I Munchen dag 1

Kvart över ett natten till i torsdags satte jag mig i bilen och körde till resecentrum där bussen skulle avgå. Den där känslan av att vara så galet trött men ändå så full av förväntan att man blir pigg. Så kändes det. Jag somnade dock som en sten på bussen när vi väl kom iväg. Det var smidigt att åka buss och bara kunna kliva av på rätt terminal. Men där blev väntan lång. Med facit i hand hade jag kunnat ta den senare bussen men det vågade jag inte ifall att det skulle bli någon försening. Tiden spenderades väl: pluggade teori och gjorde ett program för examinationen.
Starten, lämnade ett grått, snöigt och kallt Arlanda.
Åter till flygresan. Jag hade turen att få fönsterplats så en stor del av tiden spenderades tittandes ut genom fönstret. Men en sak, starten alltså! Jag har blivit för gammal för att åka karuseller och starten var lite samma känsla. Särskilt just när planet lyfte. Det sög i hela kroppen på mig. Jag satt och funderade över om jag skulle behövt ha med mig åksjuketabletter men det behövdes som tur var aldrig. Jag sov till och från och när jag var vaken så njöt jag av att se fluffiga moln från ovan.
När jag kom till Münchens flygplats skulle jag ta tunnelbanan till Pasing, där studion ligger och det gick bra. Men jag nojade en del över om jag satte mig på rätt tåg. Det fanns dock bara två tåg att välja på. En timme ungefär tog det och därefter knallade jag bort till studion där jag skulle hålla till. Jag deltog i en mattklass med pilatesringen för nybörjare. Det kändes skönt att delta i ett program som var basic. Man ska aldrig underskatta basic. Basen är grunden till allt. Det blir så tydligt när man går in djupare i övningarna att alla hänger ihop. Det var lite intressant att försöka hänga med när klassen hölls på tyska.
Blommor utanför hotellet.
Våren har kommit betydligt längre här, soligt och tio grader fick jag njuta av när jag knallade bort för att checka in på hotellet.
Jag hade velat ta kort på den andra delen av studion också med fler pilatesapparater. Kunde dock inte göra det eftersom det hela tiden pågick klasser där.
Kvällen spenderades i studion för att observera ett gäng klasser. Det blev en observation på matta och och en observation i maskinerna. Jag tänkte göra en tredje observation också men det var bara en klient på det passet så jag deltog istället. Två timmar praktisk pilatesträning blev det. Det känns i kroppen såklart.
Nyckeln till mitt hotellrum. Ingen risk att man tappar den nyckeln inte.....
Jag bor på Seibel´s Parkhotell. Det är inte det finaste hotellet jag bott på men fungerar helt okej till syftet. Att sova. Jag blev lite besviken på hotellfrukosten då jag saknade bacon och ägg och mer grönsaker. Men mätt blev jag vilket är huvudsaken.
Det kommer en del två med examinationen. :-)
1 birgitmaria:

skriven

Jättekul att läsa!
Och vår! Himmel, vi har såååå mycket snö!!

2 Wanderlust by Jona:

skriven

Låter riktigt spännande, och vad härligt med lite vårvärme! :D

Kommentera här: