Tillbaka till rutinerna igen

Jahopp, då var semestern 2019 slut och bakom mig. Men vilken skön semester det varit och vi har gjort så mycket roligt tillsammans. Gotland, Ölands djurpark med alla Rickards syskonbarn, alla små utflykter, soffhäng och filmmys. En sommar som rymt det mesta. Inte så mycket bad för min del men det gör inte så särskilt mycket. Kommit igång ordentligt med löpträningen och jag börjar hitta motivation och inspiration igen.
Dagen idag startade redan klockan sex, jag började jobba klockan två och ville verkligen hinna med så mycket som möjligt innan jobbet. Jag hann:
- läsa etik inför närträffen imorgon.
- lägga in ny info på hemsidan för gymdelen (sitter ju med i styrelsen där så hemsidan är lite mitt område)
- läsa bloggar
- Rickard coachade mig och så körde vi igenom ett explosivitets- och maxstyrkepass. Kanske inte optimalt efter helgens två matcher men imorgon kommer det inte bli någon träning och jag ville inte ha vilodag två dagar i rad. Det känns i hela kroppen att jag slarvat med styrketräningen. Blä på den men skönt att vara igång igen.
- äta mat och så tänkte jag cykla till jobbet men lagom till jag skulle behöva åka började det regna. Jag måste införskaffa regnkläder om jag ska kunna cykla i alla väder.
Klockan två var det så dags att börja jobba igen. Helt underbart att få träffa kollegorna igen och jag blev välkomnad av de boende också som saknat mig. Då blir jag glad, att få känna att det blir lite tomt utan mig och att jag varit saknad. Som du vet tänker jag kanske inte alltid så alldeles snälla tankar om mg själv. Jag fick dock jobba över till halv nio, skulle egentligen slutat åtta. Något som går emot mina principer är att  bara stressa från de boende när vi är mitt uppe i något. Nej gör klart först och sedan åka hem är min melodi. Det kändes i kroppen att jag varit ledig i fyra veckor, kände mig pigg, däremot så var det ju som att jag inte varit borta. Jobbet sitter i ryggmärgen. Skönt känsla faktiskt.
Ikväll när jag kom hem från jobbet hjälpte jag Ida i säng och sedan tränade jag tjugo minuter pilates. Det var stelt och gjorde ont överallt men känns skönt så här efteråt iallafall. Om jag inte är allt för trött imorgon bitti när klockan ringer ska jag nog köra igenom kroppen då med. Något kort och "ointensivt". Sov gott så hörs vi imorgon!
1 Michaela :

skriven

Åh det låter verkligen som eran semester var guld värd. Våran har mest spenderats på sjukhus, men nu är det tillbaks till vardagen igen. Visst är det ändå rätt skönt att rutinerna är tillbaks 🙂?

2 Fnulan :

skriven

Gud så skönt att få en sen dag som första dag! Skönt också att du kommit igång igen. Kram

3 jessica:

skriven

åh så himla skönt, med den där nya energin som man får när man varit ledig ett tag <3

4 Yela:

skriven

Va härligt att de kändes så bra att vara tillbaka på jobbet igen, bra kollegor är ju också så viktigt❤️ Är de hemtjänst du jobbar inom? Kram

Svar: Nej, jag jobbar på ett sjukhem. :-)
Hanna

5 Amanda:

skriven

Du har verkligen haft en riktigt bra semester vilket jag verkligen tycker att du förtjänar. Skönt att du hann med lite plugg på morgonen innan jobb. :)

6 Åse:

skriven

Män måste ju ha bra balans tänker jag när man ser vissa moment på dina bilder haha

7 Sofie :

skriven

Det är skönt att ha semester och varit ledig men det ska bli skönt att få tillbaka lite rutiner faktiskt. Börjar läsa vidare på måndag 🙂 du har ju hunnit med mycket innan jobb 😮❤️

Kommentera här: