Den här veckan har jag varit färdig för att ge upp

Godmorgon fredag! Imorse var åtta minusgrader här. Helt galet ju, vi kanske hoppar över våren och går direkt på sommaren istället. Jag skulle jobbat både igår och idag egentligen men mådde inte alls bra, kräktes och mådde illa. Kände i hela kroppen att jag inte orkade. Med de symtomen får jag heller inte komma, risken är stor att smitta både boende och personal. Så sjukanmälde mig.
Den här veckan har varit så tuff, känt mig allmänt nedstämd. Ett typiskt tecken när man inte äter så mycket kolhydrater längre. Jag behöver lite mer resistent stärkelse för att bilda tryptofan. Tryptofan behövs för att serotoninet i kroppen inte ska sjunka. När serotoninet sjunker blir man nedstämd. Var hittar jag resistent stärkelse då? En tesked potatismjöl utrört i vatten kan hjälpa, likaså kall kokt potatis och kidneybönor. Fast inga massor utan lagom. Vad nu lagom är.....
Jag längtar efter
- Bananpannkaka med massor med nötter och frukt på
- Eller en smoothiebowl, typ som den på bilden.
- En härlig pizza. Fast inte degen utan bara osten och tomatsåsen.
- Att kunna gå i trappor utan mjölksyra. Men uppenbarligen funkar högintensiv intervallträning.... Och spinning. Intressant det där hur kroppen fungerar
 
1 Pärla:

skriven

Usch vilken jobbig vecka, förstår att det känns tungt emellanåt. Hoppas det vänder snart!

2 Emma Engström:

skriven

Det är verkligen bättre att lyssna på kroppens signaler! Ta hand om dig <3

3 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Låter tufft, är väl så där nu antar jag att kroppen börjar be om saker precis som när man liksom springer eller så kroppen vill att man ska sluta. Tar du dig över detta försvinner nog suget och även känslan du nu har :D. Kämpa :)

4 Sofia Hult:

skriven

åh där läskade du mig allt du :) bananpankaka som är så förbannat gott finns inget godare än det

5 Elisa:

skriven

Vad trist med en sån vecka, kan känna igen det där. Hoppas det inte är så att du åkt på något när du kräkts och mått illa!
Hade noll koll på tryptofan. Hoppas i alla fall att potatismjöl eller bönor gör susen så du slipper må sådär. Den där nedsätmda känslan är inte kul.

6 Annika:

skriven

Vilken jobbig vecka, har inte heller känt mig kry under veckan. Hoppas att du börjar må bättre snart.

7 Lillan Kind:

skriven

Men fy så jobbigt att både vara sjuk och påverkad av kosten. Jag hoppas att du kryar på dig från kräksbacillerna, och att du får i dig vad du behöver för att må bra. Kram! <3

8 Sarah:

skriven

Så himla jobbigt :/ Hoppas du mår bättre snart :)

9 Trollkatt:

skriven

Hoppas du kommer i balans snart, och var rädd om seretoninet 😅.

10 Lillan :

skriven

Fy vilken vecka du har haft fina du. Förstår att de känns som man vill ge upp ja vet hur de är men du är stark fina du. Hoppas allt händer till de bra snart

Kommentera här: