En doft av pepparkaka

Jag och Rickard spenderade förmiddagen på stan. Det har betats av ett gäng julklappar till kusinerna och så gick vi in till Stadium och kollade lite eftersom jag har ett presentkort därifrån. Jag hittade ingenting den här gången, det fanns mycket fint men inget som jag kände att jag ville ta med hem. Men det brinner ju ingenstans utan kortet är giltigt ett år. Blir kanske att jag sparar det till i vår när jag ska shoppa nya löparskor.
Det blev lite allt möjligt shoppat, en ny ny ljusslinga, en röd tomte (har redan en grå som har fått sitta på sin plats sedan jag köpte den, två sorters te och strumpbyxor till Ida. Det var så mysigt att knalla runt på stan tillsammans med Rickard, det var så länge sedan nu ju. Det är mycket som har pockat på uppmärksamheten.
Det doftar så underbart gott här i huset. Pepparkakstéet var jag skeptisk till i butik och där hade jag rätt. Varför har man smörkolaarom i något som ska smaka pepparkaka? Det svarta jultéet däremot visade sig vara en riktig hit! Dock så slår det inte mitt pepparkaksdegssubstitut: grädde, smör, pepparkakskryddor och vatten. Värm upp och drick sedan och njut! Jag kör på ketovis så har 1 dl grädde och lite drygt 50 gram smör.... Nu funderar jag dock på att köra mejerifri keto ett tag. Så bort med grädden....
 
1 Therese Carlsson:

skriven

Har aldrig smakat det där teet 😊härligt att ni va på stan tillsammans man får inte glömma bort varandra 😊. Fin tomte du har 😊

2 jessica:

skriven

men så mysigt med en liten shoppingrunda, så himla söt tomte. alltså pepparkaks teet tycker jag lät jätte gott faktiskt, eller tog smörkolan över smaken helt, så de inte smaka pepparkaka? haha älskar pepparkakor XD <3

Svar: Det smakade bara smörkola.
Hanna

Kommentera här: