Nyttig mugcake

Idag blir det ett bildlöst inlägg men tänkte tipsa om en superenkel kaka. Det enda du behöver är nedanstående ingredienser, portionsskålar och en mikrovågsugn. Ät och njut!
Ingredienser:
1 banan
1 ägg
3 msk kakao eller 50 g smält mörk choklad (80% kakaohalt)
0,75 dl kokosmjölk (kan uteslutas men ger en extra saftig kaka.
 
Gör såhär:
1. Mixa ihop alla ingredienser med stavmixer eller i en vanlig mixer.
2. Häll över smeten i värmetåliga formar eller koppar.
3. Värm en i taget i micron på högsta värmen i 90-120 sekunder.
Tada!! Kan ätas direkt eller förvaras i kyl för att ätas senare! Jag serverar den gärna med vispad trädde och hallon.
1 Jenny:

skriven

Men va, så lätt?
Åh... måste testa detta!!
Låter som nått både vi vuxna och barnen skulle tycka är gott!!

Tack för super tips!
Kram kram

2 Mina:

skriven

Lät riktigt gott. Tack för receptet, det provar jag gärna ❤

3 Diana Saelöen :

skriven

Men det där lät ju jättegott. Jag brukar göra omelett med banan och ägg i micron men aldrig kommit på att man kan tillägga kakao...

4 Johanna:

skriven

Men åh tack för receptet !!!! Det lät ju så himla gott ! Måste jag verkligen testa i helgen ;D ! Mums !

5 Anonym:

skriven

Men så gott måste testa! Om den ändå är nyttig är det ett plus i kanten också! Tack för du delar med dig 😍

6 Josefine:

skriven

åh jag hade glömt man kunde göra såhär! Har läst om de innan men aldrih gjort de. ska prova! :D

7 Anna J:

skriven

Men vad gott! Tack för receptet! Stor kram! ❤️

8 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Men oj så enkelt, superbra tips ju :)

9 Emma:

skriven

Åh detta måste jag ta och testa! Tack så mycket för tips

10 Marie:

skriven

Ohh tack för recept och nyttigt också det gillar vi

11 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Åh det där lät gott :D. Har faktiskt aldrig provat sånt här, men kanske skulle göra det :). Enkelt och nyttigt är ju bra :D

12 Therese:

skriven

Ja det lät ju gott =) tack för tipset =)

13 Jennysvardag:

skriven

Vilket bra mugcake recept, jag lyckas aldrig bra med den. Ska allt ta och testa ditt recept :)

14 Fröken Rödlök:

skriven

Det låter riktigt gott faktiskt, och enkelt. Jag har testat att göra mugcake innan men av nån anledning inte lyckats, det har liksom inte blivit så gott.. Men detta recept kanske var värt att prövas!

15 sofia:

skriven

Jag som älskar att få tips om sånt här är ju superglad just nu, vill hemskt gärna ha fler såna här inlägg :)

16 Liw:

skriven

Det låter riktigt gott!! Jag gillar alla ingredienser så då borde man gilla resultatet. Tack för tipset!

17 Mrs.Kjellstrom:

skriven

Mugcake är så otroligt gott :D
Åt de var kväll när jag gick på diet inför scenen :)

Enkelt o gott nu på sommaren när man vill äta lite lättare men nyttigt

18 yasmine mamma till dennis och angelina:

skriven

Min kompis äter det där jämt med sin son, nu måste jag ju bara testa - dom älskar det. och så är det ju så lätt.
ha en fin kväll

19 Michaela :

skriven

Men ååh jag tror tillomed att detta är någonting mitt blodsocker skulle klara av. Jag sparar receptet 🙂

20 Julia:

skriven

alltså vad mumsigt de lät och detta får nog bli mitt och sambons fredagsmys imorgon

21 Joanna:

skriven

Åh. Det låter gott. Det ska jag testa någon dag 🙂

22 Yela:

skriven

Åh tack snälla för recept, verkar ju supersmidigt att göra så de måste jag absolut testa 🤗 Låter jättegott!

23 sandifighter:

skriven

Så gott det där låter, måste jag testa ❤

Kommentera här: