För axlar och armar

På mitt instagram @hannafialotta la jag ut dessa övningar i rörlig bild. Något jag personligen är slarvig med är att bygga styrka i armar, axlar men även rörlighet i överkroppen. Med gummibandet tycker jag personligen att det blir roligare träning och det går att variera sig lite mer.
Övning 1: Sträck upp armarna mot taket, sänk den ena armen ner mot golvet bandet sträcks samtidigt ut så du får lite motstånd. 
Övning 2: Fortfarande armarna rakt upp men sträck ut mot sidorna med raka armar
Övning 3: Ej med på bild, men cirkla bak med raka armar ner mot golvet bakom dig. Lyft upp armarna samma väg tillbaka.
Övning 4. Sitt upp med raka ben och trä bandet om fötterna. Flexa fötterna och sitt upp så rakt du kan. Ta ett stadigt tag om bandet och dra armarna mot dig. Det vara tungt att dra så känns det för lätt, håll längre in på bandet.
 
1 Jennysvardag:

skriven

Vilka bra tips för axlar och armar som du delat med dig av. Jag ska leta fram mina träningsband så jag kan öva min axlar och armar.

2 Pärla:

skriven

Älskar dina tips, känner mig alltid inspirerad när jag kikar in hos dig. Var kan jag hitta ett sådant band?

Svar: Du hittar det i vilken sportbutik som helst. Brukar säljas i tre-pack med olika motstånd. :-)
Hanna

3 Marie:

skriven

Oh vilka bra övningar, du är en inspirationskälla

4 Katja:

skriven

Vilka bra övningar! Gummibandsträning är kanon! Använder det på de core-pass jag går på på gymmet!!

5 Jenny:

skriven

Åh super bra tips!!
Jag köpte faktiskt ett sånt "gummiband" sist jag såg du skrev om det, men har inte använt den ännu för jag inte vetat hur jag skulle göra.
Toppen!!!
Tack för dina toppen tips!

Kram kram

6 Daisy:

skriven

Vad härliga tips för dom som håller på med sån här träning :) du är så flitig med det

Kommentera här: