Första dagen avklarad

Jahapp, då har jag klarat av dag 1 och det har gått bra hittills. Till frukost åt jag en omelett med svamp, lök och kokosmjölk. Jag stekte i kokosolja och så åt jag en avokado till. Efter frukosten ställde jag mig och lagade mat. Det blev biffar och så fixade jag en härlig köttgryta.
Jag skulle laga broccolimos till lunch men råkade ha i alldeles för mycket kokosmjölk så det blev en soppa istället. Men det var gott ändå att äta ihop med biffarna och en härlig vitlålssallad. Blandade både vitkål och rödkål. Någon mer än jag som funderar över varför kålen heter rödkål när kålen inte är röd utan lila?
Drog med mig Rickard till gymmet och testade ett nytt pass: grit strength. Det är högintensiv intervallträning med stång och vikter. Jag gillar själva övningarna men det kommer ta några gånger innan jag hänger med på koordinationen. Jag var lite arg efter passet, hade inte den där känslan av glädje som jag brukar ha efter ett pass.
Efter träningspasset på gymmet åt jag en härlig tallrik med spenatsoppa. Nu skulle mamma se mig. Som barn ville jag absolut inte äta spenatsoppa men nu tycker jag att det är riktigt gott.
1 Popprinsessan:

skriven

Vad spännande! Håller med dig om att planering är A & O för all bra kosthållning. Utan en bra plan faller jag ofta dit.
Lycka till med din ketokost!

2 Anna:

skriven

Så spännande att prova ett nytt pass. Var det att du inte riktigt hängde med i koordinationen som gjorde att du kände dig arg?

Svar: Det var flera olika delar som jag inte känner att jag kan skriva i bloggen just nu. Berättar mer framöver.
Hanna

3 Åse:

skriven

Jag avskyr spenat men ändå tycker jag spenatsoppa med ägg i ser så gott ut haha knäpp man är

4 Inne hos Ina:

skriven

Det låter som hos mat. Fördelen med lågkolhydratkost är att man brukar hålla sig mätt och få äta god mat :) har funderat på att äta något liknande ett tag också..

5 Fnulan:

skriven

Men du hjärtat, varför kände du det så efter träningen? Inte roligt ju. Du brukar väl bara vara glad och uppåt. KRAM

Svar: Jag vill inte berätta just nu men maken och jag delade känslan som uppkom under passet. Berättar vid ett senare tillfälle. Kram
Hanna

6 Sarah:

skriven

Jag har inte funderat över det där med rödkål :P Ibland ändrar man sig och börjar gilla nåt man inte har gjort innan :)

7 Mirre - Sweetwords:

skriven

tråkigt att du inte kände samma energi med träningen och har missat vad är detta, ngn dietkost?

8 Amanda:

skriven

Hoppas verkligen att det går bra jag ska verkligen hålla tummarna för dig! Jag tycker att spenatsoppa är helt okej det är gott med ägg till. Den andra bilden med biffarna ser också jättegott ut. Detta klarar du :)

9 Lexochlogan :

skriven

Skulle också vilja testa keto, skall bli spännande att följa hur det går för dig. Maten såg god ut i alla fall

10 Annica:

skriven

Spenat och spenatsoppa är väl också en sådan där rätt som man antingen hatar eller älskar.. :)

11 Sandra:

skriven

Spenatsoppa är så himla gott. Det måste jag göra någon dag åt mig 👍

12 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Åh så mycket gott i samma inlägg :D. Haha spenatsoppan, jag hade precis samma känsla som dig. Eller jag ratade spenat helt som barn, hängde dock ihop med en magsjuka för min del ;). Jag kräktes spenat och det tog mig 20 år innan jag ens stoppade saken i min mun igen efter det :-p

13 Michelle :

skriven

Va gott med biff , det var länge sen jag åt det , bra tips 💕

14 Annica:

skriven

Åh, vad roliga saker som hjärtat fick följa med på! :) Det känns verkligen som en späckad helg..

Kommentera här: