är inställd på sådant. Det är vad säljare tränas till också, att få oss att prova för att köpa.

5 Helena:

skriven

Hej! Nu var det längesedan jag besökte denna blogg, så det var verkligen på tiden!😅 Ska klicka mig in här framöver för jag gillar helt klart din blogg :) Ang mary kay-kvällar och liknande tycker jag de brukar kännas lite jobbiga... just för "köptvånget". Självklart behöver man inte köpa något, men alla vet ju att den som är där förväntar sig eller iallafall hoppas på det.😬

Svar: Vad kul att höra att du gillar min blogg. Väkommen tillbaka!
Jag kommer ihåg när jag hade mina produktkvällar. Visst hoppades jag också på att få sälja. Det är ju egentligen därför man har visningen.
Hanna

Kommentera här: