Impopulära åsikter jag har

Jag har varit hemma en stund nu från dagens match och funderar över vad jag ska stoppa i magen. Om Ida fick välja skulle det bli McDonalds, segt bara att åka iväg igen. Matchen gick bra men det var så segt att springa, iallafall första halvlek innan kroppen kom igång. Jag var inte återhämtad efter alla matcher igår. 
Ikväll tänkte jag sticka ut näsan och dela med mig av åsikter som säkerligen provocerar en del. Som rubriken säger: impopulära åsikter som jag har. Läste rubriken första gången hos Anna. 
- Jag är för rökförbud på allmänna platser. Jag är av den uppfattningen att rök gärna och förgifta dig själv men tvinga inte mig att andas in din rök. Mår så dåligt av lukten bär personer kommer in och precis har rökt. 
- Jag är för ett införande av sockerskatt.
- Jag tycker att alla som mår dåligt av olika anledningar borde testa att lägga om kosten. När man har såna där diffusa symtom och läkarna inte hittar några fel, testa göra en kostomställning.
- Jag stötttar inte rosa bandet bland annat av dessa anledningar. (Läs anledningarna innan du kritiserar mig!) 
- Jag anser att de kostråd som man får vid diabetes och andra kroniska sjukdomar är helt uppåt väggarna fel. 
PS: Bilden är från jobbets julfest förra året. Jag är inte så där välsminkad till matcher. DS




1 Elin:

skriven

Om man nu får konstiga kostråd som låter helt fel för diabetiker t ex så är det ju knepigt att dom som är insatta i det där ger dom råden, dom om några borde veta va som är bra & dåligt tycker man ju

2 Anonym:

skriven

Men wow så fin!😍😍
Mc är ju så gott! Kul det gick bra att döma. Tror aldrig jag hade pallat spring haha! Är så lat haah!
Tycker det är bra med rökförbud.. men vad gör dom om man inte håller det ?? Inte så polisen kommer för det ! Vilket är sjukt <3

3 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Jag håller med gällande rökning, som dig tänker jag rök på men låt mig slippa andas in skiten. Blir tokig varje gång folk skriver om hur jagade rökare är. Vadå hur jagade har inte icke rökare varit i alla år? NÄr man fått hålla sig för andan, luktar skit osv för andras giftpinnars skull. Dags för oss att få lite rättvisa också, utan rök :).

4 Inne hos Ina:

skriven

Jag funderar också på att göra ett inlägg med impopulära åsikter. Håller helt med dig om rökningen. Egentligen om kosten också även om jag inte lever efter det själv.

5 Mina:

skriven

Vilken otroligt fin på dig ❤
Jag är också för rökförbudet och uppskattar platser där man slipper den otrevliga doften.

6 Karolineee :

skriven

Jag är också för rökförbudet, då jag är en av de som verkligen har svårt för rökning speciellt på allmänna platser. 😊

7 Emma Engström:

skriven

Sånt här gillar jag verkligen att läsa! Är verkligen för rökförbud på allmänna platser jag också, helt klart. Ingen annan ska liksom få "ta del" av någons rökning eftersom det inte alls är bra för hälsan! <3

8 Therese Carlsson:

skriven

Du skriver att du tycker kostråden som en diabetes får är fel, vad skulle du ge en diabetiker för kostråd? Jag är diabetiker typ 2 vad skulle du ge för kostråd till mig ?😊...
Jag har inte rökt på 3 år och jag känner inget behov av att röka idag och jag håller med det luktar skit haha

Svar: Jag tycker att lågkolhydratkost och ta bort pasta, bröd och käka så naturligt som möjligt är bra för diabetiker typ 2. Det finns forskning som stöder det. Socialstyrelse har godkänt LCHF som kostbehandling för diabetiker typ 2.


Grymt att du inte rökt på så länge. Heja dig!
Hanna

9 Ullie:

skriven

känns riktigt skönt att man ingen sådär last har o ja brukar säga till å jag verkligen allegisk mot det lite oxå o nä luktar inte gott

10 Lillemor:

skriven

Jag kan hålla med om rökningen, jag har varit rökfri i 22.5 år n u och jag har inte tagit ett bloss sen dess. Gillar inte att bli utsatt för andras rök. Jag har en granne som röker och det luktar fan i hela porten, dock inte i min lägenhet som tur är. Då hade jag fått fnatt.
Tror på att man kan göra mycket åt sitt mående genom kosten så det borde jag skärpa mig med. ❤️

11 Sandifighter:

skriven

Jag håller med i de flesta punkterna. Jag stöder inte heller rosa bandet. Utsätter mig inte heller för mammografi, letar efter ultraljud i närheten av mig.

12 Amanda:

skriven

Vad fin du är på bilden <3 Vad roligt att få läsa ett sådant inlägg hos dig. Blev nyfiken på vad för kost och råd man borde ge till den som är diabetiker. Har inte det själv men blev nyfiken då du tycker att det var helt fel de råd och kost dom får. :)

13 Yela:

skriven

Är också för rökförbud på allmänna platser även om jag själv tyvärr röker. Har alltid gått undan & tycker det är riktigt respektlöst att stå och röka bredvid folk. Ska ta och läsa det där om Rosa bandet om en liten stund också, blev intresserad av vad det handlar om! Jättekul inlägg förresten & så fin bild på dig! 🤗❤️

14 Trollkatt:

skriven

Haha.åh håller med om exakt alla dina åsikter!

15 TwinMom.se:

skriven

Alltså det där med rökning.. Jag tycker folk får röka om dom vill, Men, det ska inte drabba andra! Vi flyttade till nybyggt rökfritt område då vår granne rökte så mycket bla att det ständigt stank hos oss, och är det någon som tar hänsyn nu? Nej! Det luktar hos oss nu med så nu flyttar vi! Jag fattar inte varför folk inte förstår!

16 Lexochlogan :

skriven

Ja lägga om kosten kan verkligen hjälpa många med olika provblem, lägga om och utesluta vissa saker. Haha sockerskatt hade ändå varit rätt kul

17 Jennysvardag :

skriven

Jag håller helt klart med dig om rökning. Det luktar fruktansvärt, jag mår så illa av rökdoften. Vad skönt att matchen gick bra ändå :)

18 jessica:

skriven

sockerskatt aldrig hört tals om vad innefattar det egentligen ? håller med att man som rökare måste faktiskt tänka på sin omgivning och inte röka på offentliga platser. Jag är rökare går oftast undan. Dock tycker jag också det finns dåligt bemötande, av icke rökare mot oss rökare också, att man liksom gärna hackar på oss lite för mycket liksom halft retar en för att man är rökare. Och säger massa onödigt man redan vet. Många är ju inte stolta rökare, utan har försökt sluta massvis med gånger. Ändå får man höra både det ena och det andra. var till och med me om en gång att jag gick undan där jag var ensam, tände en cigg. Också kom en människa efter mig och ställde sig brevid för att sedan kolla surt på en haha. Menar inte att du är sån, syftar bara att det finns respektlöshet av icke rökare mot rökare också, som man kanske inte ser på samma sätt om man inte röker själv. bästa vorde ju om alla hade respekt mot varandra <3

Svar: Sockerskatt innebär att man höjer momsen på snask och så vidare på samma sätt som man höjt skatten på tobak.
Jag förstår hur du tänker med dina tankar kring rökning men jag håller inte med. 😊
Hanna

Kommentera här: