Semmeldagen till ära, när åt du en senast?

Det här är en del i Madeleines bloggutmaning. Kika in hos henne för at se alla ämnen men även vilka som deltar. Kanske hittar du någon ny favoritblogg.
Är det inte lite så med semlan, antingen älskar man den eller så tycker man inte om den? Jag är inte så särskilt förtjust i mandelmassa så jag vill hellre äta med vaniljcreme i. Jag åt en semla i början på februari när jag var sjuk, efter det har det inte blivit någon mer. Jag kommer inte äta någon idag heller då det inte riktigt ingår i den ketogena kosten.
Det finns många nymodigheter på semlan. Tårta, wrap kanelbullesemla och så vidare. Den enda nymodigheten jag testat var chiasemlan för några år sedan. Det var chiafrön som fått svälla i mandelmjölk och sedan gjorde man egen mandelmassa genom att mixa mandel och såklart vispad grädde. Smakade helt okej, har dock inte gjort någon efter det.
1 Inne hos Ina:

skriven

Godaste nymodigheten tycker jag är semmelkladdkaka. Smakar semla och är lätt att göra. Passar inte heller in i ketogen kost tyvärr 😦

2 Jennysvardag:

skriven

Jag tycker att endel semlor kan bli rätt så maffiga. Jag skulle vilja testa en sån kanelbullssemla.

3 Elisa:

skriven

Jag är lite mittemellan vad gäller semlor. Tycker de är helt OK men inte en favorit. Gillar mest mandelmassan och skulle kunna äta bara det med grädde, hehe. :) Chiasemlan hade jag aldrig hört talas om innan.

4 Emma Engström:

skriven

Tycker verkligen att semlor ser så gott ut, men tyvärr tycker inte mina smaklökar desamma! :') Kram

5 Sandra:

skriven

Jag ska köra igång igen med min paleo, i går var jag så pepp, men semla är ju min stora last så när jag köpte till mina hyresgäster slank det ner en extra i korgen, det var ju så synd om den så jag blev ju tvungen att äta upp den.

6 www.nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Jag tillhör tyvärr den sidan som inte alls gillar semlor så vet inte när jag åt en senast...

7 Michelle :

skriven

Älskar semlor , tror jag åt det senast i lördags :) så gott 💕

8 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Den där med chia har jag helt missat, det kanske jag skulle prova :). Tycker det låter nyttigt även om den vara var okej :). Förstår att du inte kommer ta en idag, det är ju ändå bra att du gör det du tror på :D

9 bloggenommaria.blogg.se:

skriven

Bara ätit en semla i år, idag. Tyvärr var den ingen god. Gillar inte mandelmassa så tog sylt. Den var syrlig och besk

10 Sarah:

skriven

Vad tråkigt att du inte kan äta semlor :/ Jag äter bara Nutellasemlor :)

11 ellie:

skriven

Åt en semla nyss, trodde faktiskt inte jag skulle äta någon idag men det blev två stycken! Vaniljcream låter gott i är inte heller så förtjust i just mandelmassan

12 Marcus:

skriven

Jag åt en nu ikväll. :D

13 My:

skriven

Jag har ätit en semla idag, det är så pass gott att jag lätt kan äta en åt dig med 😉

14 Kamilla:

skriven

Jisses så söta och fina de små semlorna var som var serverade på skedar. Vilket luring du fick på spinningen eller var det ett bus av instruktören som låtsades att ni hörde fel....

Svar: Ja det funderade jag också över. Det lär jag aldrig få veta. :-)
Hanna

15 ExklusivaMoi:

skriven

Vilken härlig bild på minisemlorna =D... var riktigt inspirerande sett! Näää jag äter hellre en kladdig mörkchoklad-brownie istället än en semla...

Kommentera här: