Ketosnack och dagens löprunda

Den senaste veckan (eller om jag rannsakar mig själv så är det egentligen sedan aroscupen) har jag slarvat med att äta glutenfritt. Tänkt att det nog inte är så farligt med att äta gluten. Jag bara inbillar mig. Men jag har fel, så fel! Min stackars mage är helt ur balans och jag har så galet ont. 
Hade en liten paus i det onda och passade då på att ställa mig på  löpbandet. Kanske  galet men om jag går efter min mage så kommer jag aldrig träna. Idag var en sån här dag när jag var extra glad åt löpbandet. Då kunde jag springa ändå och om jag fick akutont kunde jag bara avbryta. Men just under löpningen höll sig det onda borta så jag kunde riva av femton sty 200 meters intervaller i 4 min/kilometer. Så det är jag nöjd med.
Jag har ju lovat ett tag mina tankar kring ketokost och så här är det. Som det känns just nu kommer jag få välja mellan att kunna springa/döma fotboll men då samtidigt ha ont i magen eller inte kunna springa men då istället slippa det magonda.
Jag har varit sugen på att gå en ketokurs med Keto by Annelie. Den har dock varit alldeles för dyr så jag har hela tiden skjutit upp det. Men så hade hon ett kanonerbjudande och jag kände bara att det var alldeles för bra för att strunta i. Så jag hoppade på kursen som innebär att man får 40 mail under tio veckor fullspäckade med bra information. Man får även tillgång till en grupp på Facebook under sex månader där det delas tips, erfarenheter och en massa annat.
Jag har hunnit få tio mail och har funderat flera varv. De senaste två veckorna, eller är det tre? Jo, tre är det nog. Det är ju redan mer än tre veckor sedan som jag dömde de första matcherna i Aroscupen. Det går så fort! Jag hinner inte med... Iallafall, jag har testat ett tag att köra ketogen kost och gå pang på och hardcore fungerar inte med mitt fotbollsdömande. Så jag tänker att jag får gå ännu mer slow.  Min nya strategi blir:
- Prio 1 är att ta tag i sömnrutinerna. Jag måste vara tråkig och gå och lägga mig mellan halv tio och tio varje dag. (Än så länge har det funkat riktigt bra med sömnen under semestern. Ska bara skriva färdigt det här inlägget och sedan är det sängen som gäller)
- Byta ut ett mål om dagen till 100% ketogent. Först när jag känner att jag kan springa och prestera på den minskade mängden med kolhydrater är det dags för nästa steg som blir att en måltid till blir 100% ketogen. Hur läng tid det kommer ta vet jag inte, men det känns som en bra plan. Frukosten är alltid ketogen och det känns som att det här enklast att börja där. 
- Ta tag i mig själv och äta glutenfritt och laktosfritt (har återigen ballat ur alldeles på den här punkten. Fråga mig inte vad som hänt...)
- Stressa inte. Det får ta den tid det tar. En livsstilsförändring tar tid och jag vinner ingenting på att ha för bråttom.
 
 
1 sandifighter:

skriven

Tycker det nya låter som en urbra plan. När du får fundera fram och tillbaka, testa lite hit och dit så är jag 100% säker att du hittar ditt sätt som passar dig ❤

2 jessica:

skriven

vilka bra mål, sömnen och maten är ju så viktig och att inte stressa är ju så viktigt, stressar jag i något blir det ofta bara pankaka av allt i slutet ändå då. märks hundra gånger om ja upptäcker ja är sen till något och så börjar ja stressa så går bara allt fel jag glömmer låsa dörren t.ex. och får vända tillbaka och blir ännu senare. Därför försöker jag inte stressa även om jag är sen haha. XD Så du har så rätt man vinner absolut inget på att stressa det gör ofta bara sitvationen värre <3

3 Anna:

skriven

Heja dig!! 👏🏻😊

Kommentera här: