Om dagen och framgångsfaktorer

Egentligen borde jag sova nu och det ska jag. Jag tänkte mest bara kika in och berätta lite om dagen. Imorse velade jag en stund om jag skulle fortsätta med basgruppsuppgiften eller om jag skull hoppa på litteraturen i nästa kurs. Vad gäller basgruppsuppgiften så känner jag inte att jag kan komma så mycket längre just nu så. Jag har tagit hjälp av min chef för att kunna svara på en av frågorna och vad gäller den andra frågan måste jag kontakta en kille på region östergötland som förhoppningsvis kan berätta för mig hur det psykiatrisk vård är organiserad. Han hade dock inte tid med mig idag så ska testa ringa igen imorgon alternativt på fredag. Så jag satte mig också med kurslitteraturen till nästa kurs. Ja, jag gillar att ligga steget före. Gick igenom en föreläsning till första kursen så nu ska det bara läsas på inför nästa träff. Men det här behöver jag egentligen inte börja med redan nu.
Kommer det vara en del av mitt nya liv, att vakna klarvaken strax efter fyra? Så blev det för mig imorse. Halv fem och fem tycker jag är helt okej att vakna men fyra.... Det är lite väl tidigt. Fördelen är dock att jag hann en hel del där på morgonkvisten. Skrev något inlägg till bloggen, bakat scones med Samuel och så bakade jag ett gäng källarfranskor.
Jag mätte också blodsocker och blodketoner. När man ställt om kroppen till att använda fett som energi istället för kolhydrater har man ett lågt blodsocker, runt 3,8-4,5 och ketoner runt 2-6 mmol. Man kan ju säga med dagens värden att jag är på god väg. Mitt recept för framgång hittills är:
- INGEN energidryck.
- Mycket fett, mer än vad jag ätit tidigare. När jag tycker att det är lagom mängd fett så tar jag lite till.
- Minska mängden protein. För mycket protein gör att blodsockret stiger och ketonerna dödas.
 
Eftermiddage/kvällen spenderades på jobbet och jag var så trött, gick mest på vilja hela dagen fast jag tog en tupplur på förmiddagen. Ska sova nu och förhoppningsvis vakna betydligt piggare imorgon.
 
 
 
1 Sandra Bäckman:

skriven

Oj, klockan 4, iofs har jag en period där jag knappt sover alls, men du verkar ju pigg, det gör inte jag. Svintrött hela tiden 😂

Kommentera här: