Pest eller kolera

Idag har jag skamlöst snott en bloggidé av Piggelina. De här frågorna är som att välja mellan pest eller kolera. Häng med, vetja!
Att aldrig mer få springa eller att aldrig mer få resa?
Tror jag väljer att aldrig mer få resa. Hur skulle jag klara mig utan mina endorfiner från träning?
Att aldrig springa ett pass som är längre än fem kilometer eller att aldrig springa kortare än 25 kilometer?
Jag är inte den som kan springa så långt utan att förbereda mig för det. Jag sprang ett halvmarathon 2017 men sen efter det har jag inte sprungit längre än en mil. Det får bli att bara få springa fem kilometer och kortare.
Att alltid springa i plitshorts eller att alltid springa i vintertights. Oavsett väder.
Lätt, att alltid springa i vintertights. Känner fasan att springa i splitshorts och visa halva rumpan.
Att inför ett löppass glömma sport-bh:n eller löparskorna?
Hellre glömma sportbh:n. Har testat att springa i vanliga gympaskor. Ingen bra idé....
Att springa utan mobil eller utan gps-klocka?
Utan gps-klocka. Jag som inte går någonstans hemma utan telefonen skulle inte kunna springa utan telefon. Måste ha musik i lurarna.
Att bara äta gels och rödbetsjuice i en månad eller att inte få springa under samma period?
Här väljer jag däremot att inte springa på en månad. Har du testat att dricka rödbetsjuie? Det har jag, en shot räcker för mig och sen kryper det i hela kroppen. Det smakar så illa men är väldigt nyttigt.
Att bara få springa uppför eller att bara få springa på löpband?
Bara få springa på löpband. Samma som med intervallerna, går att springa allt möjligt.
Att aldrig springa intervaller eller att ALLTID springa intervaller?
Jag älskar att springa intervaller så för mig blir valet lätt. Intervaller går att variera i all oändlighet.
Att aldrig få tvätta dina träningskläder eller att aldrig få köpa nya löparskor?
Aldrig få tvätta mina t räningskläder! Får direkt ont i mina fötter av tanken på att springa i samma skor.
Att bryta höger arm eller vänster ben?
Bryta höger arm. Vill kunna springa och antar att jag kan lära mig skriva med vänster hand. Gjorde det när jag var barn. Inte bröt armen alltså utan försökte lära mig skriva med vänster hand. Inte det lättaste men om alternativet är att inte kunna springa på obestämd tid så lär jag mig hellre att skriva med vänster hand.
 
1 Moa Hansson :

skriven

Telefonen är så viktig när man tränar,, eller rättare sagt musiken ( för mig iallafall )

Svar: Ja det tycker jag med! :-)
Hanna

2 Netti Starby:

skriven

Kul lista om din träning :-D Kramis

Svar: Kul att du tyckte det. Kram :-)
Hanna

3 Elisa:

skriven

Vilka jobbiga frågor att svara på, haha. Vi är rätt lika på många punkter, skulle t ex heller aldrig bara kunna springa så långt eller bara springa uppför. :) Har sprungit utan sport-bh ett par gånger (pga glömska) och det gick helt ok. Känns som det är mycket lättare än utan sina skor.

Svar: Ja exakt. Utan mina skor hade jag haft problem. Skorna gör så mycket för känslan. :-)
Hanna

4 Snabela :

skriven

Väldigt intressanta svar. Skulle ha valt väldigt likt dig, med nått undantag.

Svar: Hade varit kul att läsa vilket undantag du hade gjort. :-)
Hanna

5 Sandra:

skriven

Haha så kul lista, jag som inte springer skulle ju välja den andra sidan. Men resa eller träna skulle bli svår för mig att välja mellan 😉

Svar: Det förstår jag. Man måste nog vara lite galen för att svara så som jag gjorde. :-)
Hanna

6 Moa Larsson:

skriven

Sådana här pest eller kolera-listor är så roliga. Håller med om nästan alla val du har gjort, men vetefan om jag skulle stå ut med att aldrig få tvätta mina träningskläder. Förvisso kan man ju köpa nytt, men ja, den är svår!

Svar: Ja bra idé att köpa nya träningskläder istället. Då kommer man ju undan lite att behöbv välja, haha. :-D
Hanna

7 Maria Pettersson:

skriven

Rolig lista! :D Hade jag fått välja mellan att aldrig springa och aldrig resa hade jag valt att aldrig springa.. ;)

Svar: Haha, ja så hade jag nog också tänkt om jag inte älskade att springa så mycket. :-)
Hanna

8 Tess:

skriven

Vilken spännande lista! Det där med sportbh eller löparskor hade varit svårt för mig pga tung byst, haha. Jag hade nog fått stanna hemma ;)

Svar: Det förstår jag blir svårt. :-)
Hanna

9 Mirre - Sweetwords:

skriven

Jättebra tips med klockan, jag tycker inte så mycket om att springa så det skulle peppa mig och se

Svar: Ja det är mycket roligare att springa när man har koll på sträckan. :-)
Hanna

10 Pärla:

skriven

Annorlunda lista, kul tycker jag. Är inte heller något fan av rödbetsjuice, usch haha!!

Svar: Det finns nog inte många som gillar rödbetsjuice...
Hanna

11 Therese:

skriven

Jag är så imponerad, och fascinerad, över personer som älskar att springa så mycket att dom hellre bryter en arm än är utan löpningen :P Själv skulle jag nog hellre bryta en arm än att springa haha :D

Svar: Haha, jag är nog lite galen... :-P
Hanna

12 Dixi Wonderland:

skriven

Kul att läsa :P

Svar: Kul att du tyckte det!
Hanna

13 sofia:

skriven

Pest eller kolera frågor är så roliga att både göra själv och se andra göra det. Jag skulle också ha valt att springa utan en gpsklocka faktiskt, mobilen hänger alltid med :)

Svar: Funderar på att hitta på ett inlägg på samma tema men med andra frågor. :-)
Hanna

14 Kamilla:

skriven

Hellre bryta ben än arm tänker jag. Utan höger handen skulle mkt bli svårt

Svar: Ja det slulle bli väldigt jobbigt utan min högerhand men tänker att det är ju bra att kunna göra saker med vänster också. :-)
Hanna

15 Mösstanten:

skriven

Oj vilka alternativ! Men kul att läsa i alla fall.

Svar: Kul att du tyckte det!
Hanna

16 Emelie:

skriven

håller med dig om mobilen, va tråkigt det skulle vara att springa eller promenera utan musik!

Svar: Nej det skulle inte gå. Jag vill helst ha musik även när jag springer med någon men hur skulle det se ut. :-)
Hanna

17 Liw:

skriven

Lite roligt inlägg. Jag skulle också välja att hellre bryta en arm än ett ben. Träna kan man ju göra lättare med en bruten arm. Rödbetsjuice är förfärligt äckligt, testade det nyligen. Aldrig mer hur nyttigt det än är. Jag tycker dock jag kan springa i samma skor i många år så där hade jag valt tvättade kläder 😉

Svar: Jag byter löparskor en gång om året då jag direkt känner i kroppen om jag slarvar tyvärr. De skor jag har nu vill jag ha länge men de har redan börjat gå sönder lite grann på ovansidan.
Hanna

18 Fröken Rödlök:

skriven

Så intressant inlägg utifrån ett träningsperspektiv. Roligt att du ger små förklaringar till dina svar också tycker jag =)

Svar: Kul att du tyckte det! :-)
Hanna

19 Björn:

skriven

Vilken rolig lista =) tror jag lånar den från dig med kanske här framöver hehe, jag håller med dig om att musik när man tränar är superviktigt =) Snygg klocka dessutom, garmin, ja kör själv fitbit =) ha en fin dag

Svar: Ja men gör listan! Vore kul att veta vad du väljer. :-)
Hanna

20 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Så rolig utmaning, för dig som gillar sånt här måste det varit jättesvårt att få välja mellan något man gillar :D. Har du någon träningsform du absolut inte gillar? :)

Svar: Yoga och bodypump. Jag har så svårt med tekniken i body pump då jag inte är van vid rörelserna.
Hanna

21 Viktor Högnäs:

skriven

Vad rolig typ av pest eller kolera! Roligt att få läsa vad du väljer :D

Svar: Kul att du tyckte det! :-)
Hanna

22 Melissaskywalkz:

skriven

Rolig lista, fyfan för att springa utan rätt skor. Mina benhinnot hade gett upp första kilometern hahah

Svar: Här hade nog inte mina benhinnor gett upp utan snarare knäna alternativt hålfoten.
Hanna

23 Anna:

skriven

Vilken rolig pest eller kolera! Älskar att den handlar om träning också 😊

Svar: Det gjorde jag med! Det var roligt att svara på frågorna. :-)
Hanna

24 www.nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Vilka roliga frågor & stort dilemma mellan vissa... att inte få träna eller resa FY - båda är ju typ det bästa som finns :)

Svar: Haha, ja det var svårt. Det är tur att jag inte behöver välja.
Hanna

25 olga:

skriven

Underhållande frågor :) jag kanske också snor dem av dig till ett framtida inlägg. Jag håller i princip med dig i nästan alla frågor, inser jag, förutom att jag skulle nog inte vilja bryta min högerarm!

Svar: Nej hellre vänsterarmen om jag fick välja arm. Men tänker att vilken grej att vara "bådhänt".
Hanna

26 Sarah:

skriven

Jag hade lätt valt att aldrig mer springa :) Haha men jag tycker inte om det och älskar att resa så var inget svårt val :) Jag har också alltid musik i öronen om jag promenerar, power walkar eller springer själv :)

Svar: Haha, ja vi är olika. :-) Vet inte hur jag skule klara mig utan mina lyckoendorfiner från löpningen.
Hanna

27 Therese Carlsson:

skriven

Kul att läsa dina svar 😊

Svar: Kul att du tyckte det!
Hanna

28 Hanna:

skriven

Haha jag skulle också valt att bryta armen istället för benet av mer praktiska än springande skäl. Roliga frågor. Och vilken kärlek du har till löpning blir nästan lite avis på att du gillar det så mkt.

Svar: Jag har inte alltid varit så. Det har växt fram med tiden. :-)
Hanna

29 linda lii lundberg:

skriven

Vilken kul grej, den skulle jag också vilja sno vid tillfälle ... kul att halka in här hos dig. Själv söker jag pepp inför att komma igång och träna igen efter nio års uppehåll, inte lätt ...

Svar: Nej det förstår jag blir tufft men vet du. Då har du kommit helt rätt. :-)
Hanna

30 Julia:

skriven

Vilken rolig lista 😊 ha en fin helg

Svar: Tack detsamma!
Hanna

31 jane :

skriven

wooow!
jag orkar knappt springa 1 meter haha

Svar: Jodå, det tror jag visst. :-)
Hanna

32 linda lii lundberg:

skriven

spännande att kika in här hos dig och bli peppad och impad. jag ska satsa på hälsan 2019 och behöver all inspiration jag kan få

Svar: Det tycker jag att du gör rätt i!
Hanna

33 Kathrinea:

skriven

Men så roliga frågor! jättekul att läsa svaren ju :D usch ja har också testat rödbetsjuice, som att dricka jord typ!

Svar: Exakt! Vilken bra beskrivning på rödbetsjuice!
Hanna

34 Chanelle:

skriven

hahaha det jag tänkte på på första frågan var bara "skönt att slippa springa"😂 Men om jag ska vara helt ärlig mot mig själv så vill jag gärna kunna göra det även om det känns så jobbigt just nu!
Hade också valt inte springa framför rödbetsjuice! Så sjukligt äckligt.
Rolig lista :D

Svar: Jag har ju så svårt att tänka mig ett liv utan löpning. Kul att du gillar min lista!
Hanna

35 Jennifer:

skriven

Vilken rolig pest eller kolera 😍

Svar: Det tyckte jag med! :-)
Hanna

36 Madelene:

skriven

Så intressant att få läsa om pest eller kolera inom träningsrelaterat. Hade du kunnat skriva ett inlägg om olika sorters av intervaller?

Svar: Ja det hade jag säkert. Får fundera lite. :-)
Hanna

37 Tommytott:

skriven

Dessa listor är riktigt roliga att läsa, man får lära känna personen bakom bloggen mer! Tummen upp!

Föresten, hur håller du motivationen uppe? Jag är inne på 3:e veckan med träning och just denna vecka har jag bara fått in ett pass, förutom en promenad på nästan en mil i dag, men motivationen till gymmet .... känns långt borta!

Svar: Jag har också svackor där jag inte har lust. Det som hjälper mycket är att jag har en man som inte alltid låter mig slippa undan. Bara om det varit något särskilt och jag verkligen behöver en extra vilodag.
Hanna

38 Yasmine:

skriven

Vilken rolig och annorlunda lista :D

39 Junitjej:

skriven

Kul lista!! Ingen idé att jag själv gör listan, eftersom jag inte springer något.

40 Annica:

skriven

Dessa var riktigt roliga att läsa. :) Och roligt att se hur du väljer bland dessa saker. Jag själv är inte riktigt så spring-förtjust.. ;)

Svar: Haha, inser när jag läser mina svar och era kommentarer att jag nog är lite galen. :-P
Hanna

41 Daisy:

skriven

Verkligen härligt att du hittar en passion 🤩

42 Michelle :

skriven

Oj jag hade nog valt att aldrig mer springa eftersom jag älskar o resa , men tur att alla är olika 💕

Svar: Det hade varit väldigt tråkigt om allat tyckte lika om allt.
Hanna

43 Fnulan:

skriven

Hahha men vilken rolig lista. Jag hade svarat tvärtom på ALLA mot vad du svarade. Nja okej den där med röbetsskiten håller jag med dig om! KRAM

Svar: Jag förstår det. Kram <3
Hanna

44 Anette:

skriven

rödbetsjouce som är så gott, blandat med ingefär och ett äpple och 2 morötter kanske?? sååå gott.. kul inlägg

Svar: Det låter ju helt klart som ett alternativ! :-) Tack för tipset. :-)
Hanna

45 hopihopi:

skriven

Vad kul att läsa dina svar också. Jag har märkt att många (mig själv inkluderad) har fyllt i listan :)

Svar: Vad kul! Läste ditt inlägg tidigare idag. :-)
Hanna

Kommentera här: