En annan känsla

Jag har sen jag började med keto haft mjölksyra i benen. Inte hela tiden men särskilt när jag går i trappor. Då kommer mjölksyran som ett brev på posten. Jag har googlat och letat efter vad jag kan göra för att slippa problemet. Salt och mycket vatten är en sak men också magnesium. Jag kan sätta check på vatten och magnesium men salt kan jag ta lite mer av.
Imorse laddage jag upp med ketopannkakor och så stekte jag bacon till. Hade kanske inte tänkt springa idag då jag har mitt pass ikväll men kände att jag verkligen behövde. Så jag ställde mig på löpbandet med förväntningen att det skulle gå tungt. Döm om min förvåning då när det kändes lätt i benen. Sprang en femma på knappt 27 minuter i intervallform. Inte en gång under passet hade jag mjölksyra. Inte ens i början. Det är grymt! Så jag är väldigt nöjd med dagens pass och börjar få tillbaka självförtroendet. Det går att springa på ketogen kost!
Tänkte skriva ett inlägg med tips på intervaller man kan springa under veckan så vet du att det kommer om du som läsare vill ha lite tips.
1 Josefine:

skriven

vad är keto för något?
Har hört de innan men kan inte komma ihåg var!Kan du inte skriva lite om de? :)

Svar: Jo, det kan jag göra. Det kommer i veckan. :-)
Hanna

2 www.nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Så härligt med ett träningspass utan mjölksyra och att det gick så bra :)

3 Emma Engström:

skriven

Skulle du inte kunna lägga ut lite recept? Som pannkakorna tex :D <3

Svar: Jo, det kommer. Men annars är det mest grönsaker, smör och någon proteinkälla. :-)
Hanna

4 Trollkatt:

skriven

Härligt att du fann orsaken! Jag har faktiskt blivit lite pepp på att pröva att springa i skogen efter din blogg, det har då verkligen aldrig funnits på kartan innan ;-D, att springa menar jag. Tänker att min ansträgningsastma kan bli lite bättre kanske. Jobbar själv på med att hålla mig keto nu igen, inte slarva! Hur svårt ska det vara lixom ;-D!?

Svar: Det är svårt! Men jag håller mig på banan genom tanken att jag inte vill förstöra det som jag byggt upp.
Hanna

5 Amanda :

skriven

Så härligt att du börjar att få tillbaka själv förtroendet

6 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

skriven

Grymt! Nyfiken, varför ketogen kost? :)

Svar: Jag skriver ett inlägg på frågan. :-)
Hanna

7 Madde:

skriven

Vad skönt att du slapp mjölksyran :-) Det kan verkligen förstöra allt om man vill träna.

8 Jenny:

skriven

Låter ju toppen. Jag är så impad av dig!!
Jag kan inte ens springa 5 minuter utan att få mjölksyra.

Jag läser gärna tips om intervaller. Jag behöver allla tips man kan få ;)
Vill lära mig springa. Låter konstigt kanske men jag kan verkligen inte springa, känns som jag inte har koll på mina ben på något sätt.

kram kram

9 Therese Carlsson:

skriven

Springa är inte min starka sida =) bra att du ger andra tips på träning =)

10 Michaela :

skriven

Älskar när de går lätt när man har helt andra förväntningar 😍

11 Sofia Johansson:

skriven

Så roligt att det gick bättre än du förväntat dig!☺️

12 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Så bra gjort av dig :). Tänker det där med att salt, du kanske borde testa vätskeersättning? Vet inte om det funkar men tänker på att det är salt i och sedan vatten, tänker om det hänger ihop med lite uttorkning :)

13 Sofie:

skriven

Det låter som du klarar det galant. Skönt med träning. Saknar min!

14 Yasmine:

skriven

Vad skönt att det går att springa på ketokosten! :D Och jag läser också gärna tips om intervaller. Kommer börja med så snabbt jag kan börja träna igen! Kram

15 Jeanette :

skriven

Impad över alla som springer, för det är en träningsform som jag aldrig kunnat el vart intresserad av :) Men imponerande för er som orkar och kan. Keto har jag tidigare vart nyfiken på, men valde att testa istället Paleo. Kör ingen kostdiet nu, men bör :)

16 Marie:

skriven

Vad är det för skillnad mellan Keto och LCH inte så insatt där?

17 charlottelinden.se:

skriven

Jag förstår att du är nöjd :) Kan inte du lära mig hur man finner njutning i att springa? Jag blir såååååå fruktansvärt uttråkad när jag springer annat än intervaller!

18 Sara:

skriven

Men så skönt! Jag önskar att jag också kunde springa, jag vill så gärna men mitt knä tillåter inte just nu. Får köra intervaller på cykeln som finns på gymmet istället :)

19 Kamilla:

skriven

Skönt att du hittat bra tips så du ska kunna slippa mjölksyran om den nu beror på kosten. Grym tid på din runda idag,

20 Amanda:

skriven

Härligt att du kunde springa på löpbandet utan att få mjölksyra i benen, undrar om det var baconen som gjorde de eftersom dom kan vara lite salta? :)

21 Matilda Berlin:

skriven

Nej vad spännande! Att det ens gick att koppla och "lösa" så snabbt. Det är ju verkligen så himla fascinerande vad kroppen kan/inte kan och hur den påverkas =) Kram finaste <3

22 LIL' BABUSTYLE - Here's my story:

skriven

Men så härligt att det gick så bra! Själv kan jag inte springa typ. Får mjölksyra bara av att se andra springa, haha! Men älskar att ta promenader istället.

23 Amanda:

skriven

att springa är inte de jag helst gör men snabba promenader går bra :)

24 Pärla:

skriven

Usch mjölksyra är inte rockigt. Men kul att det verkar ha funkat, skönt när det känns lättare.

25 Fröken Rödlök:

skriven

Att få mjölksyra i benen när man är en person som gärna löptränar måste vara jobbigt. Lite samma sak här, jag behöver promenera för att försöka komma ner lite i vikt men så fort jag börjar gå får jag sån smärta i fötterna/vaderna och kan inte riktigt fortsätta gå.. jobbigt. Hoppas det rättar till sig för dig med salt och vatten =)

Kommentera här: