Pannkakor som smakar som vanliga pannkakor

Inlägget innehåller en adlink
Godmorgon! Hoppas att allt är bra med dig! Jag tog en paus från sociala medier igår med tanke på att jag jobbade mellan sju på morgonen och nio på kvällen. På min rast åkte jag till gymmet och körde några styrkeövningar maskinerna. Får se vad jag hittar på på min rast idag. Kunde inte somna igår så jag är verkligen trött. Men iallafall, sitter här och äter min frukost. Idag äter jag en annan typ av ketopannkakor. Det är ett enkelt recept, man behöver bara två ingredienser.
Till fyra st behöver du:
2 ägg
60 gram philadelphiaost
Knäck äggen i en bunke, lägg i philadelphiaost. Mixa till en slät smet eller kör med elvisp. Stek i smör, någon minut på varje sida. Servera med valfria tillbehör. Jag kör på smör och några blåbär. Mums!
Receptet är från Ketoguiden. (Adlink)
1 Amanda:

skriven

Mums det låt gott har bara provat vanliga pannkakor härligt att du kunde åka till gymmet i mellan jobbet så att du kunde träna lite :) Hoppas du får en fin söndag härlig bild på din frukost <3

2 Pärla:

skriven

Skönt med en paus! Detta ser ju super gott ut, tack för receptet ska absolut testa!

3 Emma:

skriven

Ibland behöver man en paus helt enkelt :) det lät så gott! Ska testa det. Tack för tips

4 sofia:

skriven

Jag tog också en paus ifrån social medier igår, det var verkligen så skönt och välbehövligt. Älskar saker som är lätta att göra, ska helt klart prova på dessa :)

5 StrongMama:

skriven

Jag håller med dig exakt i detta. Det ÄR okej att fuska ibland men har man ett mål som man har kämpat med så mycket som jag har så känns det inte värt. Det blir dessutom roligare tror jag och mer njutbart att ha ett mål, kämpa och sen nå målet och verkligen få fira. Eller hur? Så jag lät bli. ;)

6 Elin:

skriven

Det låter inte som dom skulle smaka som vanliga pannkakor. :D men bra att dom var goda. Låter godare än vanliga tycker jag i alla fall. Älskar inte direkt vanliga pannkakor xD

7 Therese:

skriven

Vad gott med pannkakor, det är en favorit hos alla =)

8 Jennysvardag:

skriven

Vilket enkelt recept och det låter väldigt mättande. Visst är det skönt att ta en liten paus på sociala medier ibland :) Hoppas att du hittat på något bra på din rast :)

9 Anna svensson:

skriven

Oj vilket långt pass. Blir du inte helt slutkörd? Speciellt nät du på din rast tränar? du är ju bara för grym du. Tänk att ha dig som PT skulle jag behövt 😂😊

10 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Men du det här låter ju till och med riktigt gott :D. Ska ta och prova, gjorde pannkakor en gång med fiberhusk eller vad det heter, ingen i familjen jublade direkt. Men detta låter gott :D

11 Josefine:

skriven

åhåå dessa pannkakor ska jag göra! Provade bananpannkakor och det va verkligen ingen hit för mig :P Tack! ;D

12 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Pannkakor på 2 ingredienser lät ju som rena drömmen 😍😍 så gott!

13 Sarah:

skriven

Förstår att du inte hann med dina sociala medier när du hade ett så långt jobbarpass :/ Vad några ingredienser som behövdes till pannkakorna :) Najs att dom smakar som vanliga pannkakor med :)

14 Michaela :

skriven

Åh jag älskar pannkakor men inte ätit det sedan jag fick diabetes. Detta ska jag prova och se om jag tycker är gott❤️

15 Sandra:

skriven

Ser ju urgott ut, jag ska nog prova dem 😉 philadelphia är ju urgott 👍
Jag blir trött bara jag hör om din gårdag. Jobba långpass och åka till gymmet, jisses vilken energi 😉 jag hade letat efter en soffa och somnat 😂

Svar: Så känner jag ikväll. Energin är i botten så nu ligger jag i sängen. Ska alldeles strax stänga av datorn och sova!
Hanna

16 Mösstanten:

skriven

Tack för det tipset. Det ska jag pröva.

17 Marie:

skriven

Smidigt och snabbt kirrat med bara två ingredienser i =D Gott ser det ut också

18 Sofie:

skriven

Men mums, det lät gott. Får prova det. Vanlig phiadelphiaost? :)

Svar: Ja, den vanliga. Jag körde på laktosfri. Fungerar alldeles utmärkt. :-)
Hanna

19 fnulan:

skriven

Åh tack för tipset!! Ska testa. Vad bra att du tog en paus, det behöver vi alla ibland. Kram

20 jessica:

skriven

så jobbigt när sömnen och john blund glömmer bort en. Hoppas du kan sova bättre ikväll kram <3

21 Michelle :

skriven

Det e så sjukt jobbigt när man inte kan sova . Förstår att du behövde en pause om man har mkt o göra o känner att man inte hinner med

22 Amanda:

skriven

Åh denna måste jag ju testa nästan. Är det lika mastigt som vanliga pannkakor eller lite lättare så man inte blir så mätt? :)

23 Kamilla:

skriven

De pannkakorna tänker jag prova som älskar philadelphia ost. Oj vilken långa arbetsdag du hade igår. Sov gott nu så du kan vila upp dig.

24 Elisabet Karlsten:

skriven

Dom ska jag prova i veckan

Kommentera här: