Allmänna tankar om lite allt möjligt

Jag blev så glad imorse när jag kikade ut genom fönstret och såg att årets första snö har kommit. Som jag har väntat och längtat! Än så länge ligger den kvar och i skrivande stund är både Alex och Ida ute och leker med A. Jag jobbar idag men åkte hem en sväng för att få träffa minas gosbarn en stund och Ida blev alldeles till sig när hon såg mig komma och frågade "är det riktig snö" och om det är vinter nu. Fyller jag år på vintern blev nästa fråga. Så kul vilken energikick jag fick av mina barn.  Annars är jag helt galet trött och känner inte alls för att åka tillbaka till jobbet. Det här blivit alldeles för lite sömn den här  veckan och mycket att göra. Inte så att jag har stressat men varje dag har varit fullbokad. Längtar efter lite lugnare dagar. 
Jag har tänkt lite allt möjligt den här veckan. Tänkte lista en del av det jag funderat över.
Tex det faktum att jag själv lägger mig att jobba måndag efter två delade turer. Varför gör jag så egentligen? Oavsett delade turer eller inte så är det värsta jag vet att jobba måndagar efter helg. Och så lägger jag mig på det frivilligt. Suck alltså, nästa gång jag lägger schema ska jag bli betydligt noggrannare. Så här kan jag inte hålla på...
- När man ska lista positiva saker, varför är det då alltid lättare att tänka på det som varit mindre bra istället? Kan garantera att om jag skulle lista negativt från veckan så hade den listan blivit betydligt längre.... Varför är det så egentligen? Så fem positiva från veckan:
- Pilatespasset med Julia i veckan.
- Och när vi är inne på pilates så får såklart mitt Mjölbypass vara med också.
-
- "Fika" med min vän och granne. Fika på ketovis blev en mugg te med kokosolja, massor med prat om både högt och lågt. Är så glad för henne! 💖
- Dömde cup och en av smågrabbarna sa det att "vi är inte vana med bra domare." Jag beslutade mig för att ta det som en komplimang. Jag och J delade på åtta matcher som spelades på två planer, fyra matcher var. Det var hur kul som helst men svårt också då dimman sänkte sig över planen = noll sikt.
 
Veckans sämsta är helt klart att jag inte kunnat stå emot Nocco. Jag tycker ju inte ens att det är gott längre. Ändå ska jag tvunget dricka en. Eller två som det blev i onsdags när jag var i Sollentuna.
Veckans knasigaste: Jag var så trött efter fredagens matcher så efter duschen orkade jag inte borsta håret.... Resultatet 👆👆
Ett gäng punkter att vara tacksam över:
  1. Rickard! 💝
  2. Barnen!💝
  3. Mina föräldrar och brorsan! 💝
  4. Att det går bra i skolan.
  5. Att jag har bästa arbetskamraterna.
  6. Att det går bra med keto! Det största problemet just nu är sömnen.
1 Ullie:

skriven

Jobbigt med sömn . Jobbigt när man jobbar o inte ser dem har ofta försökt åka hem på delade turer det gör inte dagen så lång borta från sin familj
Kram fin dag

2 Pärla:

skriven

Jag var inte alls lika glad över snön i morse, fick ångest rent ut sagt.
Måndagar efter helt suger!! Men lätt hänt när man lägger schema, haha!
Men bra att runda av med lite positivt, av någon anledning är det som sagt lättare att tänka på det mindre bra även om det finns massor som är bra.

3 Paulina :

skriven

Men vad härligt , här har det bara snöat och sedan inte legat kvar!! Vill verkligen ha snö! Skicka hit lite tack 😍😍😭

4 Lisa:

skriven

Vad mysigt med snö. Vi fick lite idag men det täcker inte ens marken :)

5 Annika:

skriven

Vilken kul lista. Visst är det härligt med snö. Sköt om dig och ha en trevlig vecka som kommer.

6 Therese:

skriven

Vilken härlig lista =) den där noccon har jag inte sett innan är den ny ? vilken fin mössa har du stickat den ? Så mycket snö har inte vi fått =) ha en fortsatt trevlig söndag

7 Snabela :

skriven

Att jobba måndag efter en jobb helg är unhe vidare. Helgen känns så himla lång. O delade turer är inge vidare. Dessa dagar är så himla långa.

8 Annica:

skriven

Jag tycker det är bra att lista saker man tänkt på.. Kan man ju senare gå tillbaka och kolla på listan igen.. Reflektera och tänka på dem igen.. :) Och snö tycker jag så mycket om så jag är lite avundsjuk..

9 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Så underbart vilken glädje där över snön :D. Älskar hur barn riktigt lyser när snön fallit, det är som att de verkligen får all form av kärlek in i kroppen då. Läser det där med måndag efter helg och förstår att det måste kännas tufft först jobb och sedan måndagen med. Får du någon ledighet i veckan?

10 Mina:

skriven

Visst är det trist när deg negativa tar över. Skönt att du kunde hitta det positiva och få en bra vecka trots allt ❤ Finns alltid något positivt att se tillbaka på .

11 TwinMom.se:

skriven

VAd roligt att få höra! Klart du ska ta åt dug av en sån komplimang!

12 birgitmaria:

skriven

Här är det full vinter! Det blev skidpremiär för oss igår! Och nu snöar det för fullt. Härligt! Jag gillar vinter.
Ja, visst är det konstigt att det alltid är enklare att klanka ner på sig själv än att lyfta sig. Hmmm... men jag jobbar på det. Jag har en ny punkt i min kalender nu, som min dotter har gett mig som tips: en tacksamhetsdagbok. Jag försöker skriva varje söndagkväll vad jag är tacksam över denna vecka. Bra träning det där! Jag tror på positivt tänkande. Även det jobbiga blir mindre jobbigt...
Så kul med beröm! Klart ni var bra!

13 Lillemor:

skriven

Det är jobbigt när man tar på sig för mycket, kanske du kan bena ut det så du inte kroknar till slut. Det kan bli riktigt jobbigt då. Lagom är alltid bäst :)

14 petra:

skriven

Vad härligt att snön äntligen har kommit där du bor, här längtar jag efter snö och minusgrader, älskar vintern.... Härligt att få energikick av barnen och att de känner sådan glädje över snö :-) Låter även som att du har haft en bra och intensiv vecka tillsammans med familj och vänner ..

15 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Så jobbigt när man inte får sova ordentligt :( och det lät ju verkligen galet att jobba måndag efter en sådan helg...hoppas du får vila lite sen! Håller med om det där negativa! Ibland är det såå svårt att hitta de positiva små sakerna! Men du har ju hittat några bra :)

16 Amanda:

skriven

Jag hoppas att snön kommer hitta hit också tycker det är så trist med grått och regn. Jag tycker du var jättefin på bilden du tog efter duschen. :) Hoppas sömnen blir bättre :)

17 Jessica :

skriven

Önskar ja kunde bli lika glad för snön men icke haha😂🙈 de är inte konstig du kommer ihåg de negativa mer det gör typ alla, läs en del psykologi och det är en försvarsmekanism vi minns mer det negativa för att vi tror vi måste lära oss något av det, /undvika att det händer igen. ☺️❤️

18 Tina:

skriven

Så mysigt med snö, det känns långt borta här, plusgrader,grått och trist! Åh så mysigt att åka ifrån jobbet och träffa barnen en stund, förstår att det gav en riktigt energikick! Så roligt att läsa dina funderingar och vad som varit höjdpunkter. Så kul att höra att ni är grymma domare! Fina bilder <3

19 Amanda :

skriven

Det är så mysigt med snö vi hade det med i helgen 😊

20 Christine:

skriven

Vad härligt att göra en lista på saker att vara tacksam över. Storgillar! <3

21 jossanmalmqvistt:

skriven

åh snööö!!! Vill också ha snö!
Här nere är de mest grått, regn och mörkt! c
Jag sover också jätte dåligt just nu, otroligt jobbigt är det

22 Junitjej:

skriven

Så mycket det finns att vara tacksam över! Det är viktigt att påminna en om det när det känns tungt. Redan snö?! Så vackert med snö, men just nu är jag väldigt glad över att vi inte har någon snö.

Kommentera här: