Tre övningar från mitt pass

Idag tänkte jag ge dig en liten sneakpeak från mitt pass. Det är tre övningar som kommer utmana din core. Då kör vi!
Sträck ut ett ben, det andra hålls kvar i tabletop. Rotera mot benet i tabletop. Pointa foten och sänk benet, flexa och lyft upp. Repetera sju gånger till. Innan du går över till andra sidan, gör vanliga crisscross, runt åtta på varja sida. Stanna på det ben som inte höjt och sänkt än. Lyft upp och sänk återigen åtta gånger.
 
Ställ dig på knä, fäll ut ena benet så det är rakt. Lyft upp armarna mot taket och fall åt sidan. Aktiva magmuskler. Repetera åtta gånger och gör sedan samma sak på andra sidan. Du får en stretch samtidigt som magen får jobba.
Sitt upp och ta tag under knävecken, lyft upp i ryggen så även ryggmusklerna jobbar. Sträck ut ett ben, sänk och sträck ut det andra. Repetera tio gånger på varje ben.
Utmana dig och lyft båda benen. Repetera tio gånger.
Ha så kul! Under dagen kommer jag även lägga ut klipp på instagram
1 Kamilla:

skriven

Tack för övningarna. Jag har precis börjat lite smått komma igång med min träning igen. PRomisar och yoga har det blivit. När jag är mer inne i tränandet ska jag testa pilates

Svar: Vad roligt att höra att du är igång igen. Heja dig! :-)
Hanna

2 Therese:

skriven

Så bra tips!

3 Johanna:

skriven

Kul och få se övningarna! Jag måste börja träna! :)
Vad heter du på instagram? :)

Svar: Just det, det glömde jag ju skriva. Jag heter @hannafialotta. :-)
Hanna

4 Johanna:

skriven

Bra tips!

5 sofia:

skriven

Du är så sjukt inspirerande inom träning, älskar dina videos du delar med dig av på det här viset för jag lär mig så mycket :)

Svar: Men vad gullig du är, tack för din fina kommentar. <3
Hanna

6 Anna svensson:

skriven

Åh tack fina! ska göra den här övningen ikväll guidad genom ditt inlägg 😊 du är grym!

7 Frida nouw.com/Lafamiliabengtsson :

skriven

Bra tips på övningar och lite motivation till att köra mer core! Tack ☺️

8 Freja:

skriven

Detta ska jag pröva! Vad kul att du delar med dig av bilder o så!

9 Daisy:

skriven

Kul att du ger ut tips för dom som vill testa detta :)) kul när man har intresse för något

10 Sandra:

skriven

Det här måste jag absolut testa 👍

11 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Vilka spännande pass du delar med dig av alltid. Jag skulle absolut kunna göra detta, kanske får lite tid för det strax :)

12 Matilda Berlin:

skriven

Men åh! SÅ grymma övningar ju!! Älskar faktiskt alla tre, hihi! KRAM vännen <3

13 Michelle :

skriven

Visste inte att det var så man gjorde crisscross men jätte bra att du visar hur man gör tydligt :)

14 Amanda :

skriven

Så härligt med träning kul.att du har en youtobe ☺️

15 Jennifer:

skriven

Vad står core för? :P

Svar: Core står för mage och rygg. :-)
Hanna

16 Fnulan:

skriven

Åh vad bra övningar man faktiskt kan göra hemma ganska enkelt. TACK för din inspiration!!!

Kommentera här: