Vig för att träna pilates?

Jag har skrivit om det här förut men känner att det är aktuellt att ta upp igen. Det är många som är lite "rädda" för att träna pilates för att de tror att man måste vara väldigt vig. Så är det inte. Pilates är tvärtom perfekt för att öka rörligheten och man jobbar alltid på den nivå man är just nu. De övningar som jag ofta visar kan man säkert bli lite skrämd av. Men, det är avancerade övningar och ingenting som jag ber en person som aldrig tränat pilates att göra. När jag tränar själv börjar jag alltid programmet med basövningar och sedan bygger jag på.
Även om man är väldigt stel så finns det inget som säger att man inte kan bli mjukare. Mellan dessa bilder är det ganska så precis ett år.
 
1 Netti Starby:

skriven

Aha intressant att få veta och bra information! :-D Kramis

Svar: Kul att du tycker det!
Hanna

2 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

skriven

Jag hade verkligen behövt jobba upp min rörlighet :)

Svar: Det behöver alla mer eller mindre. :-)
Hanna

3 Miss Jennifer:

skriven

Kul att se :) Jag har alltid velat testat men aldrig vågat :P

Svar: Klart du ska testa!
Hanna

4 Angelica Wåhlin:

skriven

Pilates verkar härligt!

Svar: Ja det är det verkligen. :-)
Hanna

5 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Wow, vad kul att se framsteg så tydligt!!

Svar: Ja, jag är så glad att jag fotar så mycket. Perfekt att ta till när jag tycker att inget händer. :-)
Hanna

6 Anna:

skriven

Så härligt att få se! :)

7 Anna:

skriven

Så härligt att få se! :)

Kommentera här: