Fem en fredag vecka 2: Sena kvällar

Godmorgon! Hur är läget? Hoppas att det är bra med dig. Idag kör jag fem en fredag så här på tisdagen istället. I fredags hann jag verkligen inte och i helgen var det fullt ös. Bloggen har uppdaterats ändå. Funktionen att tidsinställa inlägg är väldigt bra. Här kommer svaren på frågorna för vecka två. (Elisa är som vanligt den som hittat på frågorna)
  1. Vad är det bästa med att vara vaken när alla andra sover?
  2. När var du sist vaken mitt i natten, och av vilken anledning?
  3. Vilket sent öppet ställe har någon gång räddat dig, och varför?
  4. När du inte kan sova av någon anledning, vad håller dig sällskap?
  5. Vilket tv-program som liten fick du inte se för att det gick för sent?
1. Att jag kan göra vad jag vill. Njuta av lugnet och bara få vara med mig själv en stund.
2. Det var nyårsafton. Jag och barnen hade kommit hem från nyårsfirandet. Jag var trött men inte sovatrött så jag satt uppe i sängen och skrev ett inlägg på bloggen om nyårsafton 2018/2019. Jag jobbade dagen efter och var så trött. Tror inte att jag sovit ikapp än...
3. Ingen aning faktiskt. Kan inte komma på något.
4. Maken jobbar natt och om jag inte kan sova så brukar jag scrolla lite på telefon. Kanske inte det bästa sättet att komma ner i varv men jag är ofta för lat för att till exempel hämta en bok och bläddra i den istället.
5. Jag fick inte titta på till exempel My little pony eller Widget. Men det var inte för att de gick för sent utan det var för att mina föräldrar tyckte inte att det passade .
1 Malin Grubb:

skriven

Oooof tufft att jobba efter en vaken nyårsnatt!

Svar: Ja men jag är van. Har gjort det de senaste åren. :-)
Hanna

2 Elisa:

skriven

Blir ofta att jag också scrollar telefonen. Så enkelt och alltid finns det nåt att titta på. Nu har jag iaf böcker däri jag kan läsa vid eventuell insomnia. :)
Kul att du hakade på igen!

3 Sara:

skriven

Jag fastnade lite vid den sista punkten där, Widget vet jag inget om, men my little pony vad var det som var opassande med det? Jag har en dotter som älskar figurerna och jag har sett något avsnitt så där när det varit på i bakgrunden så jag tänker att jag vill ju inte ha missat något negativt med det? Att inte få sova är btw så galet jobbigt och när man som jag då blir frustrerad, just av att jag inte kan sova, så förbättrar man ju kanske inte direkt förutsättningarna för att sova..

Svar: Det var nog mer mammas och pappas princip. Tror det hade att göra med att det var en del magi. Men jag vet inte om det stämmer. Jag tittade ju aldrig på serien. :-)
Hanna

4 Jennysvardag:

skriven

Men visste är der skönt att vara vaken när andra sover och känna lugnet. Jag älskar den känslan. Jag har nog aldrig sett my little ponny 🙈

5 Johanna:

skriven

Men guuud, förstår att du inte lyckats sova ikapp sedan den natten du satt och jobbade, upp tidigt dagen efter dessutom. Fy sjutton<3 älskar dessa frågor, så roliga. Kram<3

6 Kamilla:

skriven

Så kul att läsa. När R är på turne´somanr jag lika bra men med pyjamasen och strumpor på om det skulle hända något hemsk i huset och jag behöver springa ut.

7 Åse:

skriven

Tack för dina frågor och svar. Alltid kul tycker jag ")

8 Mösstanten:

skriven

Sådana här listor är faktiskt kul att läsa. Det blir att man själv funderar lite över samma frågor. Jag fick inte se Hylands hörna på onsdagar för då var det skola dagen efter och det programmet gick alldeles för sent. Men det var det bästa program som fanns enligt min åsikt då så jag brukade smyga upp och stå i hallen och kika in i vardagsrummet.

Svar: Kul att läsa om ett barndomsminne! Tack för att du delar med dig. :-)
Hanna

9 Pärla:

skriven

Min gubbe jobbar också natt och jag brukar ha svårare att sova då, blir ofta poddar.

Svar: Poddar är en bra idé att lyssna på. :-)
Hanna

10 Maddw:

skriven

Varför inte my litteratur ponny? Mina tjejer älskade dom då de var små

Svar: Se senare svar. :-)
Hanna

11 Fröken Rödlök:

skriven

Fem en fredag funkar lika bra på en tisdag också märker vi, roligt att få läsa =)

Svar: Kul att du tyckte det! :-)
Hanna

12 Emelie:

skriven

Håller verkligen med om att det är skönt att bara får njuta av lugnet när alla andra sover, inte ofta man får vara helt själv när man har barn 😅

Svar: Nej så är det ju. Särskilt när barnen är så stora som mina barn är. Då går de och lägger sig nästan samtidigt ibland.
Hanna

13 Melissaskywalkz:

skriven

Jag älskar att vara vaken på natten och har alltid gjort, precis som du säger är det så stilla och lugnt ute :)

Svar: Ja det är skönt. Och så får jag tid att tänka på allt som jag inte tar mig tid att fundera över annars.
Hanna

14 sofia:

skriven

Gud vilka roliga frågor och underbara svar! Älskar att den funktionen finns om man har lite tid någon gång så får man upp lite inlägg ändå :)

Svar: Ja, precis. Tycker det är en jättebra inläggsidé när man har lite bloggtorka.
Hanna

15 Amanda :

skriven

Jag kollar mobilen varje gång jag inte kan sova 😊

Svar: Det är det många som gör.....
Hanna

16 Anna:

skriven

Någon speciell anledning som gjorde att du inte fick titta på de? nyfiken hehe 😊

Svar: De tyckte att det var skräp och sen påverkade också den kristna tron de har.
Hanna

17 Yasmine:

skriven

Jag skrollar också på telefonen om jag inte kan sova. Det är mest för att jag inte vill tända sänglampan haha!

Svar: Haha, så har jag också tänkt någon gång. :-)
Hanna

18 Www.mrskjellstrom.se:

skriven

Vilka roliga frågor. O bra svar du ger 💜 haha jag orkar heller aldrig läsa en bok och tar telefonen som avslappning trots att den är ett stort stressmoment haha

Svar: Skönt att jag inte är ensam.... :-)
Hanna

19 Anna:

skriven

Det här med Fem en fredag är så kul tycker jag. Än så länge har jag inte lyckats komma till skott med att vara med, men man kan ju såklart göra som du och ta det en annan dag om det passar bättre. Att jag inte har tänkt på det!

Svar: Jag gillar också den bloggkategorin. Kul att få lite annorlunda blogguppslag.
Hanna

20 Daisy:

skriven

Idag är en seg dag i huvudet , hoppas du får en bra dag. Ca kul att läsa dina svar 🙏

21 Sandra:

skriven

Härligt med dessa 5 frågor.
Jag är en riktig nattuggla, men skönare när maken är vaken med mig tycker jag haha

Svar: Haha, så kan det vara! :-)
Hanna

22 Michelle :

skriven

Jobbigt när man inte kan sova . Vet hur det är . Vilka bra frågor och svar 💕

Svar: Det är hemskt!
Hanna

23 Chanelle:

skriven

Så himla kul att få läsa dessa inlägg, små saker som gör att man får lära känna personen bättre :D
Varför fick du inte se My little Pony?😱 Älskade det😁

Svar: Tror det hade att göra med att det var magi i programmet. Men jag vet inte eftersom jag aldrig tittade. :-)
Hanna

24 Lillan Kind:

skriven

Jag svarade också på Elisas frågor, men var inte så smart att jag gjorde ett eget inlägg!😄 Det är något speciellt med att vara vaken ensam om natten (inte hela förstås😆). Det är lugnt och fridfullt.

Svar: Haha, du får göra det nästa gång. :-)
Hanna

25 A:

skriven

Minns inte ens om det var något tv-program jag vill se och inte fick som barn. Däremot minns jag många bra program jag såg och ofta ihop med mamma. Fina barndomsminnen, då jag tycker att det fanns många riktigt bra program för barn. ÄLSKADE Magnus och Brasse!! Och Trolltider (julkalendern) är ett av mina juligaste och mysigaste minnen!

Svar: Alltså trolltider! Den var ju helt underbar.
Hanna

26 Viktor Högnäs:

skriven

Roligt att du svarar på frågorna! :D Att vara vaken när andra sover kan vara skönt ibland! :)

Svar: Ja, det är ibland det bästa!
Hanna

27 Josse:

skriven

Jag uppskattar verkligen ensamtiden jag får när alla andra sover! ☺️

Svar: Jag med! Särskilt på morgonen. :-)
Hanna

28 evelina:

skriven

Verkligen ett kul inlägg med roliga frågor och svar. Kul att få läsa dina tankar om hur det är att vara uppe när ingen annan är det

Svar: Kul att du gillade att läsa mitt inlägg!
Hanna

29 Julia:

skriven

kul att få läsa dina svar 😊

30 www.nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Alltid kul med sådana här inlägg där man får läsa svaren :)

31 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Så spännande att du inte fick titta på My little pony, det är ju så himla rosa fluffigt tycker jag :). Får man veta lite vad det beror på? :)

Svar: Jag tror det berodde på att det handlade en del om magi. Men jag vet inte om det verkligen gjorde det eftersom jag aldrig såg programmet.
Hanna

32 Sarah:

skriven

Så bra att man kan ha tidsinställda inlägg om man inte har tid :P My little pony som vsr så bra :(

Svar: Jag får se något avsnitt framöver och se vad jag tycker. :-)
Hanna

33 Junitjej:

skriven

Så bra frågor!! Kul att läsa!

34 Moa Hansson :

skriven

Vilka roliga frågor! Jag njuter också mycket av lugnet :)

35 Carolina:

skriven

Roligt att läsa! För min del var det faktiskt Pippi Långstrump som mina föräldrar ansåg vara dåligt för mig och även Lotta på Bråkmakargatan. Med pippi var det för att jag ständigt trodde jag var pippi, hade bara hennes outfit osv, blev totalt beroende. Min mamma har berättat att hon fick gömma till exempel peruken för mig haha! Lotta på Bråkmakargatan var det rätt lika då jag trodde jag kunde göra så som hon utan att få konsekvenser. Till exempel så klippte jag sönder min pyjamas och sade att min gosedjur gjort det!

Svar: Haha, vad roligt att läsa! Förstår att hon inte ville du skulle se Pippi och Lotta. :-)
Hanna

36 Jennifer:

skriven

Jag var vaken inatt pga att Mr B snodde täcker och snarkade så jag vaknade..

37 Mirre:

skriven

Jag kan också tycka det är skönt att vara vaken själv, dock är jag sällskapssjuk och tycker det är tråkigt ef ett tag

38 Fnulan:

skriven

Min tanke var direkt att du hade tidsinställt ett inlägg men det blivit fel haha =) Jag måste göra de där fem en gång. Sov gott <;)

Svar: Haha, jag kanske kan tidsinställa det bakåt så det blir rätt dag. :-)
Hanna

39 Amanda:

skriven

Vad roligt att läsa dina dina svar! Jag gör likadant håller på med telefonen om jag inte kan sova :)

40 Sara Ekman:

skriven

Kul att läsa :D

41 Hanna:

skriven

Älskar lugnet o tystnaden när andra sover, man är lixsom själv men ändå inte. Skön trygghet :)

42 Jane:

skriven

Så kul att läsa frågorna och svaren :)

43 Jennifer:

skriven

Alltid roligt med frågor o svar 😃

44 Matilda Berlin:

skriven

Men åhhh! Verkligen så himla kul att läsa =) KRAM <33

45 Therese Carlsson:

skriven

Wifget vad är det ? Hoppas du kunde sova inatt ?

46 Annica:

skriven

Kul att läsa dina svar! :) Alltid spännande med listor!

Kommentera här: