En viktig fotbollsmatch och pluggfredag

Godmorgon mina vänner. Jag känner mig så glad idag, lite trött, men ändå glad. Igår var jag ju iväg och dömde fotboll. En viktig match för det ena laget där varje poäng nu kommer ha stor betydelse för dom. Iallafall var det en sån där match där allt stämde för mig. Bra plan att springa på. Den här planen är lätt en av Östergötlands finaste planer, kanske till och med bland Sveriges finaste planer. Igår fick jag veta av hemmalagets tränare att elitlag kommer och hyr planen för att träna. Då kan du tänka dig vilken bra plan det är. Som att springa på konstgräs fast det är naturgräs. Jag blev helt lycklig och prillig av tanken på att få ge mig ut och springa här. För att återgå till matchen, kommunikationen med spelarna stämde och respekten för varandras roller fanns. Jag hade bra assisterande domare och vi var verkligen ett team som dömde matchen tillsammans. Grymt rolig match, en sån där match som gör att jag bara vill döma mer och mer, aldrig sluta och som gör att de där lite tuffare matcherna där det är svårt att få acceptans bleknar.
Idag har jag kommenterat klart en massa bloggar, idag gjorde jag det sjukt ineffektivt eftersom jag gärna gör en massa andra saker samtidigt. Jag fick önskemålet om att skriva lite mer om coachande förhållningssätt och det gör jag gärna. Måste bara lära mig lite mer först och det tänkte jag sitta med idag. Men det jag kan säga just nu är att mycket handlar om att inte ge råd utan att med hjälp av öppna frågor hjälpa personen att själv hitta sina lösningar på problemet. Verkligen intressant!
1 Ullie :

skriven

Åhh men va skoj när det går så bra o man blir glad . Du är duktig du . Roligt
Hoppas du får en fin start på helgen kram

2 Kamilla:

skriven

Kul med en bra match i ryggen när helgen är på ingång. Lycka till med pluggandet idag

3 Jennysvardag:

skriven

Så härligt det låter att just den planen har så bra gräs. Kul att även elitlag kommer och tränar på den planen. Så roligt att du känner dig glad :)

4 Anonym:

skriven

Härligt att känna sig glad! Är super trött haha! Men vart vaken sen 05.15 haha vilket är super tråkigt!
Roligt att döma fotboll! Låter super kul?

5 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Åhh vilken drömmig match! Älskar att läsa dessa inlägg då jag spelade fotboll i så, så många år men tyvärr fick lägga av pågrund av skada. Men saknar det så mycket ♡

6 Ulrika Webersköld:

skriven

oj ja hae nog skrivi redan men va gör det ha en fin lördag raring kram

7 Amanda:

skriven

Så kul för dig att matchen gick bra och att allt flöt på. Det är verkligen såna dagar man inser att det man tycker är kul ska man fortsätta med :)

8 Amanda :

skriven

vad kul att du dömer fotboll :) vad härligt att du gör många saker samtidigt de gör jag med :)

9 Marie:

skriven

Ja det är ju allt så, man kan med hjälp av andra tillsammans hitta bra lösningar och det är viktigt. Samt härligt att du är glad idag

10 Michelle :

skriven

Va kul att du blev glad och roligt att du fick dömma match 💕

11 Sandra Bäckman:

skriven

Härligt att det kändes bra med dömandet.
Coachande förhållningssätt är kul, men vissa gånger blir man bara frustrerande, i allafall om man jobbar inom handikappsomsorgen 😂

12 Mösstanten:

skriven

Undrar just var det är någonstans. Östergötlands finaste fotbollsplan.

Svar: Stjärnorp. 😊
Hanna

Kommentera här: