På lekplatser

Tripp, Trapp, Trull. Vi åkte hela familjen till Valla först, barnen lekte lite och åkte linbana. Det var hur mycket folk som helst. Nästa gång blir det att göra som i fredags kväll. Åka på kvällen när det inte är någon där. Efter en stund åkte vi vidare till Vidingsjö. Det var inte direkt mindre folk där men alla tre tyckte att det var mycket roligare. Framförallt fanns det saker att göra även för Samuel.
Om det är något jag älskar så är det körsbär- och äppleblom. Det är vår för mig!
Vi lekte Följa John, dels på lekplatsen och så gick jag och Samuel upp i skogen där vi gick en hinderbana. Reglerna var att inte nudda marken utan bara gå på stenar och rötter.
En klättervägg som jag prompt skulle upp på, likaså Alexander och Ida ville testa.
Hur ska jag komma ner härifrån då? Ångrade mig lite att jag klättrade upp. En pappa hade roligt åt mig när Samuel fick klättra upp för att berätta för mig hur jag skulle ta mig ner. Det påminde lite om "hur många lingon finns det i världen" när en av killarna klättrade upp på en skulptur och sen fick brandkåren komma och hjälpa honom ner. Så illa blev det inte den här gången, haha. Jag fnissar lite för mig själv när jag tänker på hur det måste ha sett ut... 
Ja så klart blev det test av styrkan Lyfta stockar och göra situps i uppförsbacke. Det är tungt....
När vi kom hem åt barnen McDonalds och jag kokte gröt åt mig. Första gången i år som vi sitter ute och äter. Ida har pratat hur länge som helst om att hon vill äta ute. Tidigare har det dock varit för kallt. Men inte idag och det var så härligt!

Kommentera här: