En givande men tung dag

Imorse bar det av till Stockholm, jag hämtade upp C i Norrköping och sen åkte vi raka vägen. Dock så hade det hänt en allvarlig trafikolycka  med en lastbil inblandad (föraren avled :-( ) så vi satt fast i bilkö i över en timme. Vi kom över en timme sent och när vi kom fram gick vi igenom en gruppuppgift som de andra hade jobbat med. Det var tre dilemman som skulle diskuteras med problem som kan uppstå när man jobbar i grupp.
Därefter hade vi en paus och delades sedan in i två grupper. Min grupp började med att titta på film kring normer, män och mäns psykiska ohälsa.
Filmen finns på Youtube och tillgänglig för vem som helst som vill veta mer.
Det var så intressant att få männens perspektiv och mer information om mansrollen och hur den påverkar mäns sätt att visa känslor. Eller snarare att män generellt inte visar känslor. Det är kvinnors psykiska ohälsa som syns mest men att män kan må precis lika dåligt talas det inte lika mycket om. Eller det faktum att det är flest män som begår suicid.Efter filmen så var det lunchdags och sedan var det min grupps tur att diskutera kring olika frågor. Men det blev tunga tankar det här så tror jag bryter med dessa rader. Jag fick med mig många insikter hem och jag känner verkligen att min kunskap har ökat.
Jag hade pilates ikväll så det blev till att åka tidigare och givetvis hamnade vi i kö igen, en olycka hade hänt och bilen höll på att bärgas. Så typiskt när jag har bråttom. Jag kom såklart sent men deltagarna fick sig en rejäl omgång. Och jag med som ska prata samtidigt. Det är en konst att kunna prata och demonstrera övningarna samtidigt på ett bra sätt. Jag blev så glad då M verkligen vill att det ska bli en fortsättning på min pilates i höst också. Hon tycker det är ett bra komplement till övriga kurser. Hon har också bara fått positiva omdömen vilket gör mig väldigt glad.
1 Daisy:

skriven

Nej stackarn som avled gud va hemskt :// hoppas du mår ok ändå. Skönt med pilates

2 Amanda:

skriven

Tack för tipset detta tyckte jag lät så intressant så jag ska se på filmen jag med. Tycker det är ett bra och viktigt ämne och det här med männens psykiska ohälsa är ju också jätteviktigt :)

3 Michelle :

skriven

Usch vad tråkigt att föraren avled :(. Synd ni fick trakfikstopp . Och va fin du va på bilden :) 💕

4 charlottelinden.se:

skriven

Gud vilket intressant ämne! Det här med mäns psykiska hälsa/ohälsa. Att det är fler män än kvinnor är aldrig någonting som har förvånat mig då mansrollen, precis som du skriver, ju tyvärr lär män att känslor är någonting som absolut inte skall visas. Fruktansvärt!

5 Ullie:

skriven

nej men två olyckor usch så tragiskt
det lät spännande o ja har oxå hört det är mest men som gör det
kram fin fredag

6 Emelie:

skriven

Ja den där olyckan var hemsk! Synd också att ni fastnade i köerna! skönt att kursen gav mycket och att du känner dig påfylld med nya kunskaper!

7 Åse:

skriven

Fy vad otäckt med bilolycka. Man är så rädd att nåt ska hända en själv eller familj

8 Mamma C:

skriven

Typisk när man redan är lite stressad att det är en massa problem i trafiken då.
Så kul att din kurs blir en fortsättning i höst också.
Ha en fin fredag.
Kram Carin

9 Snabela :

skriven

Det är konstig att det alltid händer saker och ting när man har som mest bråttom, så att man blir stressad och sen. Är drygt.

10 Ingmarie:

skriven

När sådana förseningar händer tänker jag alltid att jag är tacksam det inte är jag som är den drabbade...

Kommentera här: