Det vandrande Hjärtat

I torsdags damp det ner ett paket i brevlådan. Det var Länka med kärleks lilla maskot som kom till mig för att få hänga med mig på mina äventyr under helgen. Det var ett trött litet härta som sömndrucket plirade upp mot mig när jag öppnade kuvertet. Men hen var genast pigg på äventyr. Hjärtat skulle få följa med mig på första pilatestillfället och hen hoppade av lycka att få hänga med.
Hjärtat blev så nyfiken och tog av sig bältet och skuttade upp på instrumentpanelen och ville kika ut så fort jag stannade bilen på parkeringsplatsen. Nyfiket tittade hen ut och var så ivrig. På vägen till Mjölby ställde Hjärtat hundra frågor och ville veta allt!
Jag sa till Hjärtat att inte hitta på några hyss. Det kunde Hjärtat dock inte lova. "Tänk om det kryper så dant i kroppen att jag bara måste hitta på något bus". Stå emot, sa jag men det gjorde inte Hjärtat ändå. Stereon ville Hjärtat spana in och jag hann precis stoppa hen innan hen rattade på alla knappar. Kul om inställningarna hade ändrats...
Jag var tråkig en stund och satt och bloggade på torsdagskvällen och då passade Hjärtat på att lyssna på musik. Typiskt radioskval blev det den här gången.
"Snälla, kan inte jag få följa med och ha praktik på ditt jobb? Jag vet inte hur det är att jobba inom vården." Lilla Hjärtat fick hänga med mig i fickan hela dagen och tyckte det var spännande. Det bästa var dock fredagsfikat.
Hjärtat fick på lördagen följa med på fotboll. Men det tyckte hen var för kallt och kröp snabbt ner i väskan igen. "Det där är nog inget för mig".
"Men vad äter du för något" undrade Hjärtat. "Gräs eller? Ge mig godis istället." Hjärtat blev allt glad när hen fick äta ostbågar och titta på mellon. Det tyckte Hjärtat om, att få lyssna på musik. 
Något som hjärtat tyckte var kul var att få hjälpa mig att korrekturläsa mitt arbete. Jag fick mycket bra hjälp och kunde skicka in mitt arbete. Tack för det Hjärtat!
På söndagen förberedde jag mat inför veckan och Hjärtat var väldigt nyfiken på det här med keto. Hen berättade för mig att det där med keto är säkert bra men man måste ju äta för själen också. Kan man göra det när man äter så strikt, undrade Hjärtat. Jag tycker att Hjärtat har rätt i sin tanke. Men jag förklarade att ibland kan man behöva göra drastiska förändringar för att kroppen ska må bra. Mår kroppen bra så mår också själen bra. Men jag sa till Hjärtat att alla får göra som de vill.
Något annat som stod på schemat så här på söndagen var att testa ett nytt pass. "Åh nej inte träning igen. Jag vill inte, jag orkar inte", gnällde Hjärtat men hängde till sist med ändå.
Hjärtat är en kavat liten maskot som har åsikter om precis allt. Pust, jag är lite trött i öronen efter allt vi pratat om. Hjärtat viskade ett önskemål till mig "nästa helg vill jag inte träna. Jag vill vara hos någon där jag får äta godis och slappa". Tack så mycket att Hjärtat fick vara hos mig en helg.
1 Pärla:

skriven

Hjärtat har visst haft fullt upp, hehe. Träningen gjorde säkert gott även om det inte blir erkänt ;)

2 Moa Hansson :

skriven

Det vandrande hjärtat är en så kul idee ❤️

3 Jennysvardag:

skriven

Åh, så roligt att följa hjärtats helg hos dig. Så nyfiken hjärtat är som hoppar upp på instrumentpanelen

4 Moa Larsson:

skriven

Vandrade hjärtat är en sådan fin idé och jag älskar hur du berättar vad ni har gjort tillsammans! Du får mig att le när du skriver, tack! ❤️

Svar: Men åh,vilken fin kommentar! Tack själv. <3
Hanna

5 Sandra:

skriven

Vilken härlig helg hjärtat har haft, kan tro att hen trivdes hos dig.
Det är inte bara hjärtat som är nyfiken på keto, du får gärna dela recept 👍

Svar: Det tänkte jag göra framöver. :-)
Hanna

6 Michaela:

skriven

Vilken härlig helg du och hjärtat har haft❤

7 Emma Engström:

skriven

Nämen ÅH vad gulligt!! <3

8 Snabela:

skriven

Så kul att få följa med hjärtats vecka. Hoppas att det har varit kul med att ha hjärtat med dig.

9 Carolina:

skriven

Vilken underbar inlevelse och vad roligt att du ändå har skrivit en historia om vad du och hjärtat har hittat på! ;)

10 Kirsi:

skriven

Haha. Underbart inlägg. Vilka grejer hjärtat har haft för sig. Och vilka fina presenter den hade med sig. :)

11 Therese Carlsson:

skriven

Vilken mysig helg du och hjärtat hade =) hen verkade lite busig där som ändrade på knapparna =) men kul att få se hur du förberedde vad du ska äta en vecka =)

12 Jenny:

skriven

Det ser ut som att du och hjärtat har haft en bra helg!!!
Men jag undrar oxå vad det var du åt där? Ser ut som Mozarellasticks men gissar att det är något nyttigare?
Ser gott ut i alla fall :)


Svar: Det är glutenfria chicken nuggets. 😊
Hanna

13 Fröken Rödlök:

skriven

Vad roligt att få följa eran helg tillsammans! Nu har hjärtat fått vara med om mycket på kort tid, undra om hen verkligen orkar vidare - när skall hen få vila egentligen =) Hehe.

Svar: Ja, det har varit intensivt. Hen får ligga och vila nu tills jag vet var Hjärtat ska åka härnäst.
Hanna

14 Liw:

skriven

Haha vilket härligt inlägg!! Du skriver så roligt och med inlevelse ;) Hjärtat verkar ha haft en bra helg trots all träning :)

15 Sara Stödberg:

skriven

Alltså.. hjärtat behöver nog långkallingar om hen tycker att det är tråkigt med fotboll. Hen missar ju så mycket kul annars!

Svar: Ja det tycker jag med! :-)
Hanna

16 Anna:

skriven

Åh vilket härligt inlägg & hjärtat har verkat vara med om mycket 😊 så roligt!

17 Josefine:

skriven

åh vad de ser mysigt ut och med hjärtat som har fått följa med. hihi

18 Johanna:

skriven

vilket underbart inlägg, så bra du skriver det. Hoppas hen får komma till en lugn helg utan träning :) Eftersom det är hjärtats önskemål :)

19 Daisy:

skriven

Gud vad härligt ni har haft hjärtat har fått gjort massa kul och fått god mat :) hehe hoppas den får godis hos nästa person

20 Johanna:

skriven

Haha, underbart!! Vilket härligt inlägg och vad mycket hjärtat hunnit vara med om. Håller med hjärtat, nästa år vill jag bara slappa! Hade absolut också velat de om jag varit med om så mycket som ni<3 Kram!

21 PT Lilla Ax:

skriven

Hahaha, underbart att följa hjärtats väg genom din helg! Önskar dig en god vecka som börjat idag.

22 Linda Lii :

skriven

Vilken underbar helg ni haft tillsammans. Alla tar så väl hand om hjärtat att jag aldrig skulle våga haha

23 www.nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Verkar som lilla hjärtat har haft fullt upp denna helg :)

24 Kamilla:

skriven

Åh Hanna. Jag blir alldeles glad och lycklig inombords när jag läser ditt inlägg om när Hjärtat var på besök hos dig. Tänk att vi i LMK fått snurr på mascoten och att hen redan varit runt på flera orter på hennes Sverigeresa. Tack snälla för att du deltog och gav hjärtat en så fin helg. Kram från mig.

Svar: Tack själv för att ni kom på den roliga idén. Jag har gärna lilla Hjärtat fler gånger. Om jag inte skrämt iväg hen, hehe. Kram
Hanna

25 Fnulan:

skriven

Haha du verkar ha fått i gång "hjärtat" ordentligt. Mysigt med besök.

26 Olga:

skriven

Åh det där söta hjärtat igen! Är en så himla fin grej att ni skickar runt det till varandra 😍

27 Michelle :

skriven

Va roligt att lilla hjärtat fått hänga med dej överallt 💕

28 ellie:

skriven

Har sett den maskoten på flera andra bloggar, måste säga vilken rolig idè! Mysigt att hjärtat fick följa med dig hela helgen och att man fick se vad ni har hittat på

29 Sarah:

skriven

Förstår att hjärtat gillade fredagsfikat :) Vi får väl hoppas att hjärtat får chilla i helgen som kommer :)

Svar: Det hoppas jag med!
Hanna

30 Anna:

skriven

Så mysigt att hjärtat fick hälsa på hos dig i helgen. Så mycket kul ni gjorde. Jag hade nog också varit svårflirtad till två träningspass på en helg ;)

Svar: Haha, ja det kan man vara. :-D
Hanna

31 Sofie:

skriven

Hahaha... så himla roligt och fint inlägg. Hjärtat fick uppleva mycket! :)

32 sofia:

skriven

Ni verkar verkligen ha haft en underbar tid tillsammans, en väldigt fartfylld helg! Ser ut som att hjärtat har stortrivts hos dig ;)

Svar: Vi hade det riktigt mysigt! Det var kul!
Hanna

33 Jennifer:

skriven

Söt idé detta ju 😊

Svar: Det tycker jag med! 😊
Hanna

34 Mirre - Sweetwords:

skriven

Ohh titta så mysigt vår länka med kärlek maskot har haft det hos dig i helgen, =D, där trivdes hen bra

Svar: Ja det var väldigt roligt att ha Hjärtat på besök.
Hanna

35 Lillan Kind:

skriven

Så trevligt du och Lilla Hjärtat har haft det tillsammans! Ni verkar ha haft så mycket att prata om! Frågan är dock om inte hjärtat hellre vill slippa träning och äta godsaker istället!😆

Svar: Jo det ville hen! Men är man hos mig får man allt stå ut med lite träning, hehe. :-P
Hanna

36 Yela:

skriven

Så himla kul ideé de här med hjärtat, verkligen kul att läsa! Så himla fint du verkar ha det hemma förresten, hade varit jättekul att få se bilder hemifrån dig 😃

Svar: Jag funderar faktiskt på ett hemmahosmig-inlägg men det får bli framöver isånafall. :-)
Hanna

37 Amanda:

skriven

Vad kul att du hade hjärtat hos dig! och vilka roliga grejer hjärtat fick följa med på. Tur att du fick lite hjälp med tentan :) Vad kan du jobba med sen efter att du har läst klart utbildningen om psykisk ohälsa? :)

38 Maria:

skriven

Hjärtat & du verkar ha haft en helt underbar helg tillsammans ❤️

39 Madde:

skriven

Vilken härlig helg du och lilla hjärtat hade. Tycker det är så kul att följa resan hen gör.

40 Julia:

skriven

älskar denna idé :) så kul att läsa om vad ni har hittat på man blir så glad av att få läsa om vad hjärtat har varit med om varje vecka ❤

41 Carolina cuevas:

skriven

Det låter som att ni har haft en kanon helg tillsammans.Vem vet hjärtat kanske har ändrat åsikter ang träningen och vill träna hela tiden i stället.

42 Madelene:

skriven

Härlig helg du och hjärtat har haft. Ska bli intressant att se vart hen tar vägen till helgen

43 Lovisa:

skriven

Kul grej det där!

Kommentera här: