Torsdag och check på dagens träning

Godmorgon! Jag kröp ner i sängen tidigt igår och somnade strax efter tio. Så det var inga problem att komma upp ur sängen. Däremot fick jag dividera med mig själv en stund om jag skulle ställa mig på löpbandet. Redan igår kväll bestämde jag mig för att springa så här på morgonkvisten och hade förberett det jag skulle ha på mig. Så efter några minuters suckande och tankar om att jag inte hade någon lust så ställde jag mig på löpbandet och värmde först upp ungefär en kilometer. Sedan körde jag min fartlek där jag springer en minut i en fart och sedan höjer ända tills jag kommer upp i fem minuter per kilometer. Genom att variera farten så här blir det inte lika långsamt att springa på bandet och det händer något hela tiden.
Jag har ätit min ketogröt, läst några sidor i min kurslitteratur och ska väcka barn. Alex och Ida är vakna redan, de vaknade av sig själva så det är bara Samuel som ska väckas.
Dagens träning är redan avklarad och planerna för resten av dagen är att fortsätta läsa, jag ska till läkaren med ett av barnen och så har jag min pilateskurs ikväll. Förutom dessa planer är dagen rätt så oplanerad. Känns skönt faktiskt. Skulle ha jobbat idag men tog semester då jag dels kände att kroppen behövde det men också eftersom ett av barnen ska till läkaren och Rickard är mitt emellan två nätter. Vad ska du göra idag?
1 Pärla:

skriven

Vilken bra start, så skönt när man väl får det gjort. Jag har inga direkta planer för dagen ännu, tar det som de kommer.

2 Anonym:

skriven

Vilken härlig start på dagen! Grymt jobbat:) Måste säga att du har verkligen hunnit med en hel del.... Själv är jag en liten slow starter 😘

3 Matilda Berlin:

skriven

Alltså så himla grym du är!! hur jobbigt det än är att ta sig upp, och hur mycket det än tar emot, så är det ju verkligen en FANTASTISK start på dagen!! Kram finaste och ha en otrolig dag <3

4 Jennysvardag:

skriven

Så skönt att få ha träningen gjort på morgonen. Är de samma sak att springa på löpband och i naturen? Hoppas att läkarbesöket går bra sen :)

Svar: Det blir lite enklare på löpbandet sett till inget luftmotstånd. Däremot så blir det tuffare också på grund av att man på löpbandet ställer in den fart man vill hålla. Det blir inte de där naturliga sänkningarna av tempo som det blir utomhus.
Hanna

5 Yasmine:

skriven

Jag ska köra min syster till läkaren, ha en fotografering, träna och fixa mat inför jobbhelgen! :D Jag älskar att starta dagen med träning, jag känner att jag blir effektivare då! Kram

6 Emma Engström:

skriven

Tror verkligen det är bra att bestämma sig tidigt och förbereda sig mentalt vad som kommer att komma, för då är det enklare att göra saker och ting. Heja dig! Så härligt att ha haft träningen gjord tidigt :D<3

7 Moa Larsson:

skriven

Att lägga fram, förbereda och bestämma sig redan kvällen innan är alltid en livlina för mig när det kommer till att träningen ska bli av. Så skönt att träna tidigt på morgonen, det är mina favoritpass. Då håller man sig pigg och alert genom dagen och så kan man få ta kväll sen utan att tänka på hur man ska hinna träna. Ju längre dagen går desto svårare har jag alltid att motivera mig ❤️

8 Åse:

skriven

Försöker du gå ner i vikt eftersom du kör på keto diet? Tänkte du är normal viktig och fin redan

Svar: Nej det gör jag inte. Jag kör keto eftersom jag har problem med magen och ville hitta ett sätt att äta som minskar mina besvär. Jag är emot att ta mediciner i symtomlindring. Jag vill först veta orsaken till att jag har ont.
Hanna

9 Greycape:

skriven

Att träna på morgonen är bäst tycker jag då kommer man igång!
Löpband det borde jag skaffa!
Vilken typ har du?
Kan du rekommendera något?

Svar: Jag måste fundera lite. Återkommer med svar. :)
Hanna

10 My:

skriven

Vad skönt med träning! 😃
Hoppas läkarbesöket går bra och att ni får mysa mycke idag/ikväll!
Själv ska jag på loppis med svärmor 😊

11 Sandra:

skriven

Hoppas det gick bra hos läkaren. Jag har svårt att träna på morgonen pga min värk, något jag är riktigt ledsen för, de skulle underlätta massor om jag kunde det 😔❤

12 Lexochlogan :

skriven

Skönt med morgonträning, det skulle jag vilja få gjort här med mina lediga dagar. Hoppas kosten hjälper dog med magen

13 Josephine:

skriven

och så hinner du blogga ovanpå det? Inte illa! :-)

Kommentera här: