Veckans planer

Godmorgon, här brinner andra adventsljuset och jag sitter här i mörkret i köket. Konstigt det där hur det var så svårt att komma upp igår medan jag idag vaknade relativt pigg. Alex är vaken men Samuel och Ida sover fortfarande. De får göra det lite drygt en timme till. Skulle vara trevligt med nybakt bröd till frukost till barnen men tror inte att jag har någon jäst. Scones funkar ju i och för sig. Men det behöver jag inte börja med riktigt än isånafall.
Här nedan följer mina planer för veckan.
Måndag: Förberedelser inför närträff i Sollentuna imorgon. Springa intervaller på bana och så har jag pilates ikväll. Eventuellt är jag med på gympan också. Men vi får se.
Tisdag: Sollentuna hela dagen
Onsdag: Jobba färdigt med sista uppgiften så jag kan ta jullov sedan. Jobbar 16-21. Springa något och så köra styrka. Snabba intervaller kanske.
Torsdag: Jobbar till 16. På kvällen är det luciafirande. På Idas skola är det i andra klass som barnen lussar och nu har turen kommit till Ida. Hon har varit så ambitiös och sjungit och övat på sångerna här hemma.
Fredag: Jag jobbar till tre. Kvällen är oskriven. Förutom ett gäng explosiva styrkeövningar.
Lördag: Sjunga på Rickards jobb och så har Ida kalas. Hon ville bjuda T och dottern W, farmor och farfar och N.
Söndag: Tredje advent och vi får se vad planerna blir.
Jag kan inte förstå varför boende och anhöriga fnissade lite igår när jag kom in... 😜
 
 
1 Jennysvardag :

skriven

Haha, jag kan förstå varför dom boende fnissade när du kom 🙈 Mössan är ju så häftig! Jag känner också piggare i dag än i går när jag gick upp, det är något konstigt med vardagar och helger. Vilka bra planer som du har inför veckan :)

2 Anonym:

skriven

Åh vad mysigt med tänds ljus🕯🕯 gott med scones <3 det ska jag göra någon dag framför också!
Men vilken rolig vecka det låter som 😍😍 sjungs önskade man också kunde 😍! Fin bild på er!

3 Louise Baumgärtner:

skriven

Jag ÄLSKAR den där ensamma stunden på morgonen i köket. Mysigt att få ta del av din. Och jisses, vad duktig du är med träning!

4 TwinMom.se:

skriven

Härligt med pilates! Måste komma till skott och prova! Vad roligt att du kan sjunga! Önskar så att jag också kunde det..

5 Fröken Rödlök:

skriven

Blev det några scones igår? Så sjukt gott!
Åh vad mysigt med luciafirande, jag minns när jag själv var yngre och tränade till luciatågen på skolan. Jag ville alltid vara något som inte var "tänkt" egentligen. Tjejer = lucia och tärnor, killar = tomtar och stjärngossar typ.. Jag var tomtemor en gång och sjöng. Ett år var jag en sockerbagare med kavel runt halsen och fastsydda pepparkaksformar i vita klänningen. Sjöng gjorde jag med =)

6 Ullie :

skriven

Hi hi söta
Ja det låter fullt denna vecka. Ja har försökt träna o gå men tråk regn väder
Fin kväll

7 Inne hos Ina:

skriven

Jag älskar att läsa såna veckoplaneringar! Skulle gärna skriva liknande själv men har lite för enformig vardag för att det ska bli bra, haha.

8 malin:

skriven

vilken härlig mössa :)
Underbart att du bjuder på lite glädje !

9 Amanda:

skriven

Scones är ju verkligen så gott och speciellt när dom är nybakta och har kommit ut från ugnen. Vad mysigt med lucia. Hoppas det går bra för Ida :)

Kommentera här: