En söndag i oktober - vecka 42

Då är det söndag eftermiddag och det känns helt galet att en vecka redan gått. Jag har precis kommit hem efter att dömt final i Linköpings cup. Den här helgen spelade flickor 06 och det var tuffa matcher. Jag hade dock för mycket kläder på mig först så jag fick ta av mig ett par tröjor i halvtid. Det var grymt kul att vara ute iallafall och i min sista match blåste jag två straffar till samma lag. Det är ovanligt. Tror inte jag gjort det någon gång faktiskt.
Känsla:
Ja, vad ska man säga om den här veckan. Jag har faktiskt mått väldigt bra. Förutom idag då jag känt mig lite nedstämd. Men jag vet precis vad det beror på och det var det faktum att det blev si och så med återhämtningen. Kroppen vill ha energi och det ska den få. På spisen kokar broccoli och ägg och i kylen väntar en köttfärssås på mig,
Mina tre mest lästa inlägg:
En ny riktning
Boosta kroppen med MSM
Sammanfattning vecka 41
Veckans konstiga:
Att jag blev tagen som personal när jag var på Busfabrikenkalas med Ida. Märkligt var det med tanke på att jag hade en rosa tröja på mig och deras personal har röda tröjor.
Väder:
Grått och trist vissa dagar men inte särskilt kallt. I förmiddags regnade det, ett sånt där fint duggregn. Perfekt tajming när jag skulle ut och döma fotboll i tre timmar.... Som tur var blev det ju strålande sol och ljumma vindar.
Veckans svåra:
Min skoluppgift som handlar om olika lagar. Jag körde specifikt fast på en uppgift men imorse hittade jag några svar. Jag hoppas nu bara att jag tolkat frågan rätt. Tycker verkligen inte om basgruppsuppgifter samtidigt som det är lite skönt att få hjälp med täkandet.
Köp:
En ny mascara, foundation och en palett med ögonskuggor. Ingen av produkterna är från Mary Kay-visningen i fredags utan från Lyko.
Veckans instastory:
Jag har inga särskilda bilder från den här veckan. Mest pilates och printscreens från olika tillfällen. Så därför får det bli en från mina instastories istället.
Funderar fortfarande över hur man kan prata om fotboll som något sexigt...
Fem positiva från veckan:
- Kvällen hos E i fredags. Det var så roligt att äta god mat tillsammans, snacka lite och testa bra produker.
- Att jag känner att jag den här terminen verkligen utvecklats som pilatesinstruktör. Jag ger deltagarna olika fokus varje vecka att tänka på och jag känner verkligen hur mycket bättre jag blivit.
- Att skadan inte blev värre efter förra helgens alla matcher.
- Att jag får pengarna tillbaka för evenemanget i lördags då arrangören varit otydlig med åldersgränsen.
- Vädret, att det "bara" är höst och inte blivit riktig vinter på en gång. Ibland kan det ju gå så fort så jag gillar vädret just nu!
Har det blivit någon träning?
Två pilatespass och så fotbollsmatcher lördag och söndag. En aning för lite kanske men bättre än inget alls. Hade ju planerat att springa Höstfemman idag men känner inte alls att jag är form för det. Känns lite konstigt faktiskt. Det är första gången på flera år som vi inte sprang loppet men det kändes okej att avstå. Jag fick ju springa på fotbollsplan istället vilket inte är helt fel. Just det, jag körde ju ett spinningpass i tisdags. Det var kul!
Veckans roligaste:
Att få döma lite fotboll och såklart kvällen hos E.
Veckans tråkiga:
Att det inte blev någon Felix Sandman-konsert i lördags då arrangören bestämt sig för 18-årsgräns på evenemanget. Bu för det! Hur många över 18 har egentligen Felix som idol? Med tanke på att det fortfarande fanns biljetter kvar igår så har trycket inte varit särskilt stort. Från den äldre publiken menar jag då.
1 Emma Engström:

skriven

Haha att de kunde se dig som personal? Vilken rolig händelse :'D Hoppas verkligen att vädret kommer bli bättre kommande vecka! <3

2 Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagog:

skriven

Haha det där med att du blev tagen för personal, hur konstigt det måste känts för dig och sen pinsamt för personen. Gud jag hade dött om jag var den som frågat fel *haha* :D

3 Jennysvardag :

skriven

Vilken bra sammanfattning av veckan. Alltid spännande att gå genom veckan som har vart på söndagen :) visst var det härligt att solen kom fram i går, jag njöt som bara den :) Fotboll har väl alltid vart sexigt? 🙈😂

Kommentera här: