Att bli ifrågasattt

Igår var jag med om något konstigt. Vi var på gårdsfest här tillsammans med ett gäng av grannarna. Det var perfekt väder, soligt och varmt och vi grillade korv. Det kom en person och satte sig ner vid oss och vi pratade. Först var det riktigt trevligt, ända tills vi av någon anledning kom vi in på min blogg. Den här personen lekte bokstavligen tjugo frågor med mig. Varför jag bloggar och sedan kom en lång utläggning om vad en dagbok är för något. Jag kunde inte låta bli att fråga om han inte egentligen menade att jag har någon form av bekräftelsebehov och därför bloggar. Alltså det var så konstigt att jag inte ens kan återge hela samtalet. Till slut fick jag nog och gick. Satte mig istället hos ett gäng andra där vi pratade och hade det väldans roligt och trevligt. Vi spelade upp en helt galen låt och det var så skoj att se hur en del skrattade och en annan som gick fram för att se om det gick att stänga av högtalaren. Hehe, det var ju en bluetoothhögtalare..... Jag kan inte dansa men fick sådan danslust och kunde inte sitta still. Drack inte en droppe alkohol men de som inte känner mig tänkte nog både det ena och det andra. #Thisisme
Ja, nog om det. Idag ska jag åka iväg och döma fotboll. Skulle bara assisterat i juniorflickfinalen i eftermiddag men på grund av ett akut återbud så kommer jag döma nu på förmiddagen också. Oj, ser nu på klockan att det är dags att rusa. Hoppas att du får en toppendag!
1 Anonym:

skriven

Kan inte heller dansa haha ser ut som en skit haha! Men man får ba öva och öva!
Låter som en bra dag!! ❤️❤️

2 Emma Engström:

skriven

Åh kan tänka mig att det blev lite obekvämt i samtalet faktiskt! Hoppas i alla fall det gick bra med fotbollen idag :D

3 Emma:

skriven

Låter som en bra kväll förutom människan som frågade ut dig! Kram på dig

4 Madde:

skriven

Många har ingen förståelse och det finns så många fördomar. Men tråkigt att det blev så. Bra att resten av kvällen blev bra iaf

5 Annica:

skriven

Jag tror att många inte riktigt kan "förstå" varför man väljer att blotta sitt liv på det här sättet som vi bloggare ju gör. Men samtidigt.. Många av oss seriösa bloggare väljer ju att vara personlig men inte privat. :)
Kram

6 yasmine mamma till dennis och angelina:

skriven

Låter som en trevlig gårdsfest trots den personen som kom in på din blogg (förstår att du gick) hehe.
Hoppas din söndags kväll nu blir mysig kraaam

7 malin moen:

skriven

Tråkigt att man skall bli ifrågasatt. Tur att du fann andra trevliga människor att umgås med. Minus det med irritationen angående musiken ;)

8 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Undrar lite vad som fick denna människa att ens börja ifrågasätta? Sen bekräftelse vill väl alla människor ha i större eller mindre mått. Aldrig riktigt förstått det där med att vissa anser att just bloggande är så himla fel? Det är ju skitkul när man håller på med det :)

9 Linda:

skriven

En del har åsikter om allt..

10 Fröken Rödlök:

skriven

Vad roligt med lite fest med grannarna! Jag tror att de som ställer så mycket frågor aldrig testat på själva, som inte har en aning om vad det faktiskt kan ge en människa.

11 Mina:

skriven

Bra att du gick ifrån de 20 frågorna. Tänk att vissa människor ska se ner på en för att man bloggar. Du är grym och har en bra blogg, glöm, aldrig det ❤

12 Pärla:

skriven

Usch vad tråkigt med sådana människor, kan man inte hålla sådant för sig själv. Låter kul med gårdsfest dock!

13 A:

skriven

Trist att det ska komma en person och liksom förstöra den mysiga och avslappnade stämningen med underliga frågor! Bra att du kunde gå därifrån och skaka av dig det!

14 Therese:

skriven

Oj ja jag gillar inte när jag får 20 frågor om mitt privata . Han verkade lite frågvis tycker jag det låter =). hoppas du hade kul för övrigt

15 Amanda:

skriven

Jag tycker det är så jobbigt när folk ska komma med massa frågeställningar om allt så jag hade med gått därifrån. Annars låter det spm en väldigt trevlig kväll :)

16 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Så tråkigt att känna sig ifrågasatt! Det måste väl inte vara bekräftelsebehov för att man gillar att skriva! Skönt att ni hade så roligt resten av kvällen! ♡

17 Sandra Bäckman:

skriven

Vilken kompis typ. Tur att du gick ifrån, du hade säkert bara blivit irriterad annars 😂😂
Folk ska inte lägga sig i saker de inte vet något om ❤❤
Hoppas det gått bra med fotbollen ❤

18 Marie:

skriven

Det låter som hon inte förstår och helt vad blogg är för något, så hon var lite ute och seglade, men vad roligt att du hade det toppen för övrigt och ässch då bjud på den =D

19 Mrs.Kjellström:

skriven

Så mysigt med gårdsfest :D
Härligt att du kan bjuda på dig så mycket haha :D

20 Diana ssaelöen:

skriven

Alltså vissa människor är ju bara så konstiga och diskuterar saker de inte vet något om. Visst kan man se på bloggen som en sorts dagbok, men faktum är att jag har både ock...dagboken används inte så ofta, mest när jag behöver skriva av mig sådant som jag inte vill att mina närmaste som också läser bloggen ska veta. Vissa saker behöver man hålla för sig själv men ändå skriva ner dem.

ni verka ju ändå haft en supertrevlig dag.

21 Ullie:

skriven

åh men man retar sej så på folk va är det för fel på dem
skönt du han o njuta i vartfall o matchena gick bra kram

22 Yela:

skriven

Men va konstigt beteende, varför skulle de ligga bekräftelsebehov bakom att man vill blogga ens. Förstår verkligen att du gick! Fint att du fått en så fin stund med de andra iallafall! Känner förresten igen mig i de med att folk kollar och undrar, Jag dricker ingen alkohol men är galen ändå haha 😃

23 Jessica :

skriven

Konstig typ bra du gick därifrån och umgicks med andra istället låter som det blev en bra dag ändå ☺️❤️

24 Jenny:

skriven

Alltså, en del människor har verkligen inget annat att göra än att ifrågasätta vissa saker. Strunta i honom. Kanske är han avundsjuk? Kram

25 Amanda :

skriven

Men vad konstigt att dom ifrågasätter varför att du bloggar otroligt konstigt<3

26 Michelle :

skriven

Haha jag hade sagt till han det är inget bekräftelse behov av att blogga man blogga för att det kul med bilder och det man gör i son vardag . Vilket konstig typ . Bra att du gick ifrån 💕

27 Anna:

skriven

Men va? Vad är det för bekräfelsebehov i att blogga? Det där var sjukt oklart!
Stor kram!

28 birgitmaria:

skriven

Tur du fick dansa bort de tråkiga kommentarerna. Det är ju valfritt att läsa någons blogg och lika valfritt att skriva en egen. Sen behöver man ju intr alltid förstå varför någon gör som den gör... (det där blev ju bara snurrigt, sorry) Jag skriver inte dagbok längre, men de jag har skulle jag aldrig låta nån annan läsa. Det är ju nåt helt annat än en blogg.

Kommentera här: