Lista från veckan

Godmorgon, idag är det tredje juni och jag tänkte du skulle få följa med mig på en recap från veckan. Lite hiss och diss men mest hiss. Men först, vet du vad jag vill äta till frukost? Nej såklart du inte vet. Men jag drömmer om mina ketopannkakor med vispad grädde och blåbär i. Äta de ihoprullade preis som jag gjorde som barn. Fast som barn åt jag vanliga pannkakor och inget special som nu. Vi måste storhandla idag så bara barnen gått till skolan så åker vi. Det har jag bestämt. Frukosten får alltså vänta så jag får äta mina pannkakor med grädde i. 
Veckans godaste:
Lätt mina kycklingbiffar.Ni är flera som frågat efter receptet och såklart har jag. Uppdaterat inlägget med en länk till biffarna. :-)
Veckans träning:
Jag har dömt två matcher, gått på spinning med Sofia, promenerat med Sofia och kört pilates med Sofia och hennes mamma. De planerade passen utöver blev inte av.
Veckans morr:
Att hyresvärden inte gör något åt våra parkeringsplatser. I lördags när jag kom hem från fotbollen så hade bilen till höger om mig ställt sig i min ruta. Så när jag upptäckte det var det bara att ställa ut väskorna innan jag kunde köra in bilen. Hade liksom inte fått ut grejerna annars. Igår när jag skulle till jobbet fick jag tråckla mig in från passagerarsidan. Anledningen ser du ovan. Tight parkeringsplats..... Den som hade parkeringsplatsen till vänster innan den som har den nu hade en mycket mindre bil och då var det inte samma problem. Ska nog maila till områdesansvarig. De skulle ta bort de två besökandeplatserna och bredda de förhyrda. Det är dock ett stort problem här där jag bor att det inte finns parkeringsplatser. Varken till de som bor här eller besökande.
Veckans humör:
Jag har varit glad men min energinivå har verkligen varit pendlande. Från superpigg, till zombie, upp, ner hela tiden. Har tänkt att det beror min kost men så pratade jag med L på jobbet som i sin tur pratat med en annan person. Deras energinivåer är också pendlande och de äter normalkost. Vi behöver nog semester allihop.
Veckans bild:
Det fick bli min pilateshörna vid kyrkan. Älskar hur lövverket på träden bildar som en kupol, hur det blir en känsla av lugn och ro, frid och hur det känns som att kliva in i ett rum. Där det bara är jag och ingen annan.
En tanke som jag tar med mig:
Jag lyssnade på Martinas live Q/A igår och en sak hon sa var precis den spark i baken som jag behövde för att fortsätta. Det hon säger är provocerande i den här tiden där man "kan äta allt". Det hon sa var "sluta ät skit och sluta äta processat".
Veckans mest lästa inlägg:
Jag blev lite förvånad när jag såg min statistik för de mest lästa inläggen är inte mina senast skrivna inlägg utan snarare ett inlägg som jag skrev om msm i juli 2018. Upptäckte vidare när jag kollade statisitiken att den här veckan har flest läsare hittat hit via Google. Kokosolja och MSM har folk uppenbarligen googlat på för att hitta till mig. Det för mig in på tankarna om jag ska börja sätta mig in i mer SEO och optimera mina inlägg mer för att fler läsare ska hitta till min blogg.
Veckans väder:
Upp och ner och hit och dit skulle jag säga. Regn, kyla, värme i en enda blandning. Igår till exempel var det underbart sommarväder.
Veckans värsta:
Finns inget den här veckan. Det är väl heller inget man vill komma ihåg, hehe.
1 Matilda Berlin:

skriven

Kan vi börja med att ta en liten stund för hur fantastiskt gott det ser ut?? Och sen fortsätta med hur fantastisk sista punkten inte är?? STOR KRAM hjärtat och hoppas du får en underbar vecka finaste <33

2 Daisy:

skriven

Gud vad kul stt läsa veckans bästa, så härliga bilder maten såg så gott ut

3 Jennysvardag:

skriven

Åh, vad jobbigt att någon tar eran parkeringsplats. Ännu jobbigare att parkeringsplatserna verkar vara väldigt trånga. Så gott med pannkakor med grädde

4 Moa Larsson:

skriven

Vad roligt att få se en summering av veckan som passerat. Det borde du ha varje vecka! Till och med jag blir sugen på de där ketopannkakorna när du beskriver det sådär. MUMS! Kan du inte slänga upp receptet? 🖤

5 Anna svensson:

skriven

Blir så inspirerad av din kost och speciellt när då du lägger upp bilder på dem också, skulle gärna vilja få lite recept också 😊❤️

6 Amanda :

skriven

Vad roligt att få läsa om din väka håller med dej om vädret här är det dåligt k dag men fint i går

7 TwinMom.se:

skriven

Åh fy igenkänning på trånga parkeringar! Där vi bodde förut var det så tajt att jag inte fick ut babyskydden, så var jag själv fick jag parkera på hästparkeringen eftersom jag inte kunde ta ut barnen och sen parkera! Sjukt irriterande! Hoppas det blir bättre för er, jag fick byta till större platser tack och lov!

8 Therese:

skriven

Härlig veckans lista =)... Ja det är lättare att storhandla när barnen är på skola och dagis tycker jag så du gör rätt i att handla när dom är i skolan =)

9 sofia:

skriven

Omg kycklingbiffar lät ju farligt gott, har du delat med dig av recept på dom? Om inte, skulle du kunna tänka dig att göra det? :)

10 Mösstanten:

skriven

Här är det både ont om besöksparkering och parkering för boende. Vi fick köalänge innan vi fick plats i garaget. Där är trångt. passagerarna kan komma in i bilen först när den är utkörd från platsen.

11 Marie:

skriven

Det där med bilen har hänt mig med, jag gick och ringde på hos hyresvärden men han sa att det var bättre jag pratade med personen i fråga själv så jag ringde på där. Han svar var att det stod inge där då så tyckte det spelade ingen roll, vilket svar

12 Sara:

skriven

Dina kycklingbiffar måste jag kika på receptet för sen, de såg ju onekligen ganska aptitretande ut.. Häftigt ändå förresten att se att de inläggen drog flest läsare, jag tror inte ens att jag hade börjat läsa bloggar då men ikväll lär jag ju söka upp dina inlägg i de ämnena och kika på!

13 Www.mrskjellstrom.se:

skriven

Låter som en toppen vecka som du/ni haft förutom de där med markeringarna!
Ketoplättar, kan du inte lägga ut lite recept på nyttiga frukostar?

14 Pärla:

skriven

Kycklingbiffar låter gott, har du något recept?
Men fy för parkeringen, värdelöst sådant där. Hoppas du får mer energi i veckan.

Svar: Ja, har uppdaterat inlägget med receptet. :-)
Hanna

15 Sara:

skriven

Det är ju inte kul när det blir sådär med parkeringen :/ Hoppas verkligen att de tar till sig kritiken och gör något åt det!!

16 Marina:

skriven

Det är så skönt att kunna reflektera över en vecka som har passerat.
Blev så sugen både på kycklingen och pannkakorna efter att ha läst detta.

Hoppas du får en fantastisk vecka :)

17 Amanda:

skriven

Jag får gå tillbaka till de inlägget för de lät riktigt gott med kycklingbiffar, ja vädret denna vecka har verkligen varit uppochner. Men får hoppas att sommaren kommer nu :)

18 Moa:

skriven

Håller verkligen med dig om att det är riktigt blandat vägen ena sekunden regnar det och andra är det sol!

Kommentera här: