Berg - Borensberg - Berg

Det är så grått, mörkt och hemskt ute så vad passar inte bättre än att drömma sig bort till soligare och varmare dagar. Nämligen till en dag sommaren 2010. Jag och Rickard tog med oss Alexander i vagnen och fick för oss att ta bilen till Bergs slussar och sedan promenera därifrån till Borensberg och tillbaka. Det blir en nätt runda på 4 mil och det tog exakt tio timmar. Vi har inte gjort utflykten igen men pratar då och då om att göra det. I Borensberg stannade vi och åt pizza innan vi knallade den långa vägen tillbaka.
(Inga kommentarer nu om eventuell graviditet tack, enbart vinden som tog tag i min klänning).
Vid ett annat tillfälle så åkte vi båten till Borensberg och sedan joggade från Borensberg. På vägen hem så sprang vi ikapp med turbåten som vi hade åkt med dit. Ibland var vi före och ibland båten. I slutändan "vann" vi eftersom båten fastnade i slussarna där vi bara kunde springa förbi. Det var lite kul för till slut så hejade resenärerna på oss och vinkade varje gång vi var ikapp. Det var en rolig upplevelse.
 
 
1 Therese:

skriven

Vilken härlig utflykt ni hade =) det va verkligen en lång runda ni hade, tror aldrig att jag skulle orka det =) bra kämpat av er

2 Inne hos Ina:

skriven

Vad duktigt det låter att färdas så långt till fots! Tror inte jag skulle komma på tanken att gå så länge och så långt även om jag gillar att gå. Och historien om färjan måste vara en rolig historia att berätta 😊

3 Madde:

skriven

när vädret är som det är är det lätt att drömma sig bort. Jag längtade så mycket tillbaka till Barcelona idag. Hoppas ni får en fin helg

4 Pärla :

skriven

Verkligen grått och trist så det här var kul att se, låter superhärligt. För mig som har noll lokalsinne så var i landet är detta? Kul att springa ikapp med båten 🤣

Svar: Det är i Östergötland. 😊
Hanna

5 Amanda:

skriven

Det är verkligen grått och trist ute och kallt så att se dessa bilder gav en lite värme. Ser ut att ha varit en väldigt fin dag. Gott med pizza det är alltid gott :)

6 nouw.com/Sannaevelyne:

skriven

Vilka härliga bilder och vad man längtar tillbaka till sommaren när man ser detta 😍 vilka utflykter ni gjort & kan tänka mig att alla på båten följde eran joggingtur med spänning :)

7 Jessica :

skriven

Åh men va fint det var där, haha va roligt dom på båten hejade på er förstår det måste ha varit en rolig upplevelse 😂❤️

8 Annica:

skriven

Men åh! Vilken upplevelse att göra sådär! :) Måste bara gett mersmak! Motion behöver inte alls vara tråkigt och intetsägande, man kan ha hur roligt som helst på vägen!

Kommentera här: