Tips på intervaller

Jag lovade att tipsa om intervaller som man kan göra. Som med allt annat inom träning så är det fantasin som sätter begränsningarna. Jag skriver inte några tider då alla intervaller kan springas oavsett form. Man måste anpassa efter sig själv.
Vilan kan man också variera. Gå, stå still, jobba och så vidare. Man kan även prova sig fram vad gäller vilan. Blir det för lätt, höj farten eller korta vilan. Sen ska man inte stirra sig blind på att hålla en viss fart i intervallerna utan fokusera på att orka alla. Skulle de sista intervallerna gå långsammare så spelar det inte så stor roll. Det är bättre att slutföra passet än att avbryta.
1 Pärla:

skriven

Alltid kul med tips och du är så inspirerande. Själv tycker jag stegen verkar kul :D

2 Elisa:

skriven

Jag kör väldigt mycket fartlek, tycker det är så mycket roligare att få köra fritt. :) Annars brukar jag varva 2 min spring med 1 min betydligt lättare jogging när jag ändå vill hålla mig joggandes hela tiden men ändå få upp pulsen. Ska testa The Kids Aren't Alright någon gång!

3 Jennysvardag:

skriven

Vilken superbra tips på intervaller. När jag var ute och sprang så gjorde jag lite intervaller. Målet var att kunna springa hela rundan. Men så långt kom jag aldrig 🙈

4 Amanda:

skriven

vilket härligt inlägg jag skulle ochså vilja börja tränna :) men får börja med att gå promenader hoppas du får en toppen dag

5 Netti Starby:

skriven

Vad kul att du delar med dig och bra tips! :-D Kramis

6 Lil babustyle:

skriven

Men så bra tips!

7 Sara:

skriven

Men ja!! Detta lät ju superkul, samtidigt svinjobbigt för mig, men fortfarande superkul! :)

8 Sarah:

skriven

Det var längesen jag sprang intervaller :P Najs med lite tips på hur man kan göra det :)

9 Linnéa:

skriven

Åh, ska kopiera den här listan 🥰

10 Daisy:

skriven

Super bra tips för alla :) du är så duktig med detta du kan massor

11 Jenny:

skriven

Åh gud tack!!!
Precis sånna här tips jag behövde.. :)
Ska testa intervaller

Hoppas du får en bra dag,
kram kram

12 yasmine mamma till dennis och angelina:

skriven

så grymt önskar jag kunde komma igång med träning igen, har så sjukt mkt ryggproblem att jag egentligen helst mest ska göra försiktiga ryggövningar , dock är det så tråkigt.
Bra tips med intervall träning - som ju är väldigt kul.
Ha en fin dag

13 Snabela :

skriven

Vad jag önskar att jag klarade av att springa. Men är för tung för att orka med det.

14 sofia:

skriven

Åh vad jag älskar att få ta del av sånt här, det gör mig verkligen så galet glad för jag lär mig saker av dessa inlägg. Jag ska helt klart spara ner detta och testa när min höft är bättre :)

15 Therese:

skriven

Löpning är inget för mig men det va fina tips du kom med =)

16 Johanna:

skriven

Intervaller tycker jag mycket om, körde det en hel del när jag börja träna igen för inte belasta mitt knä för mycket.

17 Sofia Johansson:

skriven

Vilka bra tips☺️

18 www.nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Super bra med intervall träning :)

19 Anna svensson:

skriven

Åh tack för ditt tips! Denna har jag sparat tills nu i vår då ska jag absoslut prova detta 😊🙏

20 Sandra:

skriven

Tack för bra tips 👍 detta ska jag absolut prova 👍

21 Michaela :

skriven

Jag älskar tabata intervaller. Det var en solklar favvo när jag tränade 🙂

22 Viktor:

skriven

Vad kul att du tipsar om intervall ju! :) Man får sådant "pepp" inför träning av sånt här och det sätter eld på den glöd som finns i kroppen för träning! :D

23 Carro:

skriven

Grymt tips! 😍

24 Kamilla:

skriven

Oj oj jag blir en soffpotatis bara av att läsa hur mkt jag ska behöva röra på fläsket. Men snart så ska jag börja med mina PW på riktigt igen och där och då brukar de bli några meter där jag springer också.

25 charlottelinden.se:

skriven

Åh, det här var jag i behov av! Tack :D Kul sätt att köra Tabata med hjälp av en låt så för övrigt. Själv använder jag en vanlig Tabata-app :)

26 Michelle :

skriven

Jätte bra inlägg om intervaller :) dock har jag svårt för o springa , hehe tycker det e jobbigt men kan ju bero på kondisen med .

Svar: Det är jobbigt att springa innan konditionen blir bättre. Även när man har bra kondition kan det vara jobbigt att springa med. Det beror helt på dagsformen. :-)
Hanna

27 Yela:

skriven

Tack för inspiration! Blir så sugen på att börja träna när jag kikar in här hos dig 😃

28 Åse:

skriven

Bra att du kommer mes tips. Man får mkt inspo av dej :)

29 Julia:

skriven

riktigt bra tips helst nu när jag ska komma igång med att springa igen tänkte jag :)

30 Marie:

skriven

Toppen att man kan göra sådär, =D, tack för tips. bra att blogg.se ordnat det nu

31 Lillan:

skriven

Härliga tips du ger oss du är en riktigt bra inspirationskälla :) du är så duktig.

Kommentera här: