Vad är det för trams egentligen?

I natt ställdes klockorna om till sommartid. Jag undrar vem det var som kom på den idén att klockan ska ställas fram med en timme. Längre och ljusare sommarkvällar låter fint i teorin och likaså i praktiken. Jag undrar vad det gör med kroppen att hålla på så här i det långa loppet. Den här natten har det blivit en timme mindre sömn och jag ska snart med tåget. Mina ljusa morgonpromenader har helt plötsligt bytts ut till nästan mörk natt. Det är tur att det snart möts igen så det är ljust. Nä, behåll tiden som den är tycker jag.
1 Carolina Thoor:

skriven

Jag vet inte vad jag ska säga om sommartiden, älskar att det är ljust ute då det är morgon. Men samtidigt så hade det varit ännu ljusare om man inte hade ställt om till sommartid. Så jag håller med dig lite :)

Sv; ja, alltid mysigt med mys med pojkvännen efter stressig dag på arbetet :)

2 birgitmaria:

skriven

Håller med... fast här uppe är ljuset värt mycket. Fast inte i morse då vi skulle upp tidigt... Jag kommer somna ovaggat ikväll.

Kommentera här: