Mina mål för 2019 - recap

När jag satte upp mina mål för 2019 var jag lite nervös över om jag tagit mig vatten över huvudet. Här kan du läsa om mina mål som jag satte upp.
Familjen
Ska vi åka till Gotland funderade jag över när jag satte upp mina mål för året och nu kan jag sätta check på det. En resa är bokad.
En helgweekend
Kan inte sätta check på den här punkten än. Vi skulle åkt till Smögen själva, jag och Rickard men av olika anledningar blev det inte så. Vi tog med oss barnen och fick två härliga dagar. Så nu är frågan var vi ska åka istället. Läste Underbara Claras senaste inlägg om Landskrona och kände direkt att det kanske skulle vara något och sen ett besök på Ven. Det tål att funderas över.
Jobb/studier
Det har gått bra med mina studier hittills. Hade lite ågren inför närträffen då jag hade mycket att läsa in och det kändes som att ingenting fastnat. Jag fick högsta betyg på delkursen som handlade om omvårdnad vid olika psykiska sjukdomar. Kursen jag läser nu handlar om återhämtning och än så länge har jag godkänt i alla uppgifter som blivit rättade. Terminen slutar 23 juni så det är ganska långt kvar innan jag får sommarlov.
Hälsa/träning/fotboll
- Fortsätta ta hand om hälsan är a och för att orka med. Jag ska börja med keto men det blir först efter löptestet andra februari.
Yes, det har jag gjort. Jag körde strikt i två månader, åt som vanligt en vecka och körde sedan igång igen. Nu har jag varit strikt i tre veckor snart och mår så mycket bättre.
- Att bli sockerfri och slippa mitt magont.
Check, här har ketogen kost varit nyckeln.
- Ta till mig allt som jag fått höra av observatörer och bli en ännu bättre matchledare på fotbollsplan.
Än så länge har jag haft en observation och det jag fick över mig är enkelt fixat. Jag ska åka till Aroscupen i Västerås och där få döma matcher och lära mig mer. Det ser jag verkligen fram emot.
Pilates
- Bygga upp en trogen kundkrets
Jo, men som det känns nu kan jag sätta check på den här punkten. Mina deltagare i Mjölby vill fortsätta och likaså mina corefusion-kunder vill också fortsätta. Min core fusion hänger dock lite mer löst men vi får se vad som bestäms.
- Att min kurs i Mjölby ska bli en riktig succé
Check, check, check! Alla utom två av kursdeltagarna vill fortsätta. Yay! Så kommer satsa mer på reklam framöver för att fler ska vilja testa och anmäla sig till min kurs.
- Komma igång med min egna träning igen. Under december har jag inte tränat så jättemycket pilates och det vill jag ta igen framöver.
Check, här också. Det jag skulle vilja göra mer är fler pilatespass och så mer styrka på gymmet men jag är hårt matchad som domare och det måste jag prioritera såklart. Kanske att jag kan få in korta pilatespass här och där bara för att iallafall bibehålla.
Blogg/Instagram
- Jag skulle vilja komma över 1500 följare på Instagram. Har ungefär 1370 just nu så det är inte helt omöjligt.
Nu har jag över 1400 följare, de senaste dagarna har jag varit mer aktiv än på länge vilket ger resultat. Fortsätta lägga upp klipp och använda stories är något som jag tänker fortsätta med.
- Jag vill att min blogg ska växa ännu mer och jag vill att den ska vara en källa till träningsglädje, motivation och inspiration.
Det jag fortfarande önskar är att få den där trogna skaran som kikar in här oavsett om jag syns eller inte. Så det ska jag jobba vidare med.
- En pilatesklass varannan vecka på bloggen.
Det här var ett mål som just nu är för högt ställt så försöker iallafall en gång i månaden. Däremot så har jag ju mina korta videos och i och med min kategori Läkande pilates så blir det fler videos även om det inte är klasser i den bemärkelsen.
 

Kommentera här: