Jag kanske är galen....

.... Men ända sedan första gången jag testade bodypump har jag velat träna det mer än vad jag gjort. Det har krockat med mitt corefusionpass. Inte sett till tiden men att det är samma dag. Så jag har velat köra både och men inte vågat. Men ikväll så kände jag att vad är det värsta som kan hända. Att jag får kliva av och att jag säkerligen kommer få världens träningsvärk. Skaderisk? Nja, mitt eget pass kan jag modifiera för egen del.
Så jag åkte iväg på ett grymt jobbigt och svettigt bodypump-pass och det var så galet roligt.
Hur gick det med mitt pass då? Nemas problemas. Det finns mer i den här kroppastollen än vad jag inser ibland. Så det är bra att testa gränserna, se var de ligger och komma ut med andra erfarenheter. Gissa om jag är fylld med en massa måbra-hormoner. Härlig känsla. Det är såna här dagar som jag inser ännu mer (ibland glömmer jag bort) hur mycket träningen ger mig och hur viktig den är.
Är det hälsosamt att träna så mycket kan man ju fundera över. Men jag tänker att kroppen är gjord för rörelse. Den är inte gjord för ett stillasittande liv.
1 David och Bella:

skriven

Bodypump är ett av mina favoritpass! Älskar att nån annan ser till så att hela kroppen blir genomkörd :D

2 Amanda:

skriven

Så härligt jag borde röra på mej mycket mer en jag gör som du säger så är kroppen till för att röra på sej :) Kul att läsa att du tycker träningen är så rolig

3 Pärla:

skriven

För en som sällan tränar låter det galet, haha! Men också säker på att du känner din kropp och vad den orkar.

4 Matilda Berlin:

skriven

Jag säger utan tvekan GO FOR IT!! Man måste både se den fysiska och den psykiska aspekten i det hela, och den glädje och pepp ett sånt pass kan föra med sig när man är taggad tror jag utan tvekan kan trumfa de möjligtvis fysiska nackdelarna. Så just go for it!! Kram finaste <3

5 Emma:

skriven

Låter så sjukt härligt! Är så imponerad av dig

6 Sandra:

skriven

Absolut att kroppen är gjord för det. Stenålders människorna var nog igång från morgon till kväll, för att inte tala om bönderna 🙂👍
Bra jobbat ❤

Kommentera här: