Jag blev inbeordrad

Hej mina vänner! I morse vaknade jag av att det vibrerade i sängen. Vaknar till och kollar telefon och ser att det är natten som ringt. Tänker direkt att det säkert är kris och velade fram och tillbaka om jag skulle ringa upp eller inte. Till slut valde jag att ringa upp det fattades folk på två våningar. Eller tre egentligen men det visste vi inte då. Så det var bara för mig att klä på mig och åka hit. Jag har rast några minuter till och passar på att blogga lite. Vad ska du göra idag? 
1 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Oj låter tufft, hoppas du får ta igen denna dagen någon annan gång. Idag laddar jag mest inför att börja jobba imorgon, är inte helpepp men det blir bra har lärt mig att det blir det ;)

Svar: Det hoppas jag med. Har en tuff period framför mig nu så det gäller att ladda batterierna.
Hanna

2 sofia:

skriven

Fina, fina du! Jag hoppas du får en fin dag på arbetet! Jag ska håla på lite med bloggen idag och även vara kattvakt :)

Svar: Mysigt att får vara kattvakt.
Hanna

3 Mösstanten:

skriven

Ja ni i vården får ställa upp! Hoppas att det inte blev alltför slitigt.

Svar: Det kändes att jag jobbade men med bra kollegor så går det bra. :-)
Hanna

4 www.nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Segt med ett sådant uppvaknande... Hoppas arbetsdagen går bra :) jag ska på 1:års kalas

Svar: Ja men det gick bra. Mysigt med ett-årskalas. :-)
Hanna

5 Viktor Högnäs:

skriven

Godmorgon godmorgon! :) Idag blir det kattvaktning, sedan har jag skrivit ett inlägg också och lite så :) Får se vad dagen bjuder på!

Svar: Det var kul att läsa ditt inlägg. Du kändes så glad, peppad och inspirerad. :-)
Hanna

6 Jessica:

skriven

Idag ska vi ladda inför veckan och stora dottern kommer hem från sin pappa ♥️♥️

Svar: Åh vad härligt att hon kommer hem.:-)
Hanna

7 Daisy :

skriven

Kul med jobb, vi ska fixa hemma ^

Svar: Det låter som bra planer för dagen!
Hanna

8 Amanda :

skriven

Så tråkigt när det ringer på nätterna

Svar: Det ringde på morgonen. :-)
Hanna

9 Therese Carlsson:

skriven

Kul att kunna blogga när det är rast =) själv är man hemma och chillar =)

Svar: Skönt att kunna chilla lite. :-)
Hanna

10 Pärla:

skriven

Hoppas du får en bra jobbdag även om den var oplanerad. Jag ska baka lite och sen städa lite tänkte jag.

Svar: Jag hade det bra. Trivs verkligen med mina kollegor. :-)
Hanna

11 Snabela:

skriven

Det är nackdelen med att ett yrke att man ibland måste in och jobba extra på lediga dagar. Känner att jag aldrig riktigt kan njuta av min ledighet då.

Svar: Ja, ibland vore det skönt att ha ett yrke där man kan helgstänga.
Hanna

12 Junitjej:

skriven

Synd att du blev av med en ledig dag.

Svar: Ja men jag fick ju tjäna pengar ändå. :-) Det finns alltid hål att stoppa dem i.
Hanna

13 Sarah:

skriven

Förstår att du fick vela lite innan du bestämde dej för att ringa :P Snällt av dej att ställa upp :)

Svar: Ja, jag ville inte men så visste jag att om de ringer mig så är det verkligen kris. Det blir bra med extra pengar i januari. :-)
Hanna

14 Julia:

skriven

drygt när de fattas folk. Tur du kunde hoppa in :) här blev det en promenad och nu resten av dagen blir det serie tittande :)

Svar: Vad skönt och slappt det blev för dig! :-)
Hanna

15 Jennysvardag:

skriven

Så snällt av dig att du ringde upp och kom in och jobbade. Kan tänka mig att dina kollegor blev glada när du kom till jobbet

Svar: Ja jag kände mig tvungen. Jag vet ju hur det är med att få in vikarier. Det är inte det lättaste tyvärr.
Hanna

16 Jennifer:

skriven

Fint av dig att hoppa in när det krisar! Här blir det bara att slappa hela dagen 🌸

Svar: Skönt att du kunde slappa. Det var mina planer för dagen med egentligen... :-)
Hanna

17 Madelene:

skriven

Oj inte roligt r det fattas folk på jobbet. För min del blire packning o städning hos mamma för att dra upp till pappa

Svar: Nej det är inte kul men vad gör man....
Hanna

18 Anna:

skriven

Hoppas du får en fin dag på jobbet 😊

Svar: Tack, det hade jag! :-)
Hanna

19 Sandra:

skriven

Måste vara tufft att bli inrigd och snabbt göra sig i ordnibg för att åka in så där, men bra att du ändå var ledig och kunde. Det blev nog en superhjälp ❤

Svar: Det var väldigt uppskattat att jag kom in. Det hade blivit väldigt tufft för de som jobbade annars.
Hanna

20 Moa:

skriven

Åhh jag tycker verkligen det är så jobbigt att bli inbeordrad! :/

Svar: Jag med men det är värt det när pengarna kommer. :-)
Hanna

21 Marcus:

skriven

Jag har vinkat av min kära flickvän och nu ska jag sitta och skriva klart inlämningsuppgiften.

Svar: Lycka till med inlämningsuppgiften. Hälsa henne från mig när du pratar med henne. :-) Jag gillade henne, en riktig pärla.
Hanna

22 Michelle :

skriven

Tur att du ringde upp och kollade .det är alltid skönt när det är gjort . Skönt med lite rast så du kan passa på o blogga 😀 min dag blir heller inte så mkt att göra mest bara ta det lugnt.

Svar: Skönt med en lugn hemmadag! :-)
Hanna

23 Maria:

skriven

Har själv jobbat. Nu är denna jobbar helg över. :)

Svar: Skönt att få fritt nu!
Hanna

24 Chanelle:

skriven

Vad snällt att du ringde tillbaka och åkte in! Jag har alltid haft väldigt hög arbetsmoral men ett tag innan min sjukskrivning så "missade" jag alltid samtalen/sms å såg dem tidigast en halvtimme efter bara för att jag inte orkade😂 Har ju lite att skylla på men moralen försvann helt i slutet hehe..
Idag har jag och sambon haft en liten spa dag hemma :D

Svar: Men det är ju annorlunda när man som du var på väg in i en sjukskrivning. Då hade inte jag heller ställt upp. Förstår att du inte ville.
Hanna

25 Anna:

skriven

Så bra att du kunde rycka in och hjälpa till! Jag jobbade under ett par år med att ständigt vara beredd att hoppa in vid behov och det tog en del på krafterna.

Svar: Jag är glad att jag inte behöver rycka in alltför ofta så här för det tar ändå på krafterna. :-)
Hanna

26 Madde:

skriven

Tur du kunde ställa upp, Tycker ofta att det är jobbigt att få tag i folk då det ofta krisar och vi är så måna om vår ledighet.

Svar: Det är sällan folk kan. Minns när jag var vikare, ställde alltid upp för jag visste inte när jag skulle få jobb nästa gång. Den arbetsviljan har inte folk nu på samma sätt.
Hanna

27 Mirre - Sweetwords:

skriven

Ohh det är så svårt då det är sådär, minns hur det var då jag jobbade som vikarie man var alltid sådär att det var med motvillighet man svarade vissa ggr, för man visste att man skulle infinna sig snabbt, men samtidigt ville man jobba. Skönt med lite bloggpaus på rasten

Svar: Jag är ordinarie så vet att de bara ringer mig när de har problem. Så jag kände mig tvungen att ringa upp och komma. Men det var väldans uppskattat så det var det värt.
Hanna

28 Fnulan:

skriven

Vad snäll du är som ställer upp när det är kris på jobbet! Det ska man göra så mycket man orkar (arbetsgivaren inom mig som pratar ;)). Jag har öööö jag har... öööö jaa... typ gjort inget.

Svar: Men vad skönt att göra ingenting. Det var du värd. <3
Hanna

29 Björn:

skriven

Va trevligt med lite söndags jobb? Hehe bra att du hoppa in och avlasta lite endå. Vi har tagit det ganska lugnt idag varit ute på promenad o städat lite bara 🙂

Svar: Det låter som en lugn och skön dag! :-)
Hanna

30 Fröken Rödlök:

skriven

Hur brukar du känna när ditt jobb ringer och vill att du skall jobba när du egentligen är ledig? Brukar andra på ditt jobb hoppa in när du är på plats och det fattas folk?

Svar: När jag blir inbeordrad har jag inget annat val. Annars hade jag inte ställt upp idag eftersom att jag egentligen var väldigt trött. I den mån de kan brukar de ställa upp. :-)
Hanna

31 Emma Engström:

skriven

Hoppas det gick himla bra på jobbet! <3

Svar: Det gick jättebra.
Hanna

32 Hanna :

skriven

Så snällt av dig att ställa upp, men nästa gång är det förhoppningsvis ngn som gör det för dig:) lite extra klirr i kasssn är säkert också nice såhär i januari

Svar: Ja det hoppas jag att jag får det tillbaka nästa gång det är jag som har det körigt. :-)
Hanna

33 Wifeey:

skriven

snällt av dig att ställa upp och hoppa in på¨din lediga dag 💜
Vet den känslan sj sedan man jobbade på äldreboende om man skulle svara/ringa upp eller inte hahaha
Men brukade göra som dig, hoppa in

Svar: Ja ibland måste man. Har sagt nej några gånger med så jag kände att det var dags. :-)
Hanna

34 Jennifer :

skriven

Idag har jag gjort en massssssa, haft en bra dag så då gäller det att passa på :D

Svar: Vad underbart att du har fått en massa gjort. Förstår att du är glad.
Hanna

35 Melissaskywalkz:

skriven

Nu blev jag väldigt nyfiken på vad du jobbar med. Oavsett är det helt sjukt att det kan vara så stor brist på personal, hoppas passet gick bra iaf :)

Svar: Jag jobbar som undersköterska på ett sjukhem här i stan. Det är inte bara hos mig, det är brist i stort sett överrallt tyvärr. Jag tycker att media har en stor del i det på grund av att det alltid bara är det negativa som lyfts.
Hanna

36 Kamilla:

skriven

Skönt att du kunde ställa upp med så där kort varsel. Minns att det kunde ringa och sedan vara man på G en kvart efter man lagt på luren. Hoppas du får en bra start på veckan.

Svar: Tack, jag önskar dig detsamma. :-)
Hanna

37 Carolina cuevas:

skriven

Så snällt av dig att rycka in när det behövs tross att det var mitt i natten

Svar: Mina kollegor blev glada att jag kunde komma. :-)
Hanna

Kommentera här: