Madeleines bloggutmaning i oktober

Jag tänkte idag svara på några frågor i Madeleines bloggutmaning. Är du också med? Om du hoppar på så glöm inte länka till henne. :-)
Senaste gången jag åt ute…
Det var i somras när jag, Rickard, Sofia och hennes sambo var och åt mat på en libanesisk restaurang här i stan. Åh, vad sugen jag blev nu. Dit vill jag gå igen. Maten var helt fantastiskt god!
Vegetarisk mat tycker jag är…
Jag älskar grönsaker men jag skulle inte vilja äta en kost med enbart grönsaker
Kötträtter tycker jag är…
Gott och något som jag tror att alla behöver. Jag tror inte på att det bästa för oss skulle vara att sluta äta kött helt. Jag läser om en del veganer/vegetarianer som börjar må dåligt på sin kost och börjar äta kött igen och faktiskt då mår bättre igen.
Är det okej att butikerna börjar julpynta redan i oktober?
Det tycker jag är okej. Nu är jag så van vid att butikerna gör det så det skulle kännas konstigt om de inte pyntade redan nu.
Jag oroar mig för klimatet, sant eller falskt?
Båda ja och nej. Jag tycker att det är så mycket dubbelmoral kring det här i hur man jobbar för klimatet. Som här där jag bor, de vill att människor ska åka buss istället för att ta bilen men så drar de in på kollektivtrafiken. Eller på jobbet där vi inte längre får använda pappersdrag i sängarna. Men alla tvättar som blir istället, skulle det vara bättre och miljövänligare?
Något jag unnar mig är…
Ja du. Jag unnar mig inte särskilt mycket. Det skulle väl vara egentiden i soffan där jag tillåter mig själv att göra exakt ingenting
Är avundsjuka och missunnsamhet samma sak enligt dig?
Nej, det är inte samma sak för mig. Jag kan bli avundsjuk ibland. Dock så missunnar jag ingen att det går bra på jobbet eller att de har ett finare hus än jag till exempel
1 Carina :

skriven

Vilken rolig utmaning som aktiverar :)
Ska kolla vidare

2 Sara Ekman:

skriven

Finns så mycket goda vegetariska rätter men skulle inte kunna sluta helt med kött :)

3 Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagog:

skriven

Klimatfrågan engagerar mig igen känner jag haha. Alltså det där med kollektivtrafiken, det ser precis ut så här med. Skitsvårt med parkeringar i stan, men ingen underlättar för att åka kollektivt heller. Höjer busspriserna och drar in turer? Hur ska man då kunna vara mer miljövänlig? Som det är nu är det billigare att ta bilen än att åka buss.

Kommentera här: