Madeleines bloggutmaning i oktober

En härlig bild på Alex och Ida. En annan oktoberdag för några år sedan. Synd att bilden blev så suddig.
Det är dags för några frågor från Madeleines bloggutmaning igen. Vill du också vara med så kila in till henne och berätta att du är med och svara sedan på hennes frågor i din blogg och länka till henne.
Jag använder mig av en kalender/agenda fortfarande? Alltså det går i perioder. Nu när jag pluggar så känner jag att jag behöver en kalender för att hålla koll på mitt liv och även med allt annat som jag har att göra. Skulle inte klara mig utan en kalender. Det finns ju kalender i mobilen men det är inte samma sak. Jag vill skriva på papper.
I mitt hem finns det fortfarande en hemtelefon, sant eller falskt….. Det är falskt. Det är flera år sedan som vi avvecklade hemtelefonen. Men om man söker på hemtelefonnumret så kommer det fortfarande upp att det går till oss. Det tycker jag är konstigt.
Om jag var tvungen att flytta skulle jag bo….På en riktig hästgård ute på landet med min man och mina barn. Jag skulle även ha en pilatestudio i källaren och Rickard skulle ha ett litet gym där han kan ta emot kunder.
Inälvsmat är något som….
Jag absolut inte äter. Men jag skulle vilja testa kycklinghjärtan och göra egen leverpastej.
Choklad och vin är något som…Choklad tycker jag om men vin not so much.
 
 
  1. Första oktober idag, badar du fortfarande i sjön och havet?
  2. Oktober brukar bjuda på massor av löv, brukar du leka med löven?
  3. Nu vaknar vi oftast till mörka mornar, tänder du ljus till frukosten?
  4. Mitt hem är alltid skinande rent, och varje pryl står på sin plats? Sant eller falskt.
  5. Jag har en kamin hemma, sant eller falskt?
  6. På hösten äter jag mer hälsosamt än andra årstider. Sant eller falskt?
  7. Är du sådan som storhandlar eller springer in i sista minuten i matbutiken?
  8. Listor är det…
  9. Jag använder mig av en kalender/agenda fortfarande…
  10. I mitt hem finns det fortfarande en hemtelefon, sant eller falskt…
  11. Om jag var tvungen att flytta skulle jag bo…
  12. Inälvsmat är något som…
  13. Choklad och vin är något som…
  14. Senaste gången jag åt ute…
  15. Vegetarisk mat tycker jag är…
  16. Kötträtter tycker jag är…
  17. Är det okej att butikerna börjar julpynta redan i oktober?
  18. Jag oroar mig för klimatet, sant eller falskt?
  19. Något jag unnar mig är…
  20. Är avundsjuka och missunnsamhet samma sak enligt dig?
  21. Sommartid eller normaltid, vad vill du helst ha?
  22. Kommer första snön i oktober i år tror du?
  23. En kändis som är uppväxt på min ort, stad eller grannstad är…
  24. Jag firar namnsdagar, sant eller falskt?
  25. Använder du höst eller vinterjacka idag?
  26. Jag påverkas av att vi ställer om klockan, sant eller falskt.
  27. Höstlov eller läslov för många nu, vad kallar du det?
  28. Grytor och soppor är något som…
  29. Har träden några löv kvar hos dig?
  30. Paniken som uppstår när…
  31. Halloween idag, köper du godis & pyntar med spöken?
1 Yela:

skriven

Gillar verkligen hennes utmaningar, så kul att läsa alla svar! Min man gillar kycklinghjärtan så jag testade en gång men inget för mig, klarar inte av inälvsmat. Föredrar också att ha en fysisk kalender ☺️

Kommentera här: