Mer än ett lypsyl

Inlägget är ett samarbete med min webshop Hannas hälsohörna
Aloe lips är det bästa lypsylet jag testat. Jag har ett i mina väskor, i jackfickor och i bilen. Problemet med många lypsyl är att det torkar ut läpparna men inte det här. Det återfuktar och sedan håller sig läpparna mjuka och gosiga. Jag har använt lypsylet  till mina torra händer när jag inte haft något annat och när jag fick ett getingstick för ett par år sedan använde jag lypsylet för att lugna huden. Ett allt-i-allo-lypsyl med andra ord. Så här står det om produkten i webshopen:
"Torra, fnasiga och nariga läppar uppstår ofta i torrt och kallt väder eller om läpparna blir utsatt för mycket vind eller sol. Att slicka sig om läpparna gör ofta att de blir ännu torrare eftersom vårt saliv innehåller enzymer som absorberar fukt. Aloe lips består av aloe vera, jojobaolja och bivax som gör läpparna mjuka, lena och skyddar mot väder och vind. Aloe vera och jojobaolja bidrar med hudvårdande och mjukgörande egenskaper och bivaxet hjälper till att skydda huden i alla väder." HÄR <<LÄNK hittar du lypsylet.


1 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Det brukar min kompis använda :). Hört mycket bra om saken :)

2 birgitmaria:

skriven

Jag håller med, det är riktigt bra. Men det var ett tag sedan jag hade ett.

Kommentera här: