Hur öka min räckvidd på instagram?

Jag har gjort om min profil @hannafialotta på instagram till företagsprofil så nu har jag koll på min räckvidd, vilka inlägg som andra sparat och så vidare. Jag har dock upptäck att jag inte ens når hälften av mina följare med mina inlägg. Jag minns det första året som jag instagrammade, hade över 100 likes på alla bilder. Nu har jag inte ens femtio. Vad har hänt egentligen och hur ska jag nå ut till fler personer igen? Jag har samma inriktning som jag alltid haft. Pilates, träning, keto och löpning, Har du några tips?
 
1 Mina:

skriven

Jag är dålig på Instagram tyvärr och skulle vilja bli betydligt bättre på det. Följarantalet stiger men likes är det dåligt med tycker jag. Vet inte riktigt vad jag gör för del heller så får du några grymma tips får du gärna dela med dig <3

2 Www.wifeey.se:

skriven

Vilka taggar använder du?
Har oxå de så, jätte bra när man verkligen kan se allt

3 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Det här är med en fråga som jag undrar... förstår inte riktig heller så får du nåt bra tips, dela gärna :)

4 Lillemor:

skriven

Men åh, vad tråkigt. Jag har också gjort om mitt Instagram men jag hade inte nån riktig kläm på det innan heller så är inte den rätta att fråga, jag postar nog för lite inlägg tror jag. Måste man hashtagga så mycket under varje bild man har eller räcker det med att skriva nåt om bilden och sen posta? NU blev det ju en motfråga på ditt inlägg. Hoppas du (och jag) får många bra tips av ditt inlägg.
Lycka till :)

5 Jennysvardag :

skriven

Vad träligt att du inte når ut till dina följare. Jag är typ sämst på Instagram 🙈så egentligen så har jag väl inget tips, kanske kommentera hos dom stora instagrammare som har samma ämne? :)

6 Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagog:

skriven

Hört att det där gäller många, är säkert något med algoritmerna? Sen tror jag också alla followtrain som folk sysslande med ett tag gjort att ens statistik blev sämre. Folk som följde en från början missar en i ett överflöde med följande. Sen upplever jag även att fler och fler slutat gilla och bara scrollar istället.

7 Johanna & Jennifer:

skriven

Kommentera hos andra så syns du :) Syns du inte så finns du tyvärr inte.. Gå med i supportgrupper, jag har en om du är intresserad :) (Insta: jennifermarie.se)

8 Yela:

skriven

Åh tycker de är superbra att ha företagskonto så man ser statistik, har det också! ☺️ Problemet är Instagrams algoritm, har jättemycket problem med det. Inläggen syns inte för alla 😕 Vet inte vad man gör åt det tyvärr, hoppas på att Instagram snart gör en ändring!

Kommentera här: