Pilates med band

Har du ont i ländryggen eller är stel i höftböjarna? Då är dessa övningar för dig. Idag tipsar jag nämligen om några övningar som är just för mage och höftböjare. Jag använder mina gummiband från Aim´n. Övningarna går alldeles utmärkt att göra utan band. Fördelen med banden är att insida lår och rumpa aktiveras. Tre flugor i en smäll med andra ord.
Jag andas ut när jag lyfter och in när jag sänker benen Du kan se på min mun hur jag andas. Den största utmaningen ligger i att bara vila lätt på armbågarna.
1 Netti Starby:

skriven

Så himla bra tips! :-D Kramis

2 Znogge:

skriven

Ser ut att vara nyttiga och bra övningar!

Svar: Ja och inte alltför svåra heller.
Hanna

3 Yasmine:

skriven

Detta ska jag verkligen börja med, har problem med både ländrygg och höftböjare! Tack för tipset :)

Svar: Vad bra att mina tips kommer till användning! :-)
Hanna

4 Mirre:

skriven

Band är otroligt bra tränings redskap

Svar: Ja, idag beställde jag en annan typ av band så jag kan variera min träning mer. :-)
Hanna

5 Liselotte Johansson:

skriven

Jättebra övning. Jag har precis köpt sådana band. :)

Kommentera här: