Vem är jag i bloggvärlden?

Ibland funderar jag på om min blogg är intressant och inspirerande. Tycker alltid att alla andras bilder och bloggar är intressantare än vad min är. Snäppet vassare och roligare, mer inspirerande och ja, jag vet inte. Jag lyckas ju aldrig behålla mina läsare förutom en liten trogen klick som kikar in oavsett var jag syns eller inte syns. 
Jag vill ju så gärna nå ut med min pilates, träning och träningsglädje men det känns som att vardagsbloggar uppskattas mer. Eller de bloggar som skriver om psykisk ohälsa eller har vassa åsikter. Vem är jag då liksom? 
Äsch, vilket deppigt inlägg. Men kände att jag ville skriva av mig om mina tankar som jag har. 
1 Jenny:

skriven

Förstår att du vill nå ut till läsare.

Så kände jag med förut, men nu bloggar jag mest för min egen skull. Som min dagbok på nätet där jag sen kan gå tillbaka och läsa hur livet har varit.
Men självklart är det roligt att folk vill läsa och följa ens liv oxå :)

Kram kram

2 Becka Lindhe:

skriven

Jag känner så också med min blogg... Är den tillräcklig, är den intressant och läsa osv... Men jag kör på och ser vilka som är mina trogna läsare, så fortsätt på samma spår som du gjort så ska du se att det kommer gå bra för dig! :D

3 Anna:

skriven

Åh där har jag också varit så många gånger, är min blogg ens något att ha? Men jag tänker att min blogg är min dagbok, där bestämmer jag, vill folk titta in så är alla välkomna. Detta hjälpte mig mycket samt att jag tänkte om så att allt blev mitt och inte vad jag trodde att andra ville ha. Du har en jättefin blogg som du ska vara stolt över. Stor kram fina du ❤️

4 Therese:

skriven

Jag är en sådan som gillar andras bilder mer än mina men jag gillar din blogg =)

5 Fröken Rödlök:

skriven

Detta har jag också tänkt på flera gånger! Tror det är vanligt, man tycker alla andra har bättre ideer, syns och hörs mest.. Men det gäller att vara sig själv, försöka nisha sig.. Om du vill nå ut med dina pilatestankar så kör på det - nischa dig ordentligt. Kör enbart på det, men jag tror att du isåfall får vara beredd på en mindre skala läsare. Det är nog nackdel när man nischar in sig enbart på en sak, då fastnar man ju bara hos de som har samma intresse. En vardagsblogg är med varierad och kanske passar fler läsare. Lycka till.

Svar: Fast nä, nischa mig helt vill jag inte. Jag vill ha kombon med allt möjligt. Allt som ändå är jag. 😊
Hanna

6 Jennysvardag:

skriven

Så kände jag med ett tag med min blogg. Sen bestämde jag för att skriva om vardag och det som jag vill skriva om. Jag uppskattar dina inlägg om pilates jättemycket :)

7 Elin:

skriven

Har tänkt det också. Ibland vet jag inte vad jag sa skriva om som folk vill att jag ska berätta om eller nåt sånt. Tycker det är jättesvårt att hitta på nåt om man inte har nåt just vid ett tillfälle att skriva om som kanske är intressant

8 Anonym:

skriven

Så ska du aldrig tänka! Tycker din blogg är super bra! Du får verkligen ut något varje gång du skriver!! Så du är fantastik tjej i blogg världen 😘😘💞🥰

Svar: Tack rara! <3
Hanna

9 Emma:

skriven

Jag känner exakt likadant varje dag. Men samtidigt är ju bloggen min hobby så försöker att inte tänka så mycket på det

10 A:

skriven

Så tänker jag också ofta. Min blogg blir liksom aldrig särskilt stor och andra verkar ha så mycket intressantare och bättre bloggar. Fast å andra sidan är jag inte intresserad av just hur stor den är utan mest att ha lite bloggvänner att få lite pepp och stöd av och att göra samma för dem.

11 Anna svensson:

skriven

Jag kan känna precis likadant ibland, det är så jädra lätt att jämföra sig med andra.. men vet du Hanna? Din blogg fick mig att bli inspirerad och jag brukar kika in här oavsett om du länkar i gruppen eller inte. Jag gillar faktiskt egentligen inte tränings bloggar men det är något med din blogg som gör att jag gillar den! Jag dras till den och älskar att läsa dina inlägg. Jag tycker din blogg har det där lilla extra, den är egen. jag tycket bara du ska fortsätta precis som du gör för den är fantastik! älskar att jag ibland får träningstips och ibland recept och ibland en blick in i din vardag. Att den är blandad men ändå sammanhållen älskar jag, det blir varken uttjatat eller tråkigt. kram ❤️

Svar: Men wow! Vilken fin kommentar! Jag blev så himla glad. Kram 💕💕
Hanna

12 Moa Larsson:

skriven

Nu har jag hittat dig för att DU SYNS, men jag skulle inte överge dig om du slutade att synas. Många pratar om att man måste nischa sig för att sticka ut ur mängden och det tycker jag känns så tråkigt. Man vill ju inte plocka bort en del av sig själv. Jag ÄLSKAR din vardag, din träning, dina funderingar kring keto och allt som hör till. Och jag tror att man alltid är så självkritisk, jag kan känna precis samma sak om mina bilder och min text ofta ofta. Kram!

Svar: Nej jag vill inte heller nischa mig. Då skulle det inte bli många inlägg skrivna i veckan. Vill ha blandningen. Tack för din kommentar. Kram <3
Hanna

13 Sandifighter:

skriven

Fy så jag känner igen mig i det, ärligt talat funderar jag på om jag är för gammal för nouw, ska man byta bloggportal, köpa sig en egen sida, ja jag vet inte, så svårt att veta, tycker mest det är de unga och söta flickorna som märks mest, kanske skriver jag för långt då jag upptäcker att de kortare inläggen går bättre. Själv ska jag skriva till allers eller liknande om min historia, vem vet om det kan bli något repotage för fler läsare ❤ Jag har ju börjat försöka blanda in lite olika ämnen för att få en mix på allt, men att den röda tråden ändå är om kroniska bekymmer. Tror aldrig vi kommer få så stor läsarskala pga det vi skriver om. Har du provat att locka fler läsare via instagram, göra ett träningskonto också. En facebooksida för din blogg? Jag började med att betala för marknadsföring och bad om delningar och det hjälpte lite grann i allafall. Fråga om du får dela din blogg i träningsgrupper på facebook?! Lite tips i allafall 🙂

Svar: Ja, skriv till Allers. Tror fler känner igen sig och känner sig mindre ensam när de vet att du finns. Bra tips! Jag har redan en facebooksida för min blogg och mitt instagram har samma namn som bloggen. Bra tips. :-)
Hanna

14 Martina:

skriven

Det är nog så människor är överlag, man jämför alltid allt med alla andra.
Vi måste sluta jämföra med alla andra och tro på oss själva även fast det är svårt 😊

Svar: DU har rätt! :-)
Hanna

15 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Åh vad jag känner igen mig i detta! Tycker ofta jag spretar så mycket i mina inlägg & inte har någon röd tråd... Dock uppskattar jag andra bloggar så mycket & tycker verkligen du hittat don grej med bloggen om teäningsglädje & pilates :)

16 Diana Saelöen:

skriven

Jag tror nog att du kan finna din skara läsare, kanske prova att dela och marknadsföra din blogg på andra forum eller ställen? Jag tycker det är intressant att läsa i alla fall

17 Sofiefriden :

skriven

Alla tänker nog på det lite ibland men jag tycker om din blogg, den är inspirerande ❤️

Svar: Tack rara! <3
Hanna

18 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Tror det är en ganska vanligt känsla, speciellt då man ser att just vissa saker tycks gå upp mer än andra i intresse. Samtidigt så har jag nog kommit in i det där med att jag hellre har en liten läsarskara som uppskattar det jag skriver, mot att gå emot mig själv och nischa och bli liksom renodlad. Jag är ingen renodlad människa, jag byter intressen och tankar som andra byter underkläder ibland. Jag tror också att man lätt känner som dig när man liksom delar på FB eller liknade eftersom man märker så tydligt de dagar man inte delar. Då ser man vilka som verkligen bryr sig. Jag är en av dem som besöker bloggarna jag gillar även när _de_ inte delat. Din blogg är en av dem jag gärna läser, men vet inte om det märks :).

Svar: Jo, jag med. Samtidigt får jag en kick de dagar när jag har extra många besökare. :-) Jo, det märks att du gillar min blogg. Du började ju kommentera och besöka mig flitigt även innan jag började vara med i Bloggsupporten.
Hanna

19 Åsa E, Mittliv-Mittval:

skriven

Har själv inte bloggat på nästan ett halvår pga ingen lust och ingen inspiration. Men har reflekterat på samma sätt. Varför får vissa inlägg 10 ggr så många läsningar?!? Och de som inte läses kanske är de som jag själv tycker är allra bäst. Har aldrig lyckats hitta nån riktig logik i det där. Kanske att både din och min blogg är lite för mittemellan? Jag menar vi skriver om våra intressen löpning, pilates, träning osv blandat med vardagsreflektioner. Kanske blir det så att det inte riktigt attraherar de som vill läsa just om pilates och löpning och de som vill läsa om mer vardag får för mycket träning? Äh, jag vet inte. Det var bara några tankar kring det hela. Svårt att nå ut är det hur som helst.

Svar: Kloka tankar som jag också funderat över!
Hanna

20 Marie:

skriven

Att behålla läsare är en konst och det var faktiskt så jag kände mig på blogg.se eller andra protaler med, på nouw uppmärksammas man mer och där får man nya besökare hela tiden och det triggar en ju, det var en av anledningarna varför jag bytte, så förstår din frustation

Svar: Funderar om jag ska byta men det är svårt när jag varit på samma ställe i så många år. Hannafialotta är liksom min bebis. Kan ju importera min blogg men vete katten altså. Måste fundera på saken.
Hanna

21 sofia:

skriven

Åh vad jag känner igen mig i dom känslorna! Dom kommer titt som tätt och man funderar på om det man skriver ens är bra osv. Men jag vill bara säga att jag tycker din blogg är väldigt intressant. Tack vare dig så har jag lärt mig så mycket nytt! Jag älskar också att du är så himla positiv och sprider sån glädje. :) <3

Svar: Tack finaste Sofia! Gulle dig. 🧡
Hanna

22 Amanda:

skriven

Hade det inte varit för bloggsupport grupperna så hade jag ju inte upptäckt dig och det hade varit synd. Då jag gillar din blogg, du skriver om din pilates,vardag och tankar och sen tycker jag det är så kul och följa din keto resa. Har sett att det finns grupper för er som håller på med keto, finns en grupp som heter något med recept. :) Visste du om de?

Svar: Jag är med i tre facebookgrupper för keto. Just den med recept har jag missat. Vet du vad den heter mer?
Hanna

23 Yela:

skriven

Jag känner faktiskt lite likadant, vill gärna nå ut till fler människor men känner att de står lite still med de nu och vet inte riktigt hur jag ska göra för att nå ut till fler. Men jag tycker iallafall väldigt mycket om din blogg & tycker du verkar som en så fin och härlig människa❤️

24 birgitmaria:

skriven

Jag säger samma som jag sagt förut; jag gillar blandningen i din blogg. Vardag, träning, kost.
Sedan gillar jag att du verkligen går "all-in" på dina intressen. (jag menar det positivt) För du gör det med glädje och ärlighet och utan krångel. Kanske är det bara så att det finns så många bloggar, instagramkonton mm idag att det är svårt att nå ut. Det är iaf synd att så många missar din fina blogg!

Svar: Tack rara för din fina kommentar!
Hanna

Kommentera här: