Veganska bananpannkakor

Ikväll blev det pannkakor till kvällsmat. Amerikanska pannkakor till barnen och Rickard stekte vanliga till sig. Till mig blev det bananpannkakor. Eftersom jag håller på att testa mig fram nu så blev det veganska bananpannkakor som är glutenfria. Receptet på bananpannkakor har jag skamlöst snott hos Ida Warg.
Du behöver:
4 mogna bananer
6 dl havregryn
1 msk kokosolja
3 tsk bakpulver
2 dl havremjölk
lite kardemumma
1 krm vaniljpulver
en nypa havssalt.
Mixa först havregrynen till ett mjöl och tillsätt därefter övriga ingredienser och mixa. Stek några minuter på varje sida i kokosolja.
De blev verkligen goda, godaste bananpannkakorna som jag har ätit. Jag skivade bananer och hade lite Planti´s soyghurt till med smak av vanilj och äpple. Alltså det blev så gott!
1 Jeanette:

skriven

Mums, det där ser riktigt gott ut :)

2 Maria at Inredningsvis:

skriven

MMMM vilket bra recept de måste jag testa :) Ha en härlig vårhelg:) LOVE Maria på Inredningsvis

3 bylijo.se:

skriven

Det ser riktigt gott ut. Jag brukar göra några liknande.

4 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Åh så gott det låter :). Funderar på att testa :)

Kommentera här: