Mina mål för november

Idag är det första november och det här inlägget skriver jag sittandes i bilen men när du läser det så äter vi mest troligt lunch någonstans i Stockholm. Förmiddagen har spenderats på Fjärilshuset och nu på eftermiddagen blir det ett besök på Naturhistoriska museet.
Men nu tänkte jag prata om mål. Det jag skrev i oktober var det här: 
- Rehaba min skada. Avslutade september med att varva gång med jogg ett pass och det ska jag fortsätta med men vara supernoga med att lyssna på kroppen.
- Fortsätta med minst ett pilatespass i veckan. Jag kände återigen på passet i måndags att pilates är min grej. Jag njuter samtidigt som det är jobbigt för mig med. Kommer på mig själv med att blunda samtidigt som jag gör övningarna. Det kanske jag inte ska göra när jag har passen, haha, men det är svårt att låta bli.
- Jobba vidare mot en kropp som vill använda fett som energi istället för kolhydrater. Det blir genom ketogen kost såklart.
Återigen kan jag sätta check på mina mål. Det är en skön känsla när jag uppnår det jag tänkt mig. Pilatesmålet är ju dock inte så svårt att nå eftersom jag naturligt har två pass i veckan.
I våras när jag åt keto så var jag rätt så nedstämd, tyckte ingenting funkade och hade ångest över att jag inte kunde springa längre. Då gav jag upp efter två månader. Nu har jag snart kört två månader och känslan den här gången är helt annorlunda. Jag kan springa och kroppen känns vaken och alert.
Skadan då? Jo, vissa dagar har jag lite ont men det är inget som blir värre av att springa eller annan träning som jag gör. Så för november blir det lite nya mål.
- Nya träningsmål: Ett pass i veckan med explosiv styrketräning. Jag vill också komma igång med styrketräning på gymmet. Och så minst ett pass med cxworx och tabata. Om inte sprinten krockar med mina jobbpass så kommer det bli något sådant med. Och ett pass pilates utöver mina pass som jag håller. 
- Nu när jag varit skadad och inte kunnat springa har jag kommit fram till att min ländryggssmärta och onda höfter är direkt relaterat till löpningen. Så ett mål här är att göra en plan för att kunna springa smärtfritt. 
- Fortsätta äta ketogen kost. 
Har du några mål för november? 
 

1 Paulina:

skriven

Låter som bra mål i november! Hoppas du får en toppen månad ❄️Har inte så många mål utan att sonen ska komma och så 😍😭

2 Ullie:

skriven

Mina mål är alltid rör på dej så blir det bättre . Men min onda kropp lyssnar inte på det

3 Inne hos Ina:

skriven

Nej, jag har faktiskt inte några mål för november. Kanske att orka fortsätta gå till jobbet trots att det blir mörkt och kallt kanske. Men jag tycker att du är duktig som gör en lista för dig ☺

4 Jennysvardag :

skriven

Vad härligt med en dag i Stockholm med museum och god mat. Vad bra att du klarade dina mål inför oktober. Dina målning november låter väldigt bra :)

5 Emma:

skriven

Önskar jag va lika motiverad som dig att sätta upp mål att följa! Är ju så kul när månaden är slut och man ser vad man lyckats med!
Hoppas ni har de underbart i storstab

6 Therese:

skriven

jag vill börja gymma men jag vill inte gymma själv och sen blir det bara inte av att börja =)..
Vilka bra mål du har =) mår du bra av att äta keto oc du mår bra av det så är det ju bra att göra det =)

7 Lillemor:

skriven

skönt att du känner att det är det du vill hålla på med.
Jag skulle också vilja pröva på men orken finns inte just nu. Håller på att rehabba min opererade axel och det tar ju sin tid och sen har jag börjat jobba igen. Men lite längre fram när jag når lite mer balans, då så.
Vad har du för ketonkost ?
Trevlig helg

8 TwinMom.se:

skriven

Åh så mysigt med fjärilshuset!😍 Vilka bra mål du har! Mitt mål är att jobba med mig själv och tillåta mig själv att faktiskt ge tid till mig själv!

9 Amanda:

skriven

Så härligt att du har gjort alla mål för oktober det är verkligen så skön känsla när man når sina mål. Tycker även målen för november låter bra, viktigt att lyssna på kroppen :)

10 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Så mycket du tänkt dig för november :). Blir alltid så imponerad av er som sätter upp olika mål, kanske mest för att jag är sådan som liksom känner att jag måste begränsa mig. November kommer handla om överlevnad känner jag. Det är inte så illa som det låter, men novembermörkret brukar göra mig så enormt trött :). På torsdagar ska jag hålla amningskurs, och så ska en tenta lämnas in den här månaden. Det är väl det enda som kommer vara något som jag får kämpa på med :)

11 Jessica :

skriven

Oj så många mål du kommit på redan, inte hunnit fundera så långt än men har tänkt lite städmål och julmål kanske försöka komma på julklappar i tid hatar när ja skjuter på julklapparna och får stressa i sluey😅

12 Yela:

skriven

Va roligt med Stockholm & naturhistoriska! Härligt att du kunnat bocka av dina mål & att träningen inte påverkar skadan. Jag har nog inga direkta mål inför November förutom att börja ta hand om mig själv mer & försöka komma ut mer ☺️ Önskar dig en jättehärlig helg vännen!

13 Lexochlogan :

skriven

Ja jag har satt upp lite mål för november också men inte hunnit publicera dem ännu, får bli i helgen tror jag. Tror absolut på att sätta upp mål och att man får mer gjort då

Kommentera här: